کد خبر: ۱۱۱۷۰
تاریخ انتشار:۱۹:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: در حالی وزیر راه از معرفی سه عضو شورای مرکزی نظام مهندسی به رئیس‌جمهوری برای ریاست بر این سازمان خبر داده بود که شنیده‌ها حاکی از معرفی تنها یک عضو یعنی فرج‌الله رجبی دارد. احتمالا هفته آینده رئیس جمهوری رجبی را جایگزین اکبر ترکان خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): تیرماه امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون امور مسکن  و ساختمان وزیر راه و اکبر ترکان رئیس سازمان نطام مهندسی ساختمان کشور هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد.

حدود 5 ماه بعد یعنی اوایل ماه جاری وزیر راه و شهرسازی  32 نفر از اعضای اصلی و علی‌البدل هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمانرا به تفکیک هفت رشته عمران، نقشه‌برداری، ترافیک، تاسیسات‌برقی، تاسیسات مکانیکی، معماری و شهرسازی منصوب کرد. 

پس از آن وزیر راه و شهرسازی 13 آذرماه سال جاری و در حاشیه نخستین نشست اعضای شورای مرکزی دوره هفتم سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور از معرفی 3 عضو شورای مرکزی برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به رئیس‌جمهوری خبر داده و گفته بود:‌ از میان 64 نفر منتخب هیئت مدیره‌ها در مجمع عمومی 32 نفر را بر اساس مسئولیت قانونی وزیر راه و شهرسازی انتخاب کردم که 25 نفر از آنها عضو اصلی و 7 نفر عضو علی‌البدل هستند.

آخوندی با اشاره به معرفی سه نفر از اعضا برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به به رئیس‌جمهوری افزود: سه محور اصلی انضباط‌شهری، کنترل ساختمان با رعایت مقررات‌ملی ساختمان و مقررات شهرسازی و  مسئولیت و اختیاران مهندسان است باید مورد توجه حرفه‌مندان و جامعه مهندسی کشور قرار گیرد. با توجه به برخی از بی‌انضباطی‌هایی که وجود دارد و لزوم ساماندهی به آنها بحث انضباط شهری باید توسط جامعه مهندسی مورد توجه قرار گیرد. همچنین، در بحث آیین‌نامه کنترل ساختمان رعایت مقررات ملی ساختمان و مقررات ملی شهرسازی باید همسو با هم دنبال شود.

آخوندی با اشاره به این‌که موضوع سومی که باید توسط مهندسان مورد توجه قرار گیرد بحث مسئولیت و اختیارات مهندسان است، افزود: مهندسان نهایتا از نظر اخلاق حرفه‌ای در برابر جامعه، شهرداری و صاحبان کار مسئولیت تام و تمام دارند.

در انتخابات تیرماه فرج‌الله رجبی و کوسه غراوی به عنوان دو عضو کمیسیون عمران مجلس و عباس وثیق‌نیا از اعضای نظام مهندسی استان قزوین بالاترین رای را به دست آوردند و به ترتیب اول تا سوم شدند. این منتخبان نیز به عنوان سه عضو پیشنهادی برای ریاست سازمان نظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی معرفی شدند.

حال با وجود اظهارات وزیر مبنی بر معرفی سه منتخب به رئیس‌جمهوری، خبر می‌رسد که وی تنها یک نفر دارای بیشترین رای یعنی فرج‌الله رجبی را برای ریاست بر سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معرفی کرده است. بر این اساس نیز احتمالا رئیس‌جمهوری در هفته پیش طی حکمی رجبی را به عنوان رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی منصوب می‌کند و به این ترتیب یک نماینده مجلس جایگزین مشاور رئیس‌جمهوری می‌شود.

رئیس‌جمهوری بهمن ماه سال 92 طی حکمی اکبر ترکان را به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب کرد. در حکم روحانی خطاب به دبیر شورایعالی مناطق آزاد آمده بود؛ «در اجرای ماده(22) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1374.11.29 مجلس شورای اسلامی و ماده(115) آئین‌نامه اجرایی آن قانون مصوب 1375.11.17 هیئت وزیران، با عنایت به تعهد و تجربیات ارزنده جنابعالی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم راه و شهرسازی، به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان "رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان" منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»


منبع: تسنیم

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.