کد خبر: ۱۱۱۵۳
تاریخ انتشار:۱۶:۲۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: حق مردم چاروسا و دیشموک جاده فعلی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به نبوت خاصه و رسالت آسمانی پیامبر(ص) اشاره و تصریح کرد: به یقین رسولی از خود شما به سوی شما آمد که رنج‌های شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما داشت و نسبت به تمامی مومنان مهربان و رئوف بود و از ویژگی‌های پیامبر(ص) که برخاسته از خود مردم، غمخوار امت در سختی‌ها و گرفتاری‌ها بود و در ارشاد مردم حریص بودند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه به روز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تاکید کرد: وحدت در اهداف کلی جامعه اسلامی است یعنی هم حوزه و هم دانشگاه به سمت یک جامعه اسلامی و جامعه امام‌محور حرکت کنند و اگر حوزه و دانشگاه با هم وحدت داشته باشند بالاخص در علوم هم دین مردم و هم دنیای مردم و جامعه آباد می‌شود.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به روز 26 آذر روز ایمنی و حمل و نقل اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار است مسئولان به قشر زحمتکش رانندگان وسایل مختلف حمل و نقل توجه کنند چرا که این افراد با جان انسان سر و کار دارند؛ امروزه در دنیا ایمنی‌ترین وسیله نقلیه برای مسافرت قطار است متاسفیم که در این ایام شاهد بودیم بر اثر بی‌تدبیری بعضی، زوار امام هشتم در آتش سوختند امیدواریم نمایندگان ملت و قوه قضائیه با مقصرین این حادثه تلخ برخورد کنند و نمایندگان مردم هم وزیر راه و شهرسازی را استیضاح کنند.

صلواتی به مشکلات راه‌های چاروسا هم اشاره و عنوان کرد: در چاروسا هم مردم منطقه مجبور هستند برای رفتن به دهدشت 70 کیلومتر را طی کنند و مسؤولان باید بدانند این حق مردم نیست و کسانی که با سهل‌انگاری و بی‌توجهی باعث مرگ مردم بودند باید شب اول قبر جوابگو باشند و مدیر راه و شهرسازی شهرستان که بچه همین منطقه است انتظار بود چاره‌ای در این مدت برای این مسیر بیندیشد و انتظار می‌رود پلیس راهور در سطح شهر و این جاده امنیت مسافران را فراهم آورند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در جشن تکلیف 2 هزار دانش آموز اشاره و گفت: امیدواریم هم خانواده و هم آموزش و پرورش این بیانات امام المسلمین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی به پیروزی‌های حلب نیز اشاره و مطرح کرد: متأسفانه دولت فعلی از سوریه غافل بود و به خواب غفلت فرو رفت و اقدام انقلابی انجام نداد.

صلواتی عنوان کرد: حتی تجلیلی از شهدای مدافع حرم نداشت و می‌خواست با برجام 2 و 3 مسأله را حل کند که نتیجه آن مثل فاجعه برجام بود و در شرایطی که بزرگان انقلابی با تردید سخن می‌گفتند، شهرهای سوریه یکی پس از دیگری سقوط می‌کرد، اما تنها یک نفر به اندازه یک مملکت که با اقتدا به سیره پیامبر(ص) و امام حسین(ع) و با اتکا به نصرت الهی می‌فرمودند که پیروزی از آن ملت سوریه است و آن شخص ودیعه الهی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بود.

وی اضافه کرد: این هدیه الهی به امت اسلام است که در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) امروز در نقاط مختلف دنیا دو جبهه حق و باطل در جریان است و پیروزی‌های این سالها حزب‌الله لبنان و حماس و محور مقاومت حکایت از این دارد که اینها زمینه است برای یک نبرد تاریخی که در آن اسلام ناب پیروز و باطل برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه با وعده‌ای که نایب امام عصر به امت اسلام مبنی با نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده دادند این پیروزی حلب مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: این امت مرهون بصیرت رهبری‌های معصوم گونه امام المسلمین را فراموش نخواهد کرد و این درسی به دولت مردان است که با توجه به فرموده علامه حسن‌زاده آملی گوشتان به دهان رهبر باشد چون ایشان گوششان به دهان حجت ابن‌الحسن است.

صلواتی مطرح کرد: اگر این دولت در مساله اقتصاد توان خود را برای به ثمر رساندن سیاست اقتصاد مقاومتی می‌گذاشت امروز گرفتار فاجعه برجام نبود و عمر ملت و دولت را هدر نمی‌داد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در پایان گفت: امروز دولت گرفتار یک امام‌زاده تقلبی به نام برجام شده است که نه شفا می‌دهد تازه بیمار هم می‌کند و امیدواریم پروردگار کشور را از شرایط این قرارداد تقدیس شده ننگین نجات دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.