کد خبر: ۱۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۲۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی در نشست شورای اداری شهرستان گچساران که با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: رضایتمندی و توجه به خواسته‌های مردم باید اولویت نخست همگان باشد و مسولان با تعامل و همکاری بیش از پیش زمینه اعتماد سازی در جامعه را فراهم کنند.

وی افزود: همکاری و تعامل میان مجموعه دولت و قوه قضاییه و همه نهاد‌ها که امروزه در حد بسیار مطلوبی است می‌تواند فضایی آرام، رضایت بخش و توسعه محور را در استان ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات مطرح شده که البته در برخی نقاط وجود دارد اشاره کرد و گفت: واقعا نمی‌شود متولی خاصی برای آن‌ها پیدا کرد و کسی را مسئول مستقیم این مشکلات و معضلات معرفی کرد.

خادمی این مشکلات را حاصل جمع تصمیمات و خطاهایی دانست که مختص به یک برهه زمانی نیست و حاصل انباشت مشکلاتی از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم هر مشکلی را در جامعه وصل کنیم به یک مجموعه یا تشکیلات و یا اینکه به یک مقطع زمانی متصل کنم دچار تحلیل خطا شده‌ایم و نتایج غلط خواهیم گرفت و در نتیجه اقدامات غلط هم انجام خواهیم داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم خوب تصمیم بگیریم و اقداماتی مثبت، ارزشمند و ماندگار انجام دهیم باید در ابتدا تحلیل خوبی از وضع موجود داشته باشیم.

خادمی با بیان اینکه این روز‌ها دولت یازدهم با هجمه‌ها و حملات زیادی که بخش عمده آن غیر منطقی، غیرمنصفانه و تخریبی بوده رو‌به‌رو است، گفت: البته دولت از نقد منصفانه استقبال می‌کند و باید نقد شود ولی این روز‌ها نقد‌ها رنگ و بوی تخریب و تخطئه دارد.

وی معضل بیکاری و اشتغال در جامعه را محصول انباشت بیکاری در دو دهه اخیر دانست و بیان کرد: طبیعی است که در طول سه سال نمی‌توان مشکل بیکاری را برطرف کرد و این مساله زمانبر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع طلاق در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: طلاق مسئله‌ای فرهنگی اجتماعی است و اگر این آسیب در جامعه زیاد می‌شود نباید آن را به فرماندار یک شهر، به استاندار یا نماینده مجلس ربط داد.

خادمی طلاق را محصول انباشت همه تحرکات، فعالیت‌ها و سیاست‌های خوب و بد و برخی تعاملات بد فرهنگی دانست و افزود: این معضل با همکاری نهادهای فرهنگی و سیاسی و همراهی مردم قابل درمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: برای ارزیابی درست دولت‌ها باید برنامه‌های این دولت‌ها در بخشهای مختلف با نگاهی علمی تحلیل و ارزیابی کنیم.

خادمی به برخی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: نرخ تورم در این دولت از 40 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرده یعنی اینکه تورم به یک سوم رسیده است و این نتیجه برنامه‌های صحیح و کارشناسی‌های دقیق تیم اقتصادی و مدیریتی دولت است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در دولت قبل یک نرخ صعودی داشت و نبود ثبات اقتصادی از مشکلات عمده این دوره بود اظهار داشت: انتظار می‌رود کسانی که در مجموعه دولت خدمت می‌کنند در مشی دولت و در پاسخگویی و همچنین تکریم ارباب رجوع حرکت کرده و پاسخگویی به مطالبات مردم اولویت آنان باشد.

خادمی ابراز کرد: شرایط مالی دولت، شرایط خوبی نیست اما در این شرایط باید از منابع کم به نحو شایسته و مطلوب استفاده کرد و مردم را باید توجیه کرد و با برخورد محترمانه مردم را ارباب خود بدانیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یا توجه به شرایط نامناسب اقتصادی در برهه زمانی کنونی، دولت یازدهم کارهای خوبی انجام داده و نسبت به دولت قبلی که زمان پر پولی بوده بدون شک متفاوت است.

خادمی تصریح کرد: در مقایسه‌ای کوتاه اگر همین شهرستان گچساران را در این دولت و دولت قبل مقایسه کنید، خواهید دید که مثلا بافت فرسوده سال‌ها جزو برنامه‌ها بود و هیچ اقدامی انجام نشد و در این دولت این پروژه که نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان است در حال انجام است.

وی به دیگر طرح‌های در حال انجام این شهرستان اشاره کرد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب و تبدیل شهرستان گچساران به شهرستان سبز، گازرسانی به تمام مناطق و همچنین بهسازی راه‌ها و جاده‌ها از پروژه‌های انجام شده در دولت یازدهم است.

خادمی طرح‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان از جمله ساخت چندین بیمارستان دراین شهرستان با وجود کمبود منابع و شرایط نامساعد مالی کشور را از دستاوردهای خوب دولت ارزیابی کرد.

وی به کسانی که قضاوت غلط نسبت به این دولت دارند گفت: کسانی که قضاوت غلط می‌کنند در آخر خودشان متضرر می‌شوند و البته ما انتظار تعریف و تمجیدهای بی‌جا از دولت را هم نداریم.

استاندار به استخدامی‌های موجود اشاره و اذعان کرد: در دولت قبل 5 نفر سهمیه هر مدیرکلی بوده که می‌توانست نیرو استخدام کند اما من به عنوان استاندار حتی یک نفر را نمی‌توانم استخدام کنم.

خادمی ادامه داد: رسانه‌ها باید به عنوان نظارت در جلسات حضور داشته باشند و بر اساس رسالت حرفه‌ای و اخلاقی خود اطلاعات و اخبار را انعکاس دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در استان قرار نیست که مدیری یک نگاه ویژه‌ای به یک منطقه خاصی داشته باشد و اگر باشد نگاه غلطی و باید این نگاه اصلاح شود.

وی تغییر مدیران در استان را امری طبیعی و معمول دانست و گفت: یک مدیر بعد از چند سال مدیریت باید تعویض شود تا مدیری دیگر با برنامه‌هایی جدید‌تر به ارائه خدمت بپردازد.

خادمی با بیان اینکه نفت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و نفت در شهرستان گچساران مسئولیت اجتماعی دارد، گفت: باید سعی شود پیوند عمیقی میان نفت و اقتصاد استان ایجاد کرد و البته در دولت یازدهم گام‌های خوبی در این مورد برداشته شد.

برچسب ها: غزل و نصب ها ، عصردنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
استاندار محترم می دانی دیشموک کجاست
امور مالیاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
اقای استاندار محترم : کجا در دولت قبل هر مدیری سهمیه استخدام پنچ نفر را داشت .بخدا من مدیر دولت قبل حتی استخدامهای ازمونی را هم بمون گیر می دادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار