تاریخ انتشار:۰۰:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
با انتشار نامه‌ای به نمایندگان مجلس صورت گرفت؛
عصر دنا: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد درخواست استیضاح خود برای وزیر راه و شهرسازی و اعتراض به سکوت نمایندگان مجلس به ویژه ۱۴۳ نماینده شناخته شده در رسانه‌ها و اذهان مردم را در نامه سرگشاده‌ای به نمایندگان مجلس اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست استیضاح خود برای وزیر راه و شهرسازی و اعتراض به سکوت نمایندگان مجلس به ویژه ۱۴۳ نماینده شناخته شده در رسانه ها و اذهان مردم را در نامه سرگشاده ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

 

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجموعه خواسته ها و انتظارات اسلامی مردم از مجلس رفع گرفتاریها و محرومیت ها و دگرگونی در نظام پرپیچ و خم اداری کشور، از انتظارات به حقی است که باید ان را جدی گرفت. "صحیفه نور/ ج ۲۰ / ص ۲۱۴ "

نمایندگان مجلس شورای اسلامی


 بدون شک نمایندگان مجلس حافظان و امانت داران اعتمادی هستند که در انتخابات حاصله از اسلامیت و جمهوریت این نظام آن را به عاریت برده اند.


فراموش کردن این مهم که بر کدامین صندلی تکیه زده اند این بزرگواران و کدامین مسئولیت سنگین را در این نظام اسلامی بر عهده گرفته اند می تواند پتکی باشد بر پیکره این نظام و پایه های تمدن اسلامی که در حال شکل گیری است را به لرزه درآورد؛ لذا باید به خود بودن و هوشیاری را مقدمه ای بر حرکت خود بدانند.


جای سوال است که چگونه جمعی ۱۴۷ نفره از این عاریت گرفتگان نمایندگی ملت ایران که باید صدای رسای همین ملت باشند خود را موقوف و وام دار جریانی کرده و در هیاهوی حاصله از اهداف منفعت طلبانه این جریان های ویژه صدای مقطعی شده اند که تنها با یک موضوع تعیین شده و مشخص شده حنجره و قلم خود را به حرکت در می آورند. باید به هنر این نمایندگان همانگونه که در رسانه ها هم آمده است مخدوش بودن امضاها که مصداق پشت پا زدن به اعتماد عمومی ملت است را هم اضافه کرد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی


داد به آسمان رفته جوانان و مردم این کشور را بشونید که چگونه در برابر وقایع تاسف بار و شرم آور موجود اعم از؛ اختلاس ها، فسادها به ویژه فسادهای اخیر مثل صندوق ذخیره فرهنگیان، بیکاری و مشکلات معیشتی مستضعفین این کشور در برابر اشرافی گری جمع خاصی که در نهادهای دولتی خاص و تصمیم گیر نیز نفوذ کرده اند، بی نظمی های سفر زیارتی زائران اربعین، شهادت هم وطنانمان در کشور عراق، توهین به نهادهای مقدسی همچون قوه قضائیه و ریاست آن قوا، لغو ده ها برنامه و سخنرانی انقلابی در دانشگاه های این کشور و ... سکوت کرده اید؛ اما برای یک سخنران و سخنرانی خاص اینگونه اتخاذ موضع می شود.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی


بیدار شوید و این بار همان گونه که امام امت فرمودند، که مجلس عصاره فضائل ملت است؛ بر اساس رسالت اصلی خود عمل نموده و دردی از مردم دوا کنید نه اینکه نمک شوید بر زخم های این ملت.


آیا  خطایی که ماحصل آن فوت و از بین رفتن جان ده ها انسان باشد قابل اغماض و چشم پوشی خواهد بود؟ اسف بار است که در این هیاهوی جان سوز و دردهای مردم سکوت همان جمع ۱۴۷ نفره گوش ما را کر کرده است.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی


آیا وزیری که سابقه و پیشینه فعالیتی وی در گذشته و در وقوع حوادث اخیر که یکی از آن ها حادثه راه آهن و جان باختن جمعی از هم وطنان ما بود، لیاقت نشستن بر مسند مسئولیتی در قبال مردمی که سالها در راه حفظ این کیان و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کرده اند را داراست؟


 به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی انتظار داریم که در انجام وظیفه قانونی و شرعی خود کوتاهی نکرده و حداقل در پایین ترین سطح وی به استیضاح بکشانید و مرهم باشید بر دل مردمی که همین شخص مرهم دلشان را قیمت گذاری جان انسان ها می داند که خود توهین به شرافت و کرامت انسانی است.


عقل سلیم ایجاب می کند که جایگاه و مسند مسئولیتی باید به اهلش سپرده شود و شخصی که توان و ظرفیتی را ندارد باید ودیعه و عاریت از او پس گرفته شود و به دست اهلش برسد، این مهم رسالت شما نمایندگان مجلس است.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی


باشد که ما و شما نمایندگان ملت در پیشگاه خداوند و اذهان ملت سربلند باشیم، یادمان نرود که تاریخ با همه سخت گیری هایش همه ما را قضاوت خواهد کرد.
 
 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین