تاریخ انتشار:۱۷:۳۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: امام جمعه قلعه رئیسی گفت: گازرسانی، راه، ورزشگاه و بیکاری اولویت رفع مشکلات چاروسا است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به سالروز امامت امام زمان(عج) اشاره و بیان کرد: آسمان‌های هفتگانه و زمین و کسانی که در آنها هستند همه تسبیح خدا می‌گویند و هیچ موجودی نیست جزء آنکه تسبیح و حمد او را می‌گوید ولی شما تسبیح آنها را نمی‌فهمند.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین تکلیف و وظیفه ما این است که برای امر فرج زمینه سازی کنیم و هم خود و خانواده و جامعه را مهیا برای ظهور امام زمان(عج) کنیم.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به روز جهانی حقوق بشر اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای امروز با شعار حقوق بشر بشر را پایمال می‌کنند در حالی که بزرگترین پایمال کننده حقوق انسان‌ها هستند.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه در روزهایی که برجام رو به زوال است پیروزی‌های حلب و نوای دلنشین استقامت و ایستادگی از راه می‌رسد افزود: این‌ها نشانه دو تجربه است که یکی نشان از اشتباه محاسباتی در اعتماد و تعامل و سازش و مذاکره با آمریکا است و دیگری تجربه ایستادن و مقاومت کردن درست در جایی که نشان از پیروزی نیست.

وی گفت: یکی را علمداران حرم و سبزپوشان سپاه و دیگری را علمداران لبخند و مذاکره و سازش می‌دانند.

صلواتی افزود: به برکت الطاف الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت و مدیریت نایب امام زمان و به برکت ولایتمداری سپاه پاسداران ایام مرگ و دفن تکفیری‌ها و داعشی‌ها فرا خواهد رسید.

صلواتی به صحبت‌های یکی از شخصیت‌های کشور در روز دانشجو مبنی بر اینکه هیچ قدمی در برجام برنداشتیم جزء اینکه با رهبری مشورت کردیم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده در جزئیات مذاکرات دخالتی نکردم و نمی‌کنم مسائل کلان و خط قرمزها را به مسؤولان کشور گفتم و اگر رهبری مدیریت نمی‌کردند اکنون با برجام‌های بعدی کشور گرفتار داعش و تکفیری‌ها بود.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه به مشکلات منطقه در حضور نماینده شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اشاره و اضافه کرد: ابتدا لازم است از تلاش نماینده محترم تشکر کنیم و چند اولویت و انتظار مردم چاروسا دارند که امیدوارم در سفر بعدی به این منطقه این مشکلات کاهش یابد.

وی به مشکل گازرسانی اشاره و یادآور شد: نخستین خواسته مردم مسأله گازرسانی است که سریع‌تر به این منطقه برسد با این حرکت لاک‌پشتی ممکن است بعضی از اهالی منطقه آرزوی روشن کردن گاز را به قبر ببرند.

صلواتی به مسأله راه و جاده دهدشت به قلعه‌رئیسی اشاره و عنوان کرد: این 30 کیلومتر جاده قلعه‌رئیسی تا تونل خون به دل مردم کرده به خودروها مردم خسارت کرد و خیلی را به زیر خاک برد، متاسفانه حدود 2 سال است این مردم در انتظار افتتاح 3 کیلومتر هستند.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی به وضعیت بیکاری و ورزشگاه قلعه‌رئیسی هم اشاره و گفت: بیکاری یکی از مهمترین مشکل جوانان و خانواده‌های چاروسایی است که سبب مهاجرت در بین مردم شده است.

وی گفت: جناب نماینده چاره‌ای برای بیکاری جوانان بیندیشید و مشکل تنها شهر بدون ورزشگاه استان را شما برطرف کنید چرا که امروز اگر حضور پرشور جوانان را می‌بیند برای ساخت و رفع مشکلات همین ورزشگاه است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.