کد خبر: ۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار:۰۶:۴۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
کاشانی: مخالف اردوی خارج بودم/
عصر دنا: پرسپولیس در حدفاصل روزهای باقی مانده تا آغاز دوباره لیگ بدون 7 ملی پوش خود راهی امارات شد تا در کشوری که به تبعیت از عربستان قصد بازی با ایران را نداشت تمرین کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): در روزهایی که مقام معظم رهبری همه ارگان ها و نهادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به اجرای اقتصاد مقاومتی توصیه، ترغیب و تشویق کرده اند، برپایی اردوی خارجی پرسپولیس در خاک یکی از متحدان آل سعود که این روزها حتی به تیم ملی ایران اجازه برگزاری بازی دوستانه با عراق در خاکش را هم نمی دهد، سوال برانگیز است.

بر اساس این گزارش، برخی سایت‌های خبری در روزهای گذشته در ادامه همین موضوع به بررسی وضعیت برپایی این اردو پرداخته و شایعاتی مطرح شد که باشگاه پرسپولیس با هزینه خودش در دوبی اردو برپا کرده است. برگزاری بازی دوستانه با تیم تجار دوبی(!) که گفته می شود به شاهین دوبی شهره است هم از دیگر نکات سئوال برانگیز در این اردو بود.

خبرنگار ورزشی مشرق پیرامون این موضوع با دو تن از پیشکسوتان باشگاه که یکی از آنها رییس هیئت مدیره این مجموعه است همکلام شد تا چند و چون این بحث را جویا شود.

کاشانی: چرا پول مان را بیرون ایران هزینه کنیم؟/پرسپولیس در دوبی مهمان است
جعفر کاشانی در گفت و گو با مشرق، درباره اینکه گفته می شود تیم پرسپولیس در دوبی با هزینه این باشگاه اقامت دارد اظهار داشت: به هیچ وجه چنین بحثی مطرح نیست. تیم از ابتدا با هزینه باشگاه ایرانیان دوبی راهی این اردو شده است و این اتفاق خوب با هماهنگی تعدادی از دوستان ایرانی در حال انجام است.

 وی همچنین در ارتباط با اینکه گفته می شود شرایط این تیم در محل برپایی اردوی آماده سازی اش مناسب نیست و در هتلی 2 ستاره اقامت دارد هم با رد این شایعات خاطر نشان کرد: اعضای تیم در دوبی و در هتل باشگاه ایرانیان دوبی اقامت دارند که نه تنها دو ستاره نیست بلکه چون این هتل متعلق به ایرانی هاست 10 و حتی 100 ستاره است و این شایعات برای برهم ریختن آرامش تیم پرسپولیس مطرح می شود.

رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در این باره که در روزهایی که تیم های عربی به تبعیت از دشمنی آل سعود با ایران از بازی با تیم های کشورمان سرباز می زنند چه لزومی داشت تا اردوی پرسپولیس در امارات برپا شود که این تیم مجبور شود با تیم تجار ایرانی یا همان شاهین دوبی بازی کند گفـت: خود ما هم دوست داشتیم اردوی تیم در ایران برگزار شود تا اگر قرار است هزینه ای صورت بگیرد در خاک خودمان این پول ها هزینه می شد و علاوه بر این بازی های دوستانه بهتری هم می توانستیم در داخل تدارک ببینیم ولی با توجه به دعوتنامه ای که از دوبی داشتیم کادر فنی ترجیح داد تا اردو در بیرون از خاک کشورمان برگزار شود.

کاشانی ادامه داد: حالا هم می بینیم که با تیم بدی بازی نکرده اند. همین تیم توانست 4 بار دروازه پرسپولیس را باز کند که نشان می دهد تیم سرحالی بوده است. البته من در جریان ریز مسایل نیستم ولی تا جایی که به من مربوط می شود می دانم که اردو در شرایط خیلی خوبی در حال برگزاری است که اگر غیر از این بود حتما برانکو نسبت به آن مشکلات را بیان می کرد.
 
  

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: اتفاقا از من هم دعوت شد تا در این سفر کاروان تیم را همراهی کنم ولی خودم نخواستم بروم و از مدیریت باشگاه که این پیشنهاد را به من داده بود پیشنهاد کردم جای من دو جوان را با تیم به بیرون از کشور ببرند تا تجربه سفر به خارج را کسب کند و بازی بیرون ازخاک وطنش را ببیند. من به اندازه کافی در طول عمرم سفر رفته ام و این سفرها چیزی به من اضافه نمی کنند ولی یک جوان 20 ساله خیلی نکات از این سفرها بدست می آورد که می تواند در انیده به درد پرسپولیس بخورد.

وی تأکید کرد: به شخصه با برپایی اردوی خارج از ایران همیشه مخالف بوده ام و الان هم همین است. به اعتقاد من می شد این اردو را در کیش یا قشم برگزار کرد و با دو تیم محلی هم بازی گذاشت تا هم پول مان در ایران بماند و هم 4 تا جوان با دیدن تیم پرسپولیس در جزیره و یا شهری که پرسپولیس در آن اردو دارد تشویق شوند تا به این رشته و ورزش روی بیاورند. ما با در اختیار داشتن زمین شهید کاظمی باید این مکان را تا حدی تجهیز کنیم که باشگاه های خارجی برای برپایی اردو به پرسپولیس مراجعه کنند.

کاشانی در پایان بیان داشت: در دوران قدیم که ما بازی می کردیم در انتهای خیابان پیروزی تهران در قالب تیم ملی در یک آسایشگاه اردو می زدیم و با همان وضعیت هم قهرمان آسیا می شدیم. چرا باید تیم های مان را به دوبی و ترکیه بفرستیم وقتی در ایران هر چهار اقلیم را همزمان در چهارگوشه مملکت مان داریم. امیدوارم شرایط به سمت و سویی برود که این اتفاقات مثبت برای باشگاه های ایرانی رخ بدهد.  

پنجعلی: پرسپولیس به اجبار با تجار ایرانی دوبی بازی کرد/شاید هدف برانکو تمرین در سکوت بوده!
محمد پنجعلی هم در گفت و گو با مشرق، در این باره که گفته می شود باشگاه پرسپولیس با هزینه خودش راهی امارت و اردوی دو هفته ای دوبی شده است اظهار داشت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی دانم که این حرف تا چه اندازه درست و غلط است. تا جایی که خبر دارم فقط می دانم که پرسپولیس راهی امارات شده تا دو هفته تمرین کند.

سفر پر ابهام پرسپولیس به دوبی/ چرا باید در خاک دشمن ایران هزینه شود؟وی در این ارتباط که در شرایط اقتصادی مملکت بهتر نبود برانکو تیم را در داخل به اردو می برد پاسخ داد: قطعا او می خواسته تیمش دور از هیاهوی رسانه ای باشد وگرنه در همین تهران می ماندند. کاری که استقلال کرد. من از برنامه های برانکو خبر ندارم ولی حتم دارم که هدفش این بوده که تیم را از کانون توجه رسانه ها دور کند.

پیشکسوت پرسپولیس در ارتباط با اینکه بازی با تیم شاهین دوبی چه فایده ای برای این تیم می توانسته داشته باشد گفت: به هر حال قطعا برانکو هم دوست نداشته که بازی دوستانه تیمش با یک تیم معمولی باشد ولی گاهی اوقات شرایط ایجاب می کند که مربی و تیم به وضعیت موجود تن بدهند و حتم دارم که پرسپولیس هم به این دلیل مجبور شده بازی کند. هرچند که شنیدم تیم شاهین دوبی تیم چندان ضعیفی هم نبوده و بازی خوبی ارائه کرده است.

پنجعلی در پایان تأکید کرد: همین که تیم بدون 7 ملی پوش دائم زیر نظر کادر فنی باشد اتفاق خوبی است. به هر صورت در تهران شاید برانکو نمی توانست هر لحظه در مدت زمان طولانی این تعطیلات تیمش را زیر نظر داشته باشد ولی الان او با تیم به ویژه جوان ترهای آن بیشتر در ارتباط است و این قطعا می تواند در قوی تر شدن اتحاد و همانگی بین اعضای تیم نقش مؤثری داشته باشد.
 
به گزارش مشرق، با توجه به دشمنی آشکار شیخ نشینان امارات با ایران و صحبت های کاشانی به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره مخالفت با برگزاری اردو در خارج از کشور، یک علامت سوال بزرگ به وجود می آید که آیا سیاست های نظام و مصلحت کشور ارجح تر است یا دعوتنامه دوستان ایرانی از دوبی؟ سوالی که تلاش شد از علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس، محمدرضا زادمهر، حمیدرضا گرشاسبی و فرشید گلزار دیگر اعضای هیئت مدیره هم پرسیده شود اما به دلایلی این امکان میسر نشد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.