کد خبر: ۱۰۷۵۹
تاریخ انتشار:۲۰:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
عصر دنا: غرفه یک تشکل حامی دولت مانند شبکه‌های لس‌آنجلسی از پرچم ایران بدون آرم «الله» استفاده می‌کند. جالب‌تر آنکه مسئولان دانشگاه هم استقبال فوق العاده‌ای از این غرفه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آش شوخی‌های نامناسب آنقدر شور می‌شود که برخی از مسئولان و دانشجویان ترجیح می‌دهند جشن ورودی‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را ترک کنند. این ماجرا اما قسمت‌های عجیب‌تری هم دارد. غرفه یک تشکل حامی دولت مانند شبکه‌های لس‌آنجلسی از پرچم ایران بدون آرم «الله» استفاده می‌کند. جالب‌تر آنکه مسئولان دانشگاه هم استقبال فوق العاده‌ای از این غرفه می‌کنند. البته موضع آنها پس از رسانه‌ای شدن ماجرا کاملاً تغییر می‌کند. 

جشن ورودی‌ها؛ از شوخی‌های ناجور تا پرچم ضد انقلاب

سالن 9 دی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چهارشنبه شب، میزبان جشن ورودی‌های سال 95 بود. جدای از اینکه چرا 1 ماه و نیم پس از شروع سال تحصیلی آن هم در ایام ماه‌ صفر این جشن برگزار شد، محتوای جشن هم چنگی به دل نمی‌زد. یک رسانه محلی درباره وضعیت برگزاری جشن می‌نویسید: «"استند آپ کمدی دانشجویان" از دیگر بخش های این مراسم پر حاشیه بود که مجری، چند تن از دانشجویان را به بالای سن دعوت کرد و سوالاتی را با الفاظ عجیب و قابل تامل در حضور دانشجویان مطرح کرد که برخی از دانشجویان و اساتید نسبت به این اقدام هنجارشکن واکنش نشان دادند و به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند. »

 

جنجالی‌ترین اتفاق این جشن اما در حاشیه سالن اصلی رخ می‌دهد. جایی که تشکل‌های دانشجویی برای عضوگیری و معرفی خود غرفه‌هایی برپا کرده بودند. در این میان چیدمان عجیب غرفه یک تشکل حامی دولت برای بسیاری از دانشجویان سوال برانگیز می‌شود. آنها علاوه بر نصب غیرقانونی تصویر یکی از سران فتنه، به جای پرچم رسمی کشور، از پرچم معمول در رسانه‌های ضد انقلاب لس‌آنجلس نشین استفاده کرده بودند.

 

یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو درباره غرفه این تشکل و سابقه انجام این اقدام می‌گوید: «متاسفانه در این غرفه شاهد بنر تصویر سران فتنه و پرچم جمهوری اسلامی بدون آرم «الله» بودیم که با وجود تذکرات برخی دانشجویان و حتی مسئولین این موارد تا پایان مراسم اصلاح نشد... دایر کردن پرچم جمهوری اسلامی بدون آرم «الله» برای دومین بار است در این دانشگاه خودنمایی می‌کند.»

 

کار اما به همین‌جا ختم نمی‌شود، یکی از مسئولان دانشگاه که معلوم نیست چرا دامن از کف داده بوده، یادش می‌رود سال‌ها از دوران دانشجویی‌اش گذشته و فرم عضویت در این انجمن هنجارشکن را پر و امضا می‌کند و در کنار هیئت همراه با این غرفه عکس یادگاری می‌گیرد.

 

چرخش مسئولانه!

پس از رسانه‌ای شدن ماجرا، موضع مسئولان دانشگاه چرخشی 180 درجه‌ای پیدا می‌کند. رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره نصب پرچم بدون «الله» به خبرگزاری دانشجو می‌گوید: «به گفته دبیر این تشکل این مسئله سهوی اتفاق افتاده است و بعد از تذکر مسئولین کمیته نظارت کلمه «الله» با ماژیک اصلاح شد.»

 

وی ادامه می‌دهد: «قبل از بازدید ما از غرفه ها، متاسفانه غرفه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بنر سران فتنه و همچنین نصب پرچم ایران بدون کلمه مقدس «الله» در غرفه استفاده کرده بود که بعد از مشاهده  کمیته نظارت و حراست دانشگاه تذکرات لازم صورت و اصلاحات انجام شد.»

 

دشتی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه هم به خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید: «طی صحبتی که امروزبا با دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه داشتم، مطرح کرد که نبود آرم «الله» در پرچم تعمدی نبوده و با توجه به شلوغی مراسم و نبود امکانات و با توجه به اینکه پارچه را خودمان تهیه کردیم و دانشگاه نیز ما را در این زمینه کمک نکرد، به وجود آرم «الله» توجه نکردیم و بعد از تذکر مسئولین کمیته نظارت این اشتباه با ماژیک اصلاح شد.»

 

دشتی که همان روز با غرفه انجمن اسلامی عکس یادگاری گرفته بود ادامه داد: «امروز ساعت 14 جلسه کمیته نظارت برگزار خواهد شد و بعد از بررسی طبق قانون با این تشکل برخورد خواهد شد، چراکه تشکلی که بخواهد برخلاف خط قرمزها و ارزش های نظام حرکت کند، تعطیل خواهد شد.»

 

آقای دشتی! ساکت فتنه نباشید

این ماجرا واکنش تشکل‌های دیگر این دانشگاه را هم در پی داشت. بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به مسئول نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه می‌نویسد: «اتفاقات اخیر در جشن جدیدالورودها که در شب 13آبان مصادف با سوم ماه صفر در سالنی به نام 9دی(روز بصیرت و تبری مردم از سران فتنه) برگزار شد، فارغ از تلاش‌هایی که دانشجویان کرده بودند، دل‌های هر انسان مومن انقلابی را به درد آورد. اتفاقاتی از جنس حمایت آشکار از کسانی که دشمنی انسان را با انقلاب اسلامی به صورت علنی نشان داده بودند؛ از جمله آقای منتظری، آقای خاتمی و... اما آنچه دردناک تر بود سکوت مسئولین بود. سکوتی که در ذهن‌های دانشجویان انقلابی به مثابه تاییدی ازطرف جنابعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در کل دانشگاه‌های استان بوشهر و سایر مسئولین ارشد دانشگاه است. لذا مطالبه ما دانشجویان اتخاذ موضعی شفاف و روشن و انقلابی می‌باشد و چنانچه اعلام موضع نفرمایید، اعلام می‌داریم که ساکنین فتنه کمتر از فتنه گران نیستند و اینجاست که تکلیف و حجت تمام است.»

 

این رفتار تشکل حامی دولت در دانشگاه علوم پزکشی بوشهر اولین حرکت این جریان در دانشگاه‌های کشور نیست و احتمالاً آخرین آن هم نخواهد بود. نصب تصویر سران فتنه، دعوت غیر قانونی از محکومان امنیتی و حمله به ارزش‌های مردم در نشریات دانشجویی سیاست این جریان در سال منتهی به انتخابات 96 است. آیا این روش می‌تواند آنها در حمایت از دولت یاری کند؟ تاریخ قضاوت خواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.