کد خبر: ۱۰۸۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۲۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
عصر دنا گزارش می دهد
عصر دنا: گویا قرار نیست در فضای کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد تغییری احساس شود؛ چرا که سالهای 93 و 94 جزو بدترین استان ها از این نظر ارزیابی شده و این روند در سالجاری هم استمرار یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):  گویا قرار نیست در فضای کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد تغییری احساس شود؛ چرا که سالهای 93 و 94 جزو بدترین استان ها از این نظر ارزیابی شده و این روند در سالجاری هم استمرار یافته است.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تازه ترین بررسی خود از فضای کسب و کار در کشور که با نظرخواهی از تشکل های اقتصادی بوده، برآوردی از وضعیت آن در بهار امسال منتشر کرد.

برپایه آن، تشکل های اقتصادی استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، گلستان و زنجان بدترین ارزیابی را از وضعیت مولفه های کسب و کار ارائه کرده اند؛ موضوعی که نشان می دهد اقدامات دولت برای رونق بخشی در این مناطق رضایت بخش نبوده است.

حال و روز بد کهگیلویه و بویراحمد از نظر فضای کسب و کار در شرایطی می باشد که طی سال های 93 و 94 نیز جزو استان های بودیم که وضعیت آن خراب بود و حتی در جدول نامی از از استان ما نبوده ایم.

در عوض، تشکل های اقتصادی استان های اردبیل ، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، گیلان و اصفهان ارزیابی بهتری نسبت به سایر استان ها از وضعیت مولفه های محیط کسب و کار در بهار 1395 ارائه کرده اند.

تشکل های اقتصادی سه مولفه "مشکل دریافت تسهیلات از بانک ها"، "ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از بازار غیررسمی" و "وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی" را نامناسب‌تر از بقیه مولفه ها ارزیابی کرده‌اند. همچنین مولفه‌های «ضعف زیرساخت های تامین برق"، "ضعف زیرساخت های حمل و نقل" و "ضعف نظام توزیع و مشکلات رساندن محصول به دست مصرف کننده" نسبت به سایر مولفه ها در بهار 1395 مساعدتر دانسته اند.

تشکل های اقتصادی در پاسخ به این سوال که اولویت کاری مجلس دهم را چه مواردی می دانند، به ترتیب محورهای مفاسد اقتصادی در ادارات، نظام بانکی، قاچاق کالا، سرمایه گذاری خارجی ، مهار تورم ، تجارت خارجی، قانون چک، مالیات ستانی، قانون کار و تامین اجتماعی در انتها بازرسی و تعزیرات حکومتی را به عنوان اولویت کاری مجلس جدید ذکر کرده اند.

استمرار رکود در فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد برپایه گزارش مرکزی که بازوی پژوهشی مجلس می باشد، گویای این مطلب است که علاوه بر شرایط کشوری، تصمیمات استانی هم در این اتفاق اثرگذار بوده است. قطعا در استان ها می توان با فراهم کردن زیرساخت ها، اجرای مشوق هایی با نیت بهبود فضای کسب و کار و حمایت ساختاری و مشخص از سرمایه گذاران، این شرایط را تا حدودی بهبود داد.

به هرحال آشکار است کهگیلویه و بویراحمد نیازمند فضای کسب و کار بهتری می باشد تا سرمایه های کهگیلویه و بویراحمدی و غیرکهگیلویه و بویراحمدی روانه این استان شده و رونق اقتصادی و بهبود اشتغال را رقم بزند.

متن کامل گزارش مرکز پژوهش های مجلس را اینجا بخوانید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
چه کسی به فکر رکود و بی کاری جوانان استان است، استاندار و مسئولین دنبال تغیر نام استان هستن خخخخخ
مقیم بوشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
عصر دنا شما هم بیکاری از این چیزها گزارش تهیه می کنی، اینجا همه به فکر همه چیز هستن به جز رکو و بیکاری مردم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار