تاریخ انتشار:۲۳:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
عصر دنا: رئیس دانشگاه یاسوج گفت: استخدام نخبگان در ادارات دولتی به نابودی ایده‌ها می‌انجامد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، محمودرضا رحیمی در نشست مشترک با رئیس و برخی از اعضای بنیاد نخبگان استان گفت: حتی هیأت علمی شدن نخبگان در دانشگاه‌ها نیز ممکن است مرگ نخبه بودن و ایده‌پردازی را به دنبال داشته باشد چرا که دچار روزمر‌گی خواهند شد.

وی نخبگان را سرمایه‌های یک جامعه دانست و بیان داشت: افراد نخبه باید در مدیریت‌های غیر دولتی به تولید فناوری بپردازند.

رحیمی با بیان اینکه سوال اصلی در حوزه پژوهش این است که راه ورود به دانشگاه‌های نسل 3 و 4 چیست؛ اظهار داشت: استعدادیابی، پرورش این استعدادها و تلاش برای رسیدن به اهداف برنامه‌های بلند مدت می‌تواند تسهیل کننده این راه باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان را گامی برای تحقق بخشیدن به ایده‌های نخبگان عنوان کرد و اذعان داشت: با ایمان و اعتقاد به نیروهای بومی قطعا این پارک از بهترین پارک‌های علم و فناوری کشور خواهد شد.

رحیمی افزود: انتظار از نخبگان این است که چراغی در مسیر علم و فناوری باشند.

وی خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان استان شد و گفت: تلاش دانشگاه یاسوج مهیا کردن زیرساخت‌هاست تا دانشجویان و نخبگان در حوزه پژوهش دچار مانع نشوند.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: با هماهنگی معاونت پژوهشی دانشگاه افراد نخبه که از سوی بنیاد نخبگان معرفی شوند در مرکز رشد و فناوری دانشگاه حمایت ویژه خواهند شد.

در ادامه این نشست رئیس بنیاد نخبگان استان جوانان نخبه را سرمایه‌های استان و کشور دانست و خواستار استفاده از پتانسیل این افراد شد.

یوسف نیکروز افزود: در هر جامعه‌ای که نخبگان و افراد مستعد مورد توجه قرار گیرند باعث پیشرفت آن جامعه می‌شوند.

وی به اعطای جوایز تحصیلی به نخبگان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته 15 جایزه تحصیلی به استان تعلق گرفت.

نیکروز اظهار داشت: رتبه بنیاد نخبگان استان در کشور در سال گذشته 28 بود که امسال به رتبه 5 ارتقا پیدا کرد.

در پایان این جلسه رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن تشکر از رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص تشکیل این جلسه گفت: این بنیاد خود را همکار دانشگاه در حمایت از مخترعین، مستعدین و نخبگان می‌داند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.