تاریخ انتشار:۲۳:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح شد
عصر دنا: در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قیمت گوشت قرمز در این استان مخالفت شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست ستاد تنظیم صبح امروز به ریاست مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

محمد‌جعفر طالبیان‌پور معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی در این نشست خواستار افزایش قیمت گوشت قرمز شد و گفت: در حال حاضر در بازار استان گوشت بره، بز و میش، گوساله و گاو عرضه می‌شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون گوشت بره با قیمت 27 هزار تومان، بز و میش قیمت 21 هزار تومان، گوساله 25 هزار تومان و گوشت گاو با قیمت 24 هزار تومان در قصابی‌های استان عرضه می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: واحد بهبود تولیدات دامی خواستار افزایش گوشت بره به 29، بز و میش به 23، گوساله 27 و گوشت گاو به 25 هزار تومان است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی بیان کرد: گوشت قرمز در کل کشور 20 درصد افزایش داشته و اگر قیمت این محصول در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا نکند باید کشتارگاه‌های استان تعطیل شوند.

این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر گوشت قرمز استان 15 درصد زیر قیمت در استان فارس عرضه می‌شود.

در ادامه مدیرکل امور اقتصادی استاندار با انتقاد از عدم رعایت قیمت مصوب گوشت قرمز توسط قصابی‌ها نیز افزود: قیمت مصوب شده گوشت قرمز در بازار استان رعایت نمی‌شود.

حسین سهمگین بیان کرد: نرخی که در حال حاضر در قصابی‌های استان عرضه می‌شود 20 تا 30 درصد بالاتر از قیمت مصوب است.

وی افزایش قیمت گوشت قرمز را معقول ندانست و گفت: قیمت گوشت قرمز طی سال جاری دو بار افزایش یافته و افزایش قیمت برای بار سوم نیازمند کار کارشناسی و آنالیز این مورد است.

در ادامه ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: افزایش سه مرتبه‌ای قیمت یک محصول و کالای مورد نیاز مردم در یک برهه 6 ماهه مشکلاتی را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: توجیهات جهاد کشاورزی در خصوص کمبود دام قابل قبول است اما نباید اجازه افزایش قیمت این کالا داده شود.

کشاورز با اشاره به اینکه نباید درآمد آنچنانی قصابان از جیب مردم تامین شود گفت:  افزایش قیمت این محصول موجب ضرر و زیان جامعه می‌شود و نباید تصمیم حساسیت‌زایی بگیریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: دغدغه مردم کم نیست و ما نباید قیمت گوشت را گران‌تر کنیم.

سالار حسین‌پور معاون سازمان صنعت و معدن با اشاره به اینکه 90 واحد قصابی در استان وجود دارد، گفت: شرایط قصابان خوب نیست و دام زنده را با قیمت گران می‌خرند و با قیمت پایین به فروش می‌رسانند که باید قیمت گوشت افزایش پیدا نکند.

مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار افزایش قیمت گوشت قرمز را نیازمند کار کارشناسی دانست و گفت: تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت گوشت قرمز در شهریور ماه صورت گرفت و قیمت گوشت برای فصل پاییز مصوب شد پس نباید قیمت مجددا افزایش یابد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد افزایش گوشت قرمز آنالیز و در جلسه بعدی این ستاد ارائه شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.