تاریخ انتشار:۲۰:۰۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
اخبار کوتاه استان کهگیلویه و بویراحمد
عصر دنا: فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا در محورهای مواصلاتی شهرستان و کشف کالای قاچاق با ارزش تقریبی یک میلیارد ریال و توقیف دو دستگاه خودرو خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سرهنگ سید محمد موسوی اظهار داشت: گسترش پدیده قاچاق و تاثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی، برای سرمایه‌گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد.

وی با اشاره به اینکه در همین ارتباط مقام معظم رهبری بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در امر مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دخیل ‌باشند، واجب کرد تا سهم خود را در این امر ایفا کنند عنوان کرد: در این راستا نیروی انتظامی نیز بر حسب وظیفه ذاتی و در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی، طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داد که ماموران انتظامی شهرستان گچساران هنگام کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودروی سواری مظنون شدند.

موسوی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها تعداد 26 دستگاه تلویزیون ال ای دی 46 اینچ و 12 دستگاه تلویزیون رسیوردار کشف و سه نفر متهم  را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده به مقام قضائی تحویل دادند.

فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کردند.

نشست شعر با موضوع "خیال و زبان" در شعر فارسی در یاسوج برگزار شد

نشست شعر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور شاعران و اهالی ادبیات استان با موضوع « خیال و زبان» در شعر فارسی در حوزه هنری برگزار شد.

مدیر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این نشست پیرامون اهمیت و جایگاه «خیال و زبان» در شعر فارسی بحث و گفت و گو و از این دو عنصر به عنوان دو مورد از عناصر قوام بخش به شعر فارسی نام برده شد.

شهربانو پاک‌نژاد با بیان اینکه نشست‌های شعر حوزه هنری سه شنبه‌ها در این مرکز برگزار می‌شود ابراز کرد: در ادامه این نشست شاعران حاضر در جلسه به شعرخوانی پرداختند و اشعار خوانده شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

بیش از 160 هزار دانش آموز زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش پیشگیری از اعتیاد وآسیب‌های اجتماعی گفت: این تعداد با عنوان مدارس عاری از خطر در 126 مدرسه، مهارت‌های مقابله‌‎ای در 158 مدرسه، مدارس مراقبت در 946 مدرسه و مهارت مراقبت از خود در 672 مدرسه در حال اجرا است.

هادی زارع‌پور با اشاره به اینکه بیشتر این برنامه‌ها در دوره متوسطه اجرا می‌شود عنوان کرد: برگزاری کارگاه خانواده‌های دانش‌آموزان با عنوان سبک فرزند پروری، مهارت‌های زندگی، پیشگیری اولیه از اعتیاد در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مداخله به موقع و مؤثر در رفتارهای پرخطر با همکاری سازمان بهزیستی در 30 آموزشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال برای 112 هزار نفر از خانواده دانش آموزان 90 هزار دانش آموز و 12 هزار فرهنگی بسته‎‌های فرهنگی مشاوره‌ای توزیع شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.