تاریخ انتشار:۱۶:۰۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند کاهش فقر در این استان خبر داد و گفت: این سند با هدف توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تدوین می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فتاح محمدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ اجتماعی که به دو دستور کار کودکان کار و خیابان و همچنین متکدیان داخلی و خارجی اختصاص داشت، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات اساسی در جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای جمع‌آوری کودکان کار گفت: شناسایی، جمع‌آوری و انجام کارهای حمایتی تصمیماتی است که برای این کودکان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این کودکان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و برای خود و جامعه خطراتی دارند، بیان کرد: تصمیمات اتخاذ شده برای این افراد منجر به در امان ماندن آنها از خطرات می‌شود، ضمن اینکه آموزش می‌تواند در توانمندسازی افراد مؤثر باشد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وجود متکدیان در استان گفت: متکدیانی که در شهرهای استان هستند داخلی و خارجی هستند که این افراد آثار و پیامدهای زیان‌باری به همراه دارند.

محمدی با اشاره به نگاه امنیتی به موضوع متکدی‌گری این کار را جرم دانست و تصریح کرد: ورود متکدیان به دستگاه‌ها دولتی و مراکز آموزشی ممنوع است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم از کمک کردن به متکدیان ایرانی و غیر ایرانی خودداری کنند  و کمک‌های خود را در اختیار دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند که این دستگاه‌ها هم افراد نیازمند را حمایت و کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور بدون ویزا و مجوز متکدیان خارجی که اغلب آنها متکدیان کشور پاکستان هستند جرم است و باید این افراد بازداشت شوند، عنوان کرد: جمع‌آوری و تردد متکدیان خارجی در دستور کار است، ضمن اینکه برای جلوگیری از ورود این افراد به کشور پیشنهادهای وجود دارد که به دستگاه‌های بالادستی ارجاع داده می‌شود.

محمدی از تدوین سند کاهش فقر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این سند با هدف توانمندسازی خانواده‌ها، نظام‌مند شدن فعالیت‌های مقابله با فقر و ایجاد هم‌افزایی و افزایش سطح عمومی نