تاریخ انتشار:۱۶:۲۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: امام جمعه یاسوج گفت: مسؤولان جواب قاطعی به یاوه‌گویی‌های نخست‌ وزیر انگلیس بدهند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و  بویراحمد که در محل مصلای نماز جمعه شهر یاسوج برگزار شد با بیان فرمایشی از امام ششم اظهار کرد: همه ائمه در وهله نخست ما مسلمانان و پیروان خود را به رعایت تقوا و دوری از گناه و آلودگی سفارش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این ایام خجسته و به احترام نبی مکرم اسلام و فرزندش امام صادق (ع) رعایت تقوا را سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم تصریح کرد: با خود پیمان ببندیم و سعی کنیم که از معصیت و آلودگی خود را بر حذر داریم.

امام جمعه یاسوج در خطبه اول نمازجمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به فرموده امام صادق (ع) مردم را دعوت به خوبی کنیم ولی ساکت و صامت باشیم به گونه‌ای که با رفتار و کردار خود دیگران را این گونه به کارهای خوب تشویق کنیم.

حسینی با اشاره به سوره‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند به دو چیز سوگند یاد کرده که ضحی یکی از آن‌هاست و وقت بسیار عزیزی در اول صبح است که مانند دوره جوانی انسان است همچنین به سجی قسم یاد شده که آن را برای آسایش و آرامش آفریده است که برای نشاط روز بعد است.

حسینی گفت: همین اندازه بدانیم که پیامبر خدا در دنیا و آخرت عزیز بود و خداوند همیشه حافظ او بوده است و پیروان پیامبر هم اگر به دستوراتش عمل کنند خداوند هرگز آن‌ها را بی‌پناه و تنها نخواهد گذاشت.

امام جمعه شهر یاسوج با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت ختمی مرتبت تصریح کرد: در همین سوره آمده که خداوند چنان به تو عطا خواهد کرد که بر دشمنانت پیروز خواهی شد و آن قدر به تو نعمت خواهد داد تا خشنود باشی.

وی به روایتی از امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: پیامبر فرموده در روز قیامت در موقفی خواهم ایستاد و از پیروان خود شفاعت خواهم کرد و خداوند به پیامبر فرموده آن قدر از گناهکاران به تو ببخشم تا راضی و خشنود شوی.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک مجدد به مردم و نمازگزاران به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خداوند توفیق به فرمایشات آن حضرت را خواستار شد.

وی به اختلاف در روز تولد آن حضرت اشاره کرد و گفت: علمای سنی روز 12 ربیع‌الاول و ما نیز روز 17 ربیع را روز ولادت پیامبر می دانیم اما این توفیقی شده تا هفته وحدت را در این بین داشته باشیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مشترکات زیادی با همه فرقه‌های مسلمین داریم گفت: باید به ریسمان اتحاد چنگ زنیم تا تفرقه اندازی و اختلاف دشمنان را در نطفه خفه کنیم.

وی در ادامه با بیان این که موضوع روز شکست تروریست‌ها در حلب و دومین شهر کشور سوریه است گفت: وقتی تکفیری‌ها به حومه دمشق رسیده بودند استکبار اذعان می‌کرد که بشار اسد باید برود و شیخک‌های خلیج فارس نیز همین حرف را می‌زدند که با فتح حلب حرف همه آن‌ها پوچ از آب در آمد.

وی گفت: تنها یک نفر می‌گفت اسد باید بماند که آن رهبر معظم انقلاب بود که وعده و بیان آن حضرت تحقق پیدا کرد و این شهر استراتژیک با مقاومت و هماهنگی نیروهای مدافع حرم آزاد شد و شکست و روسیاهی را نصیب محور شوم تروریست‌ها یعنی امریکا، اسراییل، عربستان و ترکیه و سایرین کرد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در 27 آذر روز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را داریم اظهار کرد: استعمارگران سال‌ها تلاش کردند که بین این دو جایگاه موثر اختلاف بیندازند و بهتر و آسان‌تر بتوانند بر کشورهای اسلامی و ثروت خدادادی آن‌ها مسلط شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: امام راحل بصیر و دانا این موضوع را مطرح کردند نه اینکه تداخلی در کار هم داشته باشند بلکه هر دو هماهنگ برای ایستادگی در مقابل استعمار و استکبار باشند.

وی به سخنان نخست‌وزیر کشور روباه پیر اشاره کرد و گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که مشکلات خود را با پول‌های کثیف کشورهای عربی حل کنند.

امام جمعه یاسوج افزود: مردم ما در برابر همه فتنه‌ها پیروز شدند و امروز هم باید مسوولان برای جلوگیری از فتنه‌گری و همنوا با مردم جواب این پیرزن خرفت را بدهند تا برای سایر قدرت‌های استکباری درس عبرتی باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.