کد خبر: ۱۱۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۵۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شاید یکی از دلایلی که موجب اقبال قشر جوان و دانشجو به دولت تدبیر و امید شد قول‌ها و وعده‌هایی بود که از رئیس‌جمهور گرفته تا سایر ارکان دولت برای آزادی قلم و بیان مطرح کرده بودند.

رئیس‌جمهور در مناظرات خود با سایر کاندیداها به خصوص با رقیب اصلی در انتخابات به اقدامات سرهنگی اشاره کرد و شاید با همین کلیدواژه توانست سبد رأی خود را پر کند.

آزادی مطبوعات یکی دیگر از موضوعاتی بود که آقایان قبل از انتخابات و در بحبوحه آن و سپس در بعد از انتخابات همواره مطرح می‌کردند هر چند که بعدها معلوم شد از وعده تا عمل آن‌ها فاصله بسیاری است.

اما از همه این‌ها که بگذریم به خود استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج و دانشگاه‌های خودمان برمی‌گردیم و اوضاع و احوال آنها را در روز برگزاری برخی برنامه‌ها مورد تحلیل و واکاوی قرار می‌دهیم.

قبل از آن باید پیشینه‌ای از دانشگاه و حضور خبرنگاران را مورد تفسیر و تحلیل قرار دهیم جایی که مدیریت گذشته به دلیل برخی برخوردها مورد غضب قرار گرفته بود.

به یاد داریم که عده‌ای که شاید اکنون نیز در رأس امور دانشگاه باشند در دوره قبل و مدیریت‌های گذشته همواره اتهام برخورد سرهنگی و خشک و پادگانی را به مانند پتک بر فرق رقیب فرود می‌آوردند.

انتقادهایی که گاه از حد و مرز خود می‌گذشت و گاه بی‌رحمانه به نظر می‌رسید که در رسانه‌ها نیز به آن می‌پرداختند و البته از آن استفاده انتخاباتی هم می‌شد.

اما امروز و با روی کار آمدن همان منتقدان دیروز که فریاد آزادی‌خواهی و برخورد نرم آنها به جای برخوردهای سخت و پادگانی گوش فلک را کر می‌کرد حتی اجازه اطلاع‌رسانی را نیز در دانشگاه گرفته‌اند.

هر چند که مسؤولان دانشگاه یاسوج معتقدند که به وظیفه خود عمل می‌کنند و شاید تابع تصمیمات بالادستی هستند اما همین‌هایی که در گذشته فریاد آزادی‌خواهی آنها گوش فلک را کر می‌کرد امروز باید از دولت تدبیر و امیدشان بخواهند که چنین برخوردهایی را که منافی با آزادی و اطلاع‌رسانی آزاد است کنار بگذارند.

از محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه می‌خواهیم که در نشست‌ها و جلساتی که با رؤسای مافوق خود دارد این موضوع را تفهیم کنند و از آنها بخواهند تا اقدام فرهنگی جایگزین برخوردهای سرهنگی در مواجهه با رسانه‌ها شود.

از ریاست دانشگاه یاسوج صمیمانه انتظار داریم در هنگامه‌ای که هیچ حرکتی در استان و در کشور از دید تیزبین رسانه‌ها پنهان نیست اجازه ندهد با رسانه و مطبوعات این‌گونه سرهنگی و با گفتمان پادگانی برخورد شود.

این در حالی است که خبرنگاران هم استانی تنها با قلم و دفتر خود به دانشگاه می‌روند و هیچ گونه سلاح سرد و گرمی برای درگیری و اخلال در نظم دانشگاه به همراه ندارند و واقعیات و گفته‌های سخنرانان را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

به گزارش فارس؛ مسؤولان دانشگاه یاسوج اجازه حضور خبرنگاران را برای انتشار سخنرانی نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ندادند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
رسانه شما که رسانه نيست. وقتي شجاعت مطرح کردن خودتون را در قسمت "درباره ما" نداريد بنابراين حق زير سوال بردن مديريت دانشگاه را هم نداري.
بهتر است همانطور که دنبال شفاف سازي خبري هستيد خودتان را هم شفاف معرفي نمائيد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.