کد خبر: ۱۱۰۳۱
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار:۰۰:۴۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: استاندار امروز مي داند مردم ما نمي توانند شهريه دانشگاه آزاد را بپردازند و جوانان استان امكان تحصيلات آكادميك محدودي دارند، كسي استاندار شده كه ميداند نفت نداشتن در زمستان چه مصيبتي است و مي داند كه كساني که ذغال درست مي كنند جنايتكار نيستند و فقط سردشان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): چندهفته است كه بحث تغييرنام استان همه مسائل مهم وغيرمهم را به حاشيه رانده است و گويي در استان ما هيچ مشكل ومعضل ديگري پيدا نمي شود،گذشته از مخالفت و ياموافقت با اين موضوع چيزي كه توجه من راجلب كرده است انگيزه هايي بودكه باعث طرح اين سناريو شده وبه گمان حقير هم مخالفان كه من نيز يكي از آنها هستم وهم موافقان كه براي نظر و استدلالهايشان احترام قايلم دقيقا طبق خواست كساني رفتار كرديم كه از مطرح كردن اين موضوع هدفي جز
انحراف افكارعمومي از موضوعات ومشكلات اصلي استان نداشتند.

 مدتي بودكه فضاي مجازي وامكاني كه براي طرح مشكلاتي ازقبيل خشكسالي، بيكاري، تضادطبقاتي، خودكشي هاي متعدد و پي درپي،استخدامهاي يواشكي و فراقانوني، تقلب هاي انتخاباتي، وعده هاي سرخرمن مسعولان و نمايندگان و...........فراهم آورده باعث زحمت دولتمرداني شده بودكه عادت كرده بودنداز مديريت جز مواهبش بخشهاي ديگر رابه فراموشي بسپارند.

وقتي كه امكان همفكري تعداد زيادي انسان بانيازهاي تقريبا مشابه وانتظارات تقريبا همسان از طريق يك تكنولژي فراهم ميشود پس از مدت كوتاهي باعث زحمت كساني مي شود كه گمارده شده اند تا اين جامعه رامديريت كنند و الحق كه زيركانه مديريت كردند.

ياد دارم روزي كه خبر آمدن آقاي خادمي بعنوان استاندار كهگيلويه وبويراحمد راشنيدم از اعماق جانم شاد شدم و باخود گفتم بالاخره يكي آمد كه نيازي نيست ساعت ها براي تلفظ كهگيلويه وبويراحمد تمرين كند و از محروميت موندون و سواري و سرهنگ و سردو و آجم و لاش مهتو تا ممبي و رودتلخ باخبراست و لهجه مردم او را به خنده نمي اندازد.

كسي آمده كه ميداند تَوَكَ چه به روز عشاير مي آورد وخشكسالي باكشاورز ديمكار استان چه مي كند، كسي آمده كه سربالايي هاي تنگ اسبكي و دندونه بارها وبارها عرقش را درآورده، كسي آمده كه ميداند درس خواندن يك كودك ده ساله دور از خانواده درشهري غريب چه حال وهوائي دارد.

كسي استاندار شده كه ميداند نفت نداشتن در زمستان ديشموك چه مصيبتي است و مي داند كه كساني كه در شوتاور و دشتك والمور ذغال درست مي كنند جنايتكار نيستند و فقط سردشان است.

استاندار امروز مي داند مردم ما نمي توانند شهريه دانشگاه آزاد رابپردازند و جوانان استان امكان تحصيلات آكادميك محدودي دارند، ديگر لازم نيست براي استاندار توضيح بدهيم جاده ماغر چهل سال پيش ساخته شده و منظور مردم ازاينكه اين جاده را نون واري كن مي نامند چيست.

جاده سوق برايش اولويت است وحتما يكي از قربانيان اين جاده با او خويشاوند است، استاندار مي داند كه وقتي پدري به او شكايت مي برد دخترم دله شده منظورش چيست و مثل آن مسعول غيربومي دله را بدمعني نمي كند و مي داند پدر بيچاره قدرت تهيه جهيزيه ندارد ودخترش درخانه پيرشده.

ديگر نيازي نيست استاندار را به چشم حاكم ببينيم بلكه برادري دلسوز آمده تامشكلات رافراري بدهد تا ماهها بعد از آمدن دكترخادمي منتظر بازديد سرزده او از عشاير بودم وسايت ها را چك مي كردم تا ببينم استاندار كي به درغك واسفندون سركشي كرد يا تيمهاي پزشكي فرستاده استاندار كدام روستا را مورد برسي قرار دادند.

