تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: تاکنون واژگونی دو دستگاه اتوبوس در محور یاسوج-اقلید با 80 مسافر و تعداد 30 کشته زنگ خطری را به صدا درآورده که اگر مسؤولان وزارت راه به فکر ساخت این محور نباشند باید در انتظار فجایعی هولناک‌تر و خونین‌تر از این دست بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

، طی دو ماه گذشته شاهد حوادث هولناک و خونین جاده‌ای و ریلی در کشورمان و در نقاط مختلف بوده‌ایم که موجب جان باختن تعداد زیادی از هموطنان شده است.

یکی از محورهایی که در حال حاضر محل تردد بسیاری از هموطنان از مرکز کشور به سوی مناطق جنوبی بوده، محور ارتباطی اقلید- یاسوج است که بسیاری از هموطنان در مناطق مرکزی کشور برای دسترسی آسان به مناطق جنوبی این محور را برای تردد خود انتخاب می‌کنند.

این ترددها هنگامی بیشتر می‌شود که زائرینی قصد دارند از این محور برای سفر به مناطق عملیاتی جنوب و همچنین برای سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

کشته‌های واژگونی اتوبوس محور اقلید به یاسوج

البته عبور از این مسیر سخت و خطرناک که هیچ‌گونه امنیتی در حال حاضر ندارد از سوی هموطنان معقول به نظر می رسد، زیرا طی کردن سایر مسیرها برای مسافرین سخت و طاقت‌فرسا بوده و ترجیح می‌دهند ساعت‌ها از طول مسیر خود با عبور از این جاده بکاهند هر چند که باید خطر را به جان خریده و از این قربانگاه عبور کنند.

نگارنده در طول یک سال اخیر خود از نزدیک شاهد حوادث خونین در این جاده بوده‌ام و خبرهای ناگواری را ارسال کرده‌ام که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

ضجه‌های کودکان زخمی و پدر و مادر از دست داده و حمل جنازه تعداد زیادی از هموطنان جان باخته به سوی سردخانه‌ها بسیار دردناک و عذاب‌آور است.

کودک مصدوم در حادثه تصادف اقلید به یاسوج

محور اقلید به یاسوج که بخشی از محور معروف به طریق‌الرضا به شمار می‌رود بوی مرگ می‌دهد و هر لحظه و هر ساعت این امکان وجود دارد که اتوبوسی و یا خودرویی به اعماق دره‌ها سقوط کرده و جان عده‌ای افراد بی‌گناه را بگیرد.

این محور بنا به گفته پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد 170 کیلومتر بوده که 50 کیلومتر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

وی معتقد است، باید برای ساخت این محور هر دو استان عزم جدی داشته و برای تکمیل‌ پای کار باشند.

برگزاری نماز میت بر جنازه 29 هم‌وطن یزدی

طبق آنچه که معاون عمرانی استاندار می‌گوید کارهای خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای این کار انجام شده و بخشی از جاده بازگشایی شده که حدفاصل دهستان کاکان تا بخشی از مسیر منتهی به شهر یاسوج بازگشایی شده است.

 با این تفاسیر وزارت راه و شهرسازی باید برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در این جاده از خود عزم و همتی نشان دهد و از هم اکنون به فکر بازگشایی و چهار خطه کردن این محور باشد که روزبه‌روز بر تعداد ترددها در آن افزوده می‌شود.

هرگونه کم‌کاری و حادثه‌ای دیگر مانند واژگونی اتوبوس در این محور با 30 کشته توجیهی برای مسؤولان وزارت راه باقی نمی‌گذارد لذا از هم‌اکنون باید منتظر اقدام عملی آخوندی و همکارانش در وزارت راه بود و حادثه گردنه جمال‌بگ را برایشان یادآوری کرد.

برچسب ها: وزارت راه ، عصردنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار