کد خبر: ۱۱۱۷۴
تاریخ انتشار:۱۹:۲۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس نهم گفت: وقتی برخی دنبال خودروی پرادو باشند، انتظار تصویب قانون حداکثر حقوق 10 برابر حداقل دستمزد را نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حسن کامران‌دستجردی در مورد طرح بررسی حقوق و دستمزد مسؤولان اظهار کرد: 12 آذر 1393 در مجلس شورای اسلامی با خانم اخوان، یک پیشنهاد مشترک ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد به این شرح بود که مدیران حداکثر 10 برابر حداقل دستمزد تعیین‌شده از سوی شورای کار دریافتی داشته باشند و بیشتر از آن دستمزد نگیرند.

کامران‌دستجردی با تأکید بر اینکه در سال 93 که حداقل حقوق 630 هزار تومان بود، مدیران می‌توانستند حداکثر 10 برابر آن را دریافت کنند، اضافه کرد: هر کس طی این سال‌ها بیشتر از این مبلغ دریافت کرده‌، غارت بیت‌المال است و باید این حقوق‌ها را برگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه حتماً دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید در این زمینه ورود کنند، افزود: این موضوع را در سال 93 مطرح کردیم.

کامران‌دستجردی با بیان اینکه متأسفانه مجلس هم این طرح را رد کرد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این راستا کار بدی انجام داد؛ حداقل این قانون را که من به شکل دائم درآوردم، باید بگویند چرا اجرا نشد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون نیز باید مجلس، دولت و قوه قضاییه در این خط عمل کنند که با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد شود، گفت: خلاف قانون است که به این امر عمل نشود و دولت نمی‌تواند با صدور بخشنامه، حقوق‌ها را تا سقف 20 میلیون تومان تعیین کند.

کامران‌دستجردی اضافه کرد: قانونی که به شکل دائم درآوردیم، نه یک ساله و نه پنج ساله، بلکه دائم است و ما برای مجلس متأسفیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس نهم اظهار کرد: وقتی یک نماینده یا مسؤول سراغ خودروی پرادو یا شاسی‌بلند برود، انتظار و توقع اجرای این قانون را نداریم.


منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.