منتظر بودم نطق استاندار درمورد حق آبه پايمال شده دهدشت از سد مارون را درخبرگزاري ها مطالعه كنم، اما افسوس كه گويا دكتر خادمي بواسطه مسعوليت هاي پيشين آنقدر از استان دور ماندند كه با تلفظ كهگيلويه وبويراحمد مشكل دارند و بايد اول اين مشكل راحل كنند!!!!ا فسوس
افسوس كه گويا مشكلات كهگيلويه وبويراحمد پشت نام طويلش پنهان شده اند و فرق نمي كند استاندار كي باشد، بومي باشد و ياغير بومي، خودي باشد و يابيگانه!

اين نام آنقدر طولاني و عريض وطويل است كه جاده سوق ولاشه گوسفندهاي تَوَكَ زده عشاير و كاشت بدون برداشت كشاورزان كلاچو و جوانان بيكار و مادران داغدار جوانهاي انتهار كرده وكودكان كار وخانه بدوشان كارتنخواب گچساران ومافياي مواد مخدر و..........را پشت خود پنهان كرده است !!!!

ومن!!

ومن چقدر ساده لوح بودم كه فارغ از اين مشكل بزرگ واولويتدار انتظار معجزه از استاندار همشهري داشتم!!! و من چقدر بي انصاف بودم كه استاندار هاي قبلي را به كم كاري متهم ميكردم.

به راستي كه سناريوي زيبايي بود و استادانه هم به مطبوعات درز داده شد تا بزرگش كنند واز مصوبه شوراي فرهنگ سو برداشت كنند و باعث جنجال بشوند تا ما مردم كهگيلويه وبويراحمد بجاي اينكه در آستانه انتخابات احقاق حق خود از آب مارون را كمپين كنيم و متحد و يكسو درجهت احقاق حقمان بكوشيم به دو گروه موافق ومخالف تغييرنام استان تقسيم شده و بر سروكله هم بكوبيم تا درآخر يا دوستان لطف كنند و به همان نام قديم مفتخرمان بگردانند وَ يا ناممان راتغيير دهند تابعد از اين در معرفي نامه ها علاوه برنام جديد (كهگيلويه وبويراحمد سابق) راهم بنويسيم
برخود تكليف ميدانم از تمامي دست اندركاران اين حركت عظيم وزيبا كه باعث شدند مامخالفان تغيير بايادآوري تاريخ پرافتخارمان چند روز حماسي را زندگي كنيم وموافقان هم از تريبون هاي مختلف روشنفكرانه اظهارفضل نموده ولذت ببرند تشكر وقدرداني بنمايم واز خداوند متعال براي مردم بزرگ ايران اسلامي عمرباعزت وبراي مسعولان دلسوز توفيق خدمات صادقانه طلب كنم.

خداوند سايه پرنعمت مقام معظم رهبري ونظام مقدس اسلامي را بر مرز وبوم ايران زمين مستدام بدارد انشاالله

ميرآرش تقوي
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۳
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
مطلب جالبی بود و یاد آوری درد های هم استانی های عزیز که فراموش می کنیم و کسی باید صادقانه بیادمان بیاود تا اشک نیمه انسانیمان را در آورد میر آرش این کار را کرد و اصطلاح جالبی را به من یاد داد بقیه را قبلا در جوانی بار ها حس کرده بودم. اما نکته دیگر اینکه استاندار بومی در این استان زیر بار توقعات و انتقادات مداوم له می شود هر دو استاندار بومی از دو جریان متفاوت سعی خود را کردند هر دو محدویت های علمی و مهارتی شخصی و محدودیت های خطی و جریانی هم داشتند ژنرال های برجسته ای هم نبودند اما هر دو انسان های نجیب و برادر ما بودند ما چه همراهی کردیم به غیر از انتقاد و تخریب. که بابت آن همیشه ضرر کرده ایم. اوایل انقلاب به طور اتفاقی منزل استاندار رفتم در مورد یک نفر مهندس بومی برای مدیریت یک اداره از من سوال کرد پاسخ دادم جوان شایسته ای می باشد ولی تا کنون فرصت کار مدیریتی نداشته است شما این فرصت را فراهم کنید انشاءالله موفق می شوند تعجب کرد و گفت شما تنها فردی هستید که نظر مثبت داده اید تا حالا از هر بومی سوال کردم نظر منفی داده است. چند سال بعد باز هم از یکی از مقامات استان سوال کردم چرا از بومی ها برای مدیریت استفاده نمی کنید گفتند دردسر دارد به محض اینکه نام یک بومی مطرح می شود تعداد زیادی شکایت واصل می شود و مراجعه حضوری برای تخریب هم زیاد است بعد هم نظر یکی از همکلاسی هایم را نسبت به خودم مطرح کرد که حضوری مراجعه کرده بود مطلب را طوری مطرح کرده بود که از تخریب مستقیم بد تر بود وقتی از همکلاسی موضوع را پرسیدم گفت سابقه خوبی داری ولی آدم مستقلی هستی با گروه ما نیستی برای انقلاب خطرناکی. در پیشانی مبارکش هم آثار سجده نمایان بود. استانداران بومی بیشتر وقتشان به خاطر این موارد تلف می شود. یا باید رفتار خودمان را اصلاح کنیم و از استانداران بومی حمایت کنیم یا در مورد بومی بودن استاندار تجدید نظر کنیم. اکنون هم رئیس سازمان مالیاتی فردی بومی و خوش فکر است معاون وزیر اقتصاد و بسیار مردمدار است چهره ای بسیار مقبول است ولی اگر استاندار شود طی یکسال تخریب و جوانمرگش می کنیم. خداوند همه ما را به راه راست هدایت نماید.
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
میرارش عزیزازوضع اقتصادی کشور خبری داری خادمی ازکجا بیاوردوضع استان راسرسامان دهد
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
میرارش عزیزایا از وضع اقتصادی مملکت خبری داری خادمی چه معجزه ای کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
استاندار هم منتظر اخر برج که حقوقش بگیره کاری به وضعیت خوب یا بد بودن مردم استان نداره فعلا که داره حاکمیت میکنه
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
درود براين قلم حق نگار
زنده بادميرآرش
موسوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
درودبرآرش بزرگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
متاسفم برات عصر دنا بعضی مواقع ناراحت میشم که چرا یه سایت یا روزنامه توقیف میشه نون مسئولین یا کارمندآن آون نشریه یا سایت چطوری باید تامین بشه باید آخرین مرحله توقیف بشه ولی واقعا الان شما حقتون هست که فورا سایتتان مسدود بشه خودتون هم بهاتون برخورد بشه چقد یک جانبه حرف میزنی چقد شیرین و عوامفریبانه صحبت میکنی خودت میدونی اکثریت مردم استان شاید هشتاد درصدشون با تغییر نام استان موافق هستن حالا این بحث مطرح شده هنوز هم نه به بار نه به دار چقد تفرقه اندازی چقد دروغ تغییر نام استان چه ربطی به بیکاری اعتیاد و طلاق داره مگه میخوان بودجه میلیاردی برای تغییر نام استان بذارن چرا فکر میکنی مردم ساده هستن و نمیفهمن ایقد به شعور مردم توهین نکن
لطيف مومني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
چي ميخواستيم چي شد
لطيف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
خداوكيلي ميرآرش حرف همه مردم فقير راميزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
هر کو بازماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
علام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
خداخدا كرديم موسي بياد موسي اومد قحطي اومد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
خدا ولیلی میرآرش درست گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
دوستي كه با اسم ناشناس اينهمه حرفهاي بزرگ زدي تو اطلاع نداري تعويض نام استان بيشترازپنجاه ميليارد هزينه داره
كوشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اگر مثل عزادارمو نكردي ميرآرش
دلدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
زيبا وصادقانه نوشتي ميرآرش اشكمو درآوردي
ميرزارفيع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
استاندار كه آمد چه خيالاتي داشتيم ......حيف شد
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
تفکر عمده مردم بیشتر و بیشتر تحصیلکرده ها قوم گرائی و طایفه گرائی بوده است و این مهمتری بدبختی استان بوده است. استاندار بومی،رئیس فلان اداره بومی .......که چه بشود؟ نهایت بعد از فکر و تلاش بسیار به فکر نام استان افتاده اند که آنهم بیانش برایشان مشکل است!!!وافعأ چه خنده دار و خنده آور، آنهم برای استانی که از عهده پرداختن کمترین هزینه هایش عاجز است حال می خواهد اسم استان را عوض کند شاید گشایشی بشود و در نام بعد معجزه ای رخ دهد و تمام جوانان بیکار شاغل شوند، کم کاری به پرکاری تبدیل شود، خشکسالی برطرف شود، رودخانه ها پر از آب ، آتش از جنگل رخت بربندد، استان گلستان شود!!!!
پیشرفت و توسعه همت بلند، تفکر خلاق، جهان بینی وسیع، اراده آهنین، پرهیز از همه چیز برای خودم و وابستگان می خواهد نه تغییر نام. خدایا به تو پناه می بریم از شر انسان هائی که بدلیل ناتوانی و نادانی شان دیگران را به زحمت و دردس می اندازند و مشکلات را چند برابر می کنند.
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
تصويرسازي زيبا ومتن محكمي نوشتي ميرآرش
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
تصويرسازي زيبا ومتن محكمي نوشتي ميرآرش
محمدموسوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
وقتي استانداري قادر نيست بدهي يك ميلياردي خود به شركت آسمان رابپردازد ورسما سومديريت استاندارهمشهري ميرآرش باعث تعطيلي تنهافرودگاه استان ميشود چطورميخواهدهرينه هاي تغييرنام استان رابپردازد؟
توريست چطوربه استاني بيايدكه فرودگاه نداردجناب دكترخادمي ؟
چرابه شعورمردم توهين ميكنيد؟
چطورپول داريدآقاي محنايي روزي يك همايش برگزار كنه امانداريدبدهي استانداري رابپردازيدتافرودگاه تعطيل نشه؟
آفرين ميرآرش كه حق مطلب را ادا كردي
سیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
متاسفم برای اقای تقوی که یکسره رفت قاضی ای کاش یک زره منطق و اخلاق استاندار را داشتی نه اینکه قومی قبیله ای قلم میزدی ،اقای تقوی سرت را از برف بیرون بیار ،خداوکیلی بهترین استاندار ایران دکتر خادمی هست افسوس که قدرنشناسیم
نصير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
كهگيلويه هيچوقت فرزند وفادارنداشت اگرازاستاندار بپرسي بچه كجاست روش نميشه بگه كهگيلويه
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
افرین بر میر آرش عزیز که حرف دل خیلی ها را زد امیدوارم گوش شنوایی و چشم بینایی باشد که این واقعیت های که دغددغه مردم هستند و به قلم میرارش و امثالهم رسانه ای میشوند ببینند و بشنوند وعمل کنند
ناظمي محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اگرخادمي بهترين استانداره بداش چطورند؟خدانصيب نكنه
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
کهکیلویه همیشه فرزند وفادار داشت اگه از استاندار بپرسی کجایی هستی میگه فرزند کهکیلویه هستم
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
ما از استاندار انتظار داشتيم درك درستي از بافت اجتماعي ومشكلات استان داشته باشد وبرسرحقوق مردمي كه درميان آنهاپرورش يافته معامله نكند اماافسوس بقول ميرآرش ايشان زيادي از استان دوربودندونه تنهاتعلق خاطري ندارند بلكه فقط به منافع اقوام وحفظ صندلي استانداري فكرميكنند
وقتي وارد استانداري مي شويم انگاربه عروسي سادات امامزاده علي دعوت شديم كه همه افرادتحصيلكرده اين طايفه راميتوانيم دراستانداري زيارت كنيم
بيراحمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
هرچه مطلب ازميرآرش خواندم همه حقائق جامعه بودبانگارشي زيبا
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
كاش استاندار غيربومي بود تا اينقدر اميدوار وبعد تا اميدنمي شديم
زغالفروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
چطور فکرکردید خادمی همان کسی است که روزگاری می شناختید میزریاست چنان جذبه ای داردکه وابستگی به زادگاه که هیچ گاهی باعث میشودبرادر درمقابل برادر بایستد
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
خادمي مايه شرمساري دولت تدبيره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
استاندار باید غیربومی باشه نه مثل خادمی که بود یا نبودش فرقی نداره
روشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
خادمي بخش ثلاث را جزو استان حساب نميكنه
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
حاکمیت بویراحمد به مراتب از حاکمیت حضرات باوی معتدلترو منصفانه تربوده وسعه صدرشان در تحمل مخالف بالاتر بوده والحق که مرکز استان زیبنده یاسوج وبرازنده ساکنینش هست .من فکر میکنم اگر مرکزاستان در یک دشت پهن وسرسبزی دیگری از استان بود غیر بومیها حق ذرت فروشی هم نداشتند چنان که میبینید حضرات بویراحمدی باتحمل رنج وزحمت احترام سایر اقوام را داشتند اما دیگران عاجزند از اینکه دیگران حق حیات داشته باشند . بهمیی بی نصیب از استان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.