تاریخ انتشار:۰۹:۳۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گچساران:
عصر دنا: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گچساران گفت: شکار پرندگان مهاجر در شهرستان گچساران ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عبدالله دیانتی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب جایگاهی برای مهاجرت پرندگان خارج از کشور است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ادامه داد: با کاهش دمای برخی از مناطق خارج کشور، ایران جایگاهی مناسب برای  زندگی پرندگان مهاجر است.

وی افزود: شهرستان گچساران به دلیل داشتن سد و آبگیرهای مختلف پذیرای چنین پرندگان مهاجری است.

دیانتی‌نسب تصریح کرد: در حال حاضر هر جایی که آبگیر و برکه‌ای وجود دارد دسته‌ای از پرندگان مهاجرت در آن جا سکونت دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور وجود دارد، اذعان کرد: شیوع این بیماری خطرناک از کشور روسیه شروع شده و با مهاجرت این پرندگان به کشورهایی که دارای آب و هوای مناسب برای زندگی است مهاجرت کرده و موجب انتقال این بیماری خطرناک شده‌اند.

دیانتی‎‌نسب بیان کرد: شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و اداره حفاظت محیط زیست از یک ماه قبل شکار پرندگان را در مناطق محیط زیست ممنوع اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از خرید و فروش دام و طیور زنده و همچنین شکار پرندگان در کنار آبگیرها و برکه‌ها جداً خودداری کنند.

دیانتی‌نسب ابراز کرد: با متخلفین و کسانی که پرندگان مهاجر را شکار می‌کنند برخورد قانونی و به مراجع قانون ارجاع داده می‌شود. 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.