تاریخ انتشار:۰۹:۴۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: فلسفه‌ وجودي بنياد بركت، كمك و همیاري براي بهبود و ارتقاي توانمندي اقتصادي و كارآفريني است و این بنیاد در راستای وظایف و ماموریتهایش در حال حاضر ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان ۱۸ استان کشور را کلید زده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): فلسفه‌ وجودي بنياد بركت، كمك و همیاري براي بهبود و ارتقاي توانمندي اقتصادي و كارآفريني افراد، گروه‌ها و واحدهاي كسب و كار مستعد فعاليت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌يافته‌ كشور در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامي ايران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. بنياد بركت با مشارکت در راه‌اندازی و توسعه‌ طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و ...، انجام طرح‌های عمراني و زيربنايي، مدرسه‌سازي و ارایه‌ خدمات سلامت، بیمه‌ای، مالی، حمایتی و عام‌المنفعه، به دنبال تأثير كلي بر توسعه‌ اقتصادی مناطق محروم كشور، افزايش فرصت‌های شغلي، توسعه‌ كارآفرينی، فقرزدايی و جلوگيری از مهاجرت نيروهای محلي به شهرهای بزرگ است.

 

بنابراین گزارش، بنياد بركت در افق سند بیست ساله‌ جمهوري اسلامي ايران با بهره‌مندي از امكانات و توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل كارآفرينان و بهره‌گيري كامل از پتانسيل سازمان‌هاي غيردولتي و عام‌المنفعه، قصد دارد در توزيع مناسب درآمد و ايجاد فرصت‌های برابر، به دور از فقر و تبعيض و بهره‌مند از رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقای نسبي سطح درآمد سرانه و رسيدن به اشتغال كامل در مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌يافته، اقدام‌های مؤثری را به انجام برساند. این بنیاد در راستای وظایف و ماموریتهایش در حال حاضر ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای محرومان 18 استان کشور را کلید زده است.

 

این گزارش می افزاید: ایرنا در این زمینه به نقل از محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نوشته است: "با تشکیل ستاد مشترک بین بنیاد برکت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 18 استان کشور، ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای محرومان جامعه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفت. براساس قراردادی که با این ستاد برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در کشور منعقد شد 3500 میلیارد ریال هزینه می شود که 2500 میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و 100 میلیارد ریال آن از محل کمک های بلاعوض بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین می شود.

 

براساس این قرارداد در مجموع 14 هزار واحد مسکونی در مناطق محروم و روستاهای استان های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و هرمزگان ساخته می شود. برای هر یک از این واحدها بین 180 تا 200 میلیارد ریال (18 تا 20 میلیارد تومان) تسهیلات با سود چهار یا پنج درصد اختصاص می یابد. با توجه به توانمندی مالی روستاییان و محرومان جامعه، در این پروژه آنها هیچ آورده ای ندارند، بنابراین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همراهی بنیاد مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی و منابع داخلی بلاعوض خود، این واحدها را برای محرومان جامعه می سازند."

 

این گزارش می افزاید: پیش از این، ساخت هفت هزار واحد مسکونی دیگر در دست اجرا قرار گرفته است که با تکمیل آنها و 14 هزار واحد دیگر، مجموع واحدهای مسکونی اقشار محروم جامعه به 21 هزار واحد مسکونی می رسد.

 

یادآور می شود: قرارداد ساخت 14 هزار واحد مسکونی از سوی محمد مخبر و علی تابش رئیسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شده است. هدف از این قرارداد محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح کیفی و بهبود شرایط محیطی و سکونتی در مناطق کمتر توسعه ‌یافته و رفع مشکلات مسکن محرومان کم درآمد است و مشمولان موضوع این قرارداد، محرومان بدون مسکن و خانوارهای بی‌سرپرست ساکن در 18 استان کشور هستند.

برچسب ها: بنیاد برکت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار