کد خبر: ۱۰۸۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۵۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
رئیس جمهور:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حسن روحانی که امروز به همراه برخی از اعضای کابینه تدبیر و امید میهمان مردم استان البرز است، پس از مراسم استقبال با حضور در ورزشگاه مخابرات کرج، سخنرانی مهم خود را در جمع مردم این استان آغاز کرد و در ابتدای سخنان خود به ابراز احساسات حاضران در این ورزشگاه پاسخ داد.

روحانی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان البرز، به مردم وعده داد که امروز طرح‌ها و مصوبات خوبی برای رفع مشکلات، نیازها، کاستی‌ها، کمبودها و تقویت نقاط قوت به تصویب می‌رسد.

رئیس جمهوری کشورمان تأکید کرد که تداوم موفقیت دولت، نیازمند همراهی بیش از گذشته مردم با مسؤولان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات مردم در این استان بیکاری و حمل و نقل است،‌ خاطرنشان کرد: دولت باید در طرح‌های حمل و نقل خود نسبت به این استان بیش از پیش فعال باشد.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: اولین نکته‌ای که باید در حضور شما مردم استان البرز و ملت ایران عرض کنم، عشق این مرز و بوم و این ملت به خاندان رسالت است.

وی با اشاره به بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: چه خبر بود در مرز مهران، شلمچه و چذابه دو میلیون ایرانی در حال حرکت به سمت کربلاست و آن ندای حسین را در روز عاشورا که در اوج غربت و تنهایی گفت «هَل مِن ناصر یَنصُر» مردم امروز بعد از 1370 سال جواب حسین را با دلاوری و با صدای رسا فریاد می‌زنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه واقعا راهپیمایی مسلمانان از ایران و کشورهای مختلف و خود عراق چه عظمتی را در عراق آفریده است، گفت: کربلا به عنوان نگین درخشان عشق و مسلمان‌ها و شیعیان و اهل بیت و خاندان عصمت در افکار عمومی مسمانان تلآلو دارد.

وی گفت: من ضمن سپاسگزاری از مردم، اعلام می‌کنم که این راهپیمایی کار بسیار بزرگی است و دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، استانداران، هلال احمر، بهداشت، بسیج، سپاه، ارتش، ارشاد اسلامی حج و زیارت، ‌وزارت کشور و وزارت خارجه در این زمینه کار بزرگی انجام داده‌اند.

رئیس جمهور افزود: آن همه وسایلی که برای مردم در پایانه‌های مرزی تهیه شده، قابل تقدیر است.

*امیدواریم راه‌آهن ایران به راه‌آهن عراق در بصره متصل شود

دکتر روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که به زودی راه‌آهن ایران به راه‌آهن عراق در بصره متصل شود تا مردم از این طریق در ایام اربعین و هر زمان دیگری به عتبات عالیات و به ویژه به کربلای معلی مشرف شوند.

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) نمونه‌ای بود که به ما نشان داد هر آن کس که همه سرمایه خود را و همه عزیزان خود را در راه حق فدایی کند، او خدایی و جاودانه می‌شود و برای همیشه در جهان زنده خواهد ماند.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: همه آرزوی ما این است که به نام امام حسین(ع) در روز قیامت ما را صدا بزنند.

رئیس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع آلودگی هوا و محیط زیست اشاره کرد و گفت: ما دشمنان بسیاری پیش روی خود داریم و البته دوستان زیادی نیز در کنار ما هستند.

روحانی افزود: دشمنان مانند فقر، ‌بیکاری، رکود، تورم، قهر طبیعت و خشکسالی،‌ کم‌آبی در سراسر کشور، مشکلات زیست محیطی، ‌ریزگردها،‌ آلودگی آب،‌ هوا، محیط زیست، خصم خارجی و از همه بدتر گاهی هوای نفس عده‌ای هم به عنوان بدترین دشمن انسانیت با دروغ، تزویر، بداخلاقی و تهمت پیش روی ما هستند.

وی ادامه داد: البته انسجام و وحدت، نیروی انسانی کارآمد،‌ رهبری آگاه و بابصیرت، تلاش و کوشش مسؤولان برای آبادانی کشور به عنوان دوستان خود در کنارمان هستند.

رئیس شورایعالی امنیت ملی افزود: ما از دوره‌های بسیار سخت مانند استبداد و استعمار، هشت سال جنگ تحمیلی و سال‌ها تحریم با قدرت عبور کردیم.

روحانی اظهار داشت: امروز در برابر ما لشکریان مختلف دشمن صف کشیده‌اند، اما هر روز پیروزی‌های جدیدی به دست می‌آوریم و توانستیم تورم بی مهار و خطرناک را در اولین قدم‌های مهم دولت مهار کنیم.

وی گفت: روزی که کار را شروع کردیم، تورم 45 درصدی بود و وقتی می‌گفتیم باید تورم به زیر 10 درصد برسد، عده‌ای به ما لبخند تمسخر می‌زدند و می‌گفتند چه آرزوهایی داری، ما نیز می‌گفتیم که آرزو بر جوانان عیب نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: ملت ما دست به دست هم داده و اسب تورم را مهار کردیم و تورم را به یک رقمی رساندیم و این افتخار از آن ملت است.

روحانی افزود: عده‌ای می‌گفتند اگر تورم را بتوانید مهار کنید، رکود قابل مهار نیست، اما امروز یک موج بسیار خوب شکوفایی در کشور به راه افتاده است که متأسفانه عده‌ای می‌خواهند مردم را به یأس دعوت کنند، مردم ما بیدار و آگاه هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه تولید ملی و صنایع داخلی گفت: در 7 ماهه اول امسال نزدیک به 50 درصد تسهیلات بانکی برای صنایع و تولیدکنندگان بیشتر از سال گذشته تخصیص داده‌ایم و در این مدت 15 هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

رئیس کابینه تدبیر و امید اظهار داشت: ما به مردم وعده دادیم که امسال با شکستن رکود به رشد اقتصادی 5 درصد تا پایان سال دست پیدا می‌کنیم و انشاالله به وعده خود عمل خواهیم کرد، ما در برابر همه مشکلاتی که در پیش رو داریم می‌ایستیم و نباید ناامید و خسته شویم.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان البرز به موضوع آلودگی هوای این استان اشاره کرد و گفت: برخی می‌پرسند دولت برای مقابله با آلودگی هوا چه کرده است؟ و در پاسخ می‌گویند ما در این سه سال تلاش‌های بسیاری را در دستور کار قرار داده‌ایم که مردم به زودی با این دستاوردها آشنا خواهند شد.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات تبدیل سوخت مصرفی مراکز صنعتی و نیروگاه‌ها از سوخت مایع به گاز طبیعی است و در حال حاضر تنها طی یکی دو ماه از فصل سرما این نیروگاه‌ها از سوخت مایع استفاده می‌کنند که آن هم به دلیل کمبود گاز در زمستان است.

رئیس جمهور افزود: البته سال آینده این مشکل به طور کامل برطرف می‌شود، چرا که امسال 100 میلیون مترمکعب گاز بیشتر از سال گذشته تولید کردیم و سال آینده به طور قطع تمام واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها با سوخت گاز فعالیت خواهند داشت.

وی در ادامه به دستاوردهای صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت: ما برداشت روزانه 35 هزار بشکه نفت را به 300 هزار بشکه در روز افزایش دادیم که این کار بزرگ صنعت و نفت کشور است.

روحانی تأکید کرد: در حوزه مقابله با آلودگی هوا گام بعدی دولت کار بزرگی بود که در حوزه افزایش کیفیت بنزین انجام دادیم و در کلانشهرها بنزین یورو چهار تولید کردیم و به مردم وعده می‌دهیم که اوایل سال آینده با افتتاح پالایشگاه جدید هم کیفیت بنزین بهتر می‌شود و هم برای نخستین بار در طول تاریخ نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت و حتی می‌توانیم بنزین صادر کنیم، همان طور که امسال صادرکننده گازوییل نیز بودیم.

وی اظهار داشت: گام بعدی برای مقابله با آلودگی هوا خارج کردن خودروهای فرسوده بود، به صورتی که طی سه سال اخیر در مجموع 809 هزار خودروی فرسوده را از خیابان‌ها جمع‌آوری کرده و این طرح تا پایان سال با جدیت بیشتری انجام می‌شود اما مردم باید بدانند که مقابله با آلودگی هوا تنها از عهده دولت برنمی‌آید و همه باید دست به دست هم بدهیم تا آلودگی محیط زیست و هوا که همانند تروریسم سلامت جهانی را تهدید می‌کند برطرف کنیم.

رئیس شورایعالی امنیت ملی گام بعدی دولت برای مقابله با آلودگی هوا و محیط زیست را ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا ایران خودرو و شرکت فرانسوی پژو قراردادی با سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورو برای تولید 3 نوع خودروی جدید منعقد کرده است که آخر اسفند امسال نخستین خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

روحانی گفت: براساس این قرارداد سالانه 200 هزار خودرو در داخل تولید می‌شود که در ابتدا 40 درصد ساخت توسط ایرانی‌ها و 60 درصد توسط فرانسوی‌ها انجام می‌شود، ‌اما در آینده این میزان به 70 درصد توسط ایرانی‌ها و 30 درصد توسط فرانسوی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین قراردادی نیز با شرکت سایپا با سیترون با سرمایه‌گذاری 300 میلیون یورو برای تولید سالنه 150 هزار خودروی جدید منعقد شده است.

روحانی همچنین اعلام کرد: شرکت فرانسوی توتال در پارس جنوبی قراردادی به ارزش 5 میلیارد دلار منعقد کرده است.

رئیس جمهور کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های دولت در حوزه اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که با یک تحرک بزرگ گام‌های بلندی را برای جوانان برداریم، جوانانی که عاشق ایران؛‌ اسلام، اهل بیت و امام حسین(ع) هستند.

روحانی با اشاره به انتقادها برای برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب تاسوعا خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گفتند اگر در این بازی گل بزنیم چنین و چنان می‌شود، ‌اما دیدیم که جوانان ایرانی با چه زیبایی هم تیم ملی را تشویق کردند و هم به دین خود احترام گذاشتند و عشق به ایران را نشان دادند.

وی خطاب به منتقدان گفت: این قدر بدبین نباشید و به جوانان میدان بدهید، جوانان ما جنگ را اداره کردند و امروز هم باید به آنها برای فعالیت میدان بدهیم.

رئیس جمهور همچنین خبر از لایجه دو فوریتی دولت به مجلس داد و گفت: براساس این لایحه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاییان در صورت تصویب مجلس هزینه خواهد شد،‌ البته باید به مردم بگویم که این مجلس ما را برای کار کردن دلگرم‌تر کرده است، ما با مجلس قبل هم کار می‌کردیم، اما مجلس فعلی ما را دلگرم می‌کند.

روحانی با اشاره به رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی اظهار داشت: این رأی پیام‌های زیادی داشت، ‌مجلس به مردم پیام داد که این مجلس می‌خواهد در کنار دولت به مردم خدمت کند، این مجلس تابع شایعات و حرف‌های نابه‌جا نیست و برمبنای سیاه‌نمایی‌ها حرکت نمی‌کند، ‌مجلس به مردم پیام داد که هر کس لیاقت داشته باشد باید پست‌های اجرایی را بر عهده بگیرد و برای ما اصولگرا،‌ اصلاح طلب، اعتدالی،‌ این و آن معنا ندارد و همه ملت بزرگ ایران هستیم.

وی همچنین به مواضع دولت در حوزه سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و بدون اشاره به انتخابات اخیر آمریکا گفت: دنیا دست یک فرد و یا یک حزب نیست،‌ دنیا بر اساس واقعیت‌ها اداره می‌شود و واقعیت جهان همه چیز را بر افراط‌گران جهان تحمیل خواهد کرد، بنابراین بار دیگر تأکید می‌کنم که ما بر مبنای عهد و پیمان خود عمل می‌کنیم اما کسی فکر نکند و این خیال را نداشته باشد که می‌شود با ملت ایران، رهبری مقتدر، نیروهای مسلح ما و جامعه یکپارچه ایران شوخی کند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما در سایه مقاومت و حمایت مردم و وحدت و انسجام ملی و هدایت‌های رهبری عزیز به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم و امروز به مردم می‌گویم، بر عهدی که با شما در روز اول بستم، پایبند بوده و در هر موضوعی با نظر کارشناسان متخصص عمل می‌کنم.

روحانی تأکید کرد: دولت ما دولت شعار نیست،‌ بلکه دولت عمل است، همان دولتی هستیم که تحریم‌ها را شکسته و طرف مقابل را مجبور به لغو تحریم‌ها کردیم.

وی در ادامه خطاب به مخالفان و منتقدان تأکید کرد: شما قادر نیستند این مردم را ناامید کنید، میان دولت و ملت نمی‌توانید فاصله ایجاد کنید،‌ میان نیروهای مسلح، قوای سه گانه، دولت، سپاه، بسیج و اقوام مختلف ایران نمی توانید فاصله ایجاد کنید پس این قدر آب در هاون نکوبید.

رئیس جمهور همچنین به برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: تسریع در احداث آزادراه تهران شمال را شخصا پیگیری می‌کنم، همچنین در این سفر 428 میلیارد تومان برای حمل و نقل، 176 میلیارد تومان برای قطار شهری کرج، 70 میلیارد تومان برای امتداد همت به کرج اختصاص خواهیم داد.

روحانی گفت: 40 طرح و پروژه برای توسعه استان البرز تصویب کرده‌ایم که امروز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، ضمن اینکه البرز پیش از دولت فعلی تنها 960 تخت بیمارستانی داشت که تا پایان دولت فعلی به بیش از 2100 تخت بیمارستانی افزایش خواهد یافت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Italy
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
مرد حسابی چطور روت میشه این حرف را بزنی. کدام امید. 4 ساله نفت رو میفروشی، چه خیری از دولت ات به مردم و جوانان رسیده است.
با احترام
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
چند درصد از وعده های دولتت در استان کهگیلویه و بویراحمد و یا خوزستان به مرحله اجرا رسیده است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
خدا وکیلی به این جمله توجه کنید :
به جوان ها میدان عمل بدهید .
این حرف کسی است که پیرمردترین دولت بعد از انقلاب را دارد ۴سال تمام شد این بنده خدا فقط شعار انتخاباتی می دهد . جناب رییس جمهور محترم جنابعالی آلان باید پاسخ دهید برای جوانها چه کاری کردید؟ چه کسی باید به جوانها میدان بدهد؟
براستی چه خوب گفت آن بنده خدا که : امروز روز حساب است نه روز انشاء آقای رییس جمهور !!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
تو جوانان را شاغل کن بعد بگو به آنها میدان بدین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.