کد خبر: ۱۱۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۳۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
مدیر کل امور اجتماعی استانداری خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مدیر کل امور اجتماعی استاندار در نشست بررسی علل خودکشی در استان با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در زمینه خودکشی منجر به فوت در جایگاه سوم کشور قرار دارد گفت:از حدود هزار نفر در استان 11نفر اقدام به خودکشی می کنند.
حجت الاسلام میرمحمدی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار های هنری، حضور در مدارس و استفاده از برنامه های فرهنگی نقش مهمی در کاهش این آسیب اجتماعی داردگفت:رفع این آسیب اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولتمردان است که باید به صورت ریشه ای حل شود.

رئیس پزشکی قانونی استان نیز در این نشست باارایه آماری از تعداد خودکشی منجر به فوت در استان گفت:پارسال 4هزار و29مورد پرونده ی پزشکی در کشور ثبت شد که 77 پرونده مربوط به کهگیلویه و بویراحمد بود .

کامروز امینی به تفکیک آمار خودکشی در کشور اشاره کرد و افزود: پارسال در کشور 2هزارو891نفر مرد و هزار و 138نفر زن در کشور خودکشی کردند که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این آمار 77 نفر (50 مرد و 27 زن ) بوده است .
وی با اشاره به اینکه آمار سال 94نسبت به سال قبل از آن 37 ممیز 5 دهم درصد رشد داشته است گفت:شاخص خودکشی به نسبت جمعیت در کشور 5 ممیز یک دهم درصد است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد عدد 11 را نشان می دهد .

امینی در ادامه گفت:استان های یزد، کرمان، خراسان جنوبی وسیستان و بلوچستان جزو  چهار استان آخر در زمینه خودکشی است.

وی افزود: 53 درصد از خودکشی ها به صورت حلق آویز است و در کهگیلویه و بویراحمد 57 درصد خودکشی ها به این روش انجام می شود .
امینی به امار خودکشی در 8ماهه ی امسال هم اشاره کرد و گفت :طی این مدت 47پرونده ی فوتی در استان ثبت شده است .  
زارع پور مدیر کل اموزش وپرورش استان با بیان اینکه به ازای هر 15دانش آموز یک ساعت مشاوره در مدارس استان انجام می شود گفت: برگزاری نمایشگاه های سیار در زمینه آسیب های اجتماعی وکارگاه های آموزشی ویژه والدین از دیگر برنامه های این دستگاه برای مقابله با این آسیب است .
فتاح محمدی معاون سیاسی وامنیتی استاندار نیز بر همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در زمینه استفاده از راه حل بازدارنده برای جلوگیری وکاهش این پدیده ی شوم تاکید کرد .
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
من فکر کردم مقام اول راداریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.