کد خبر: ۱۰۹۷۳
تاریخ انتشار:۱۵:۵۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی هم‌صنف مطرح کرد
عصر دنا: رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی هم‌صنف می‌گوید: «وایتکس گاز خاصی دارد و وقتی با موادغذایی مخلوط می‌شود، بوی تعفن از خود متصاعد می‌کند؛ یک حالتی که یک مقدار نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود.»
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مهدی کریمی‌تفرشی در پاسخ به این پرسش که استفاده از وایتکس در شیر یا کاه در آب‌لیمو چقدر واقعیت دارد؟ اظهار داشت: «ممکن است این مسایل واقعیت داشته باشد و حتما هم دارد، ولی در رابطه با برندهای مطرح این‌گونه نیست.»

وی افزود: «کارخانه‌های لبنیات هرگز از وایتکس در پروسه کاری خود استفاده نمی‌کنند و یا کارخانه‌هایی که به‌نام هستند و مجوزهای قانونی دارند، هرگز در آب‌لیموی خود از کاه استفاده نمی‌کنند.»

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی هم‌صنف عنوان کرد: «این موضوع برمی‌گردد به واحدهای غیرمجازی که به‌صورت زیرزمینی کار می‌کنند.»

کریمی‌تفرشی متذکر شد: «ما می‌بینیم واحدهای غیرمجاز که آب‌لیمو تولید می‌کنند، آب‌لیموی آنها دوفاز می‌شود. یعنی غیرقابل استفاده می‌شود و خطرات خیلی زیادی برای دستگاه گوارش دارد.»

وی تصریح کرد: «برای همین خواهش من از مصرف‌کنندگان این است که برای مصرف و انتخاب موادغذایی، به فروشگاه‌هایی مراجعه کنند که به هیچ‌وجه اجازه خرید کالاهای غیرمجوزدار را ندارند و حساسیت و کنترل بیشتری از طرف اداره‌های دولتی روی آنها است.»

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی هم‌صنف ادامه داد: «به طور معمول کالاهای غیرمجاز در حومه شهرها و متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها به فروش می‌رسد.»

کریمی‌تفرشی تاکید کرد: «مردم باید خیلی دقت کنند و زمانی که کالایی که را می‌خرند، حتما به رنگ، بو، مزه و طعم آن دقت کنند و اگر کوچک‌ترین مساله‌ای را مشاهده کردند که در رابطه با سلامت آن کالا مشکوک بود، می‌توانند به سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تماس بگیرند.»

وی در پاسخ به این پرسش که وایتکس در شیر را مردم چگونه می‌توانند تشخیص دهند؟ خاطرنشان کرد: «از بوی آن می‌توانند تشخیص دهند. بوی وایتکس در شیر خیلی غالب است. وایتکس گاز خاصی دارد و وقتی با مواد غذایی مخلوط می‌شود، بوی تعفن از خود متصاعد می‌کند. حالتی دارد که یک مقدار نفس کشیدن را دچار مشکل می‌کند.»

منبع:خبرآنلاین

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.