کد خبر: ۱۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۰۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: فرماندار شهرستان لنده با اشاره به وابستگی کشور به نفت گفت: تقلید کورکورانه از غرب و تک‌محصولی بودن کشور عامل عقب‌ماندگی‌‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کریمی‌نژاد ظهر امروز در جمع روحانیون، مداحان و هیأت‌های مذهبی با اشاره به ظرفیت و توان روحانیون گفت: روحانیت بازوان توسعه نرم‌افزاری جامعه هستند که برای رضای خدا به تبلیغ دین می‌پردازند.

وی افزود: در راستای توسعه همه‌جانبه شهرستان باید از ظرفیت مداحان، روحانیون و هیأت‌های مذهبی به نحوی استفاده شود که شاهد رشد فرهنگی و دینی و مذهبی در جامعه باشیم.

فرماندار لنده با اشاره به دیدگاه‌های توسعه در جامعه تصریح کرد: توسعه از دیدگاه دین و امام و رهبری مبنای توسعه کشور و جامعه ما بوده و تقلید کورکورانه از غرب مانع توسعه‌یافتگی ما خواهد بود.

کریمی‌نژاد یادآور شد: ما باید تحلیل درستی از توسعه در دیدگاه دینی و اسلامی ارائه دهیم تا بتوانیم به رشد جامعه کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند اقتصادی و معیشتی بوده که برای ترمیم و اصلاح آن باید توسعه اقتصادی از دیدگاه اسلامی مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده ادامه داد: از بدو شکل‌گیری اسلام، پیامبر توجه به توسعه علمی، عمرانی و آبادانی، آسایش و رفاه عمومی مردم جامعه را با جدیت پیگیری می‌کردند.

کریمی‌نژاد به تبدیل شدن شبه جزیر ه عربستان به قطب کشاورزی بعد از ورود اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام دین پیشرفت و توسعه بوده و بنا به آیات و روایات هر کسی که آب و خاک در اختیار داشته باشد ولی از آن استفاده نکند مورد رحمت خداوند قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه به تک محصولی بودن کشور اشاره کرد و افزود: چاه‌های نفت نعمت بزرگ خداوند برای مردم در این کشور بوده که متأسفانه به دلیل عدم استفاده صحیح از آن امروز به معضل بزرگی برای ما تبدیل شده است.

کریمی‌نژاد خاطرنشان کرد: تک‌محصولی و دولتی بودن امور کشور باعث شده که نتوانیم از نعمت‌های خدادادی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی یادآور شد: تلاش در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه و آسایش مردم  را باید در مکتب ترقی‌بخش و تضمین‌کننده دنیا و آخرت یعنی اسلام جست‌وجو کنیم و کمیت و کیفیت را با هم ترقی ببخشیم.

فرماندار لنده به نظریه امام خمینی(ره) در خصوص توسعه اشاره کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند «هرگاه فرهنگ جامعه‌ای اصلاح شود آن جامعه توسعه خواهد یافت» و این بیانگر لزوم توسعه فرهنگی می‌باشد.

کریمی‌نژاد افزود: فرهنگ‌ کار و تلاش، پس‌انداز، علم اندوزی، عقلانیت و صرفه‌جویی همان چیزی است که هزار و 400 سال پیش دین مبین اسلامی بر آن تأکید داشته و امروز به عنوان نیاز اصلی توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به غنی بودن فرهنگ اسلامی گفت: چرا به جای توسعه فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی خود به دنبال کپی کردن فرهنگ غربی در کشور هستیم؟

فرماندار تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی را عامل عقب‌ماندگی و مشکلات اقتصادی کشور خواند و یادآور شد: وابستگی و عدم روحیه و نشاط و ناامیدی در جامعه از مهمترین دستاوردهای تقلید از فرهنگ غربی است.

کریمی‌نژاد افزود: بازسازی اعتقادات در جامعه و خوداتکایی و تغییر نگاه‌ها همراه با مشارکت عمومی مردم می‌تواند مشکلات اصلی جامعه ما را یکی‌ پس از دیگری برطرف سازد.

وی ادامه داد: القاء برجام بد فرجام در جامعه به روحیه امید مردم ضربه خواهد زد، ما باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم اما به امید و نشاط اجتماعی ضربه نزنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
درود بر کریمی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.