کد خبر: ۱۱۱۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سایت محلی کبنانیوز در گزارشی نوشت : مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افرادی را در اداره‌کل تعاون روستایی بدون رعایت ضوابط و بدون توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «عدالت محوری، در جذب، استخدام و ارتقاء نیروها» بکار گرفته و استخدام کرده است.

 

دراداکه این گزارش آمده ، بر اساس اطلاعات، هوشنگ جهانبخش مدیرکل تعاون روستایی در اداره‌ک تعاون روستایی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های زیر مجموعه خود افرادی را بدون یک روز سابقه کاری و آزمون بکار گرفته است.

 

استخدام (م) در شرکت سر رود جنوبی، استخدام (د) یکی از بستگان در اتحادیه دهدشت، آقای «د» به عنوان آبدارچی در اداره تعاون روستایی چرام و استخدام خانم «ه» در اتحادیه روستایی استان از جمله بکارگیری‌های سلیقه‌ای این مدیرکل می‌باشذ.

 

همچنین آقایان «ر-گ» و «ف» به عنوان رئیس دفتر و روابط عمومی در این اداره‌کل استخدام شده‌اند.

 

بنا بر این گزارش، این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌ها و اتحادیه‌های وابسته به تعاون روستایی زیانده و کشاورزان و باغداران از بی‌توجهی مسئولان به خرید محصولات‌شان گلایه‌مند هستند.

به گزارش راک نیوز در پی انتشار این مطلب ، روابط عمومی اداره کل تعاون جوابیه ای را ممنتشر نموده که در این جوابیه ضمن پاسخ به موارد مطروحه از پیگیری این موضوع در مراجع قضایی خبر داده است.

اداره کل تعاون روستایی با ارسال متنی به این خبر جواب داد که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛

مدیر مسوول سایت خبری کبنانیوز

با سلام نظر به اینکه سایت منتسب به شما طی گزارشی به شماره  ۲۱۵۳۳۱ مورخ ۲۰ /۹/ ۹۵ با تیتر «پرده برداری از استخدام سلیقه ای در اداره کل تعاون روستایی» اقدام به انتشار مطالبی نامربوط بهم وبا ادبیاتی با هدف تخریب وجه سازمان تعاون روستایی و مدیراین سازمان در استان نموده است خواهشمند است برابر قانون مطبوعات نسبت به انتشار جوابیه این سازمان اقدام گردد.

تیتر مطلب تحت عنوان پرده برداری از استخدام سلیقه ای در اداره کل تعاون روستایی بعنوان یک دستگاه دولتی با محتوی مطالب منتشره حاکی از یک تناقضی فاحش است و آن اینکه که اساسا شرکتها و اتحادیه های  تعاونی اعم از کشاورزی،روستایی یا تولید فاقد هرگونه رابطه استخدامی و اعتباری با دولت بوده و محدود پرسنل مورد نیاز خودرا برابر قانون کار با تصمیم هیئت مدیره و بر اساس اساسنامه خود بکارگرفته و اساسا سازمان تعاون روستایی هیچگونه مباشرت،آمریت و یا دخالتی نمیتواند در امور شرکتها و اتحادیه داشته باشد.لذا انتساب بکارگیری تعداد بسیار محدودی کارگر  در اینگونه شرکتها به این مدیریت خلاف واقع و مصداق کامل افترا وانتساب امر خلاف واقع میباشد.

جهت تنویر افکار عمومی وضمن پوزش از افرادیکه اسامی آنان در گزارش سراسر خلاف واقع و هدفمند آن سایت به اختصار آمده است اعلام میگردد ” آقای (م) که دارای سوابق فعالیت در شرکت تعاونی تولید سررود جنوبی بوده با نظر هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید وپس از جابجایی مدیرعامل قبلی وقت بصورت موقت ادامه کار داده و اساسا سازمان تعاون روستای حق مداخله ، استخدام و منع از استخدام افراد در شرکتهای تعاونی را ندارد و صرفا هیئت مدیره این شرکتها تصمیم گیرنده خواهند بود.

استخدام فردی بنام "د” در اتحادیه کهگیلویه پیشنهاد میگردد آن سایت نسبت سببی یا نسبی نامبرده با مدیر این سازمان را  حتی تا ده نسل قبل راجهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.

بکارگیری خانم "ه” نیز از اهالی شهرستان بویراحمد در اتحادیه تعاون روستایی بدون هرگونه قرابت سببی ونسبی تا ده نسل قبل با این مدیریت بوده و صرفا بدلیل توان کاری و با تصویب هیئت مدیره مذبور بوده است.

در خصوص همکاران به خدمت گرفته شده در سازمان تعاون روستایی این استان ، مزید استحضار و ضمن پوزش از محضر خوانندگان محترم و همچینین همکاران عزیز سازمان تعاون روستایی از بدو مدیریت فعلی سازمان در استان تاکنون تعداد ۲ نفر پیمانی از محل سهمیه استخدام ناظرین مهندسی کشاورزی که مراحل قانونی آنها بدوا در سازمان جهاد کشاورزی طی برابر قانون مربوطه  در این سازمان ادامه خدمت داده اند وهمچنین دو نفر که سایت کبنا نیوز تحت عنوان”ر- گ” و”ف” از آنها نام برده است که آقای” رضا – گ..” برابر ضوابط قانونی و با اخذ مجوز قانونی و طی مراحل گزینش و.. بصورت قرارداد کارمعین یکساله در اداره تعاون روستایی شهرستان گچساران و همچنین آقای ” روح الله …” از ساکنین محترم شهرستان بویراحمد نیز در دولت دهم مراحل جذب ایشان در قالب قرارداد کارمعین  برابر ضوابط طی نموده بود که بدلایلی نامعلوم در دولت قبل جذب نگردیده ولی مجوز و ردیف حقوقی ایشان اخذ شده بود که حسب پیگیری و مراجعات متعدد ایشان به مراجع قانونی در روزهای پایانی سال ۹۴ بدلیل حق قانونی نامبرده،  این مدیریت ملزم به بکارگیری ایشان گردید وهم اکنون بعنوان روابط عمومی این مدیریت مشغول بکار میباشند.

نظر به تعدد اتهامات واهی وارده به این مدیریت ازجمله رفتارهای غیر اسلامی و نارضایتی کشاورزان و باغداران بهتر آن بود که مینوشتید نارضایتی فرد یا افرادی خاص که گزارشی چنین شتابزده را برای آن سایت ارسال کرده‌اند. بدیهی است افراد ناراضی اعم از ارباب رجوع وکارکنان میتوانند شکایات خودرا به مراجع قضایی ،امنیتی و یا دادگاه تخلفات اداری ارائه نمایند. آیا سایت کبنانیوز قانونا حق انتشار ادعاهای افراد و یا رسیدگی به شکایات از یک مدیر یا سایر شهروندان را دارد؟

نظر به اینکه سایت کبنانیوز در همین گزارش تهدید به انتشار عملکرد تعاون روستایی بطور دقیق نموده که میرساند فرد یا افرادی که البته برای این مدیریت نیز ناشناس نمیباشند سعی در فضا سازی‌های خلاف واقع جهت بهره برداری های خاصی داشته اند که اساسا پرداختن به به موضوع موهوم استخدام ها یکی از پرده های این سناریو ناقص است.

چون این گزارش  موجب تشویش اذهان عمومی گردیده است وظیفه خود میدانیم پیگیری قضایی لازم در خصوص این گزارش را معمول پس از طرح شکایت قانونی در مراجع رسمی قضایی، انشاالله دستگاههای مسوول پس از رسیدگی اطلاع رسانی لازم را در این خصوص معمول فرمایند وچنانچه مقامهای رسیدگی صلاح بدانند نتایج رسیدگی قضایی به نحو مقتضی به اطلاع مرردم شریف استان رسانده شود.

با تشکر

روح الله فرزامی

کارشناس روابط عمومی تعاون روستایی

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
واقعامتاسفم برای مملکتی که جهانبخش مدیرکلش
بویراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
کاکا ده خمو دونیم 90 درصد استخدامل داخل استان بر اساس پارتی و قوم خویشیه. جون خوت توکه بردیشو سرکار ده درو مکو. تا کی ...
باشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
کوته نظر بودن آفت استان ماست.آخه چهار تا نیرو سرکار رفتن نیاز بود رسانه ای بشه>؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار