تاریخ انتشار:۱۶:۰۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد
عصر دنا: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پذیرایی روزانه 5 هزار زائر خارجی در مرز شلمچه توسط موکب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فتاح محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به راهپیمایی عظیمی که هر ساله در ایام منتهی به اربعین صورت می‌گیرد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم که توجه همه جهانیان را به خود جلب کرده این اتحاد و همبستگی است که شیعیان در هنگام اربعین دارند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از این برنامه به عنوان یک برنامه فرهنگی بزرگ یاد کرد و گفت: باید از معنویت‌های نهفته در این برنامه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: به همین منظور در استان کهگیلویه و بویراحمد جنب و جوش خوبی برای برنامه‌های مربوط به اربعین از هم اکنون وجود دارد و چه در داخل و چه در کشور عراق هم استانی‌های صد درصد شیعه ما حضور چشمگیری در برنامه‌های این ایام دارند.

این مسؤول ارشد استانی گفت: تاکنون کار تکمیل ویزای نزدیک به 9 هزار نفر از هم استانی‌ها صورت گرفته و موکب‌ها آماده پذیرایی از زوار هم استانی هستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گفت: تکمیل ویزای تعدادی دیگر از هم استانی‌ها انجام می‌شود تا بیش از 9 هزار نفر از هم استانی‌ها که ویزا دریافت کرده‌اند به این سفر معنوی مشرف شوند.

وی از ارائه آموزش‌های لازم توسط حج و زیارت به زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: از استان ما سه موکب یکی در مرز شلمچه و دیگری در نجف و کربلا راه‌اندازی شده است.

محمدی تصریح کرد: در موکبی که توسط استان ما در شلمچه راه‌اندازی شده روزانه به 5 هزار نفر از زائران خارجی از کشورهای پاکستان و هند و سایر کشورها خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: در این موکب به زائران خارجی وعده نهار و شام و صبحانه داده می‌شود.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شور و شعف و شوق فراوانی در کشور ایجاد شده و اکنون حال و هوای اربعین در سراسر کشور به مشام می‌رسد افزود: هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل شاهد برگزاری برنامه اربعین و مراسم مربوط به این روز هستیم.

محمدی با تأکید بر اینکه در مدارس و دانشگاه‌ها باید فلسفه قیام عاشورا برای قشر جوان و نوجوان تبیین شود، افزود: هر چه داریم و هر دستاوردی که در این کشور تاکنون وجود داشته به دلیل همین پایبندی‌ها و اعتقادات مردم به ارزش‌هایی مانند عاشورا و اربعین بوده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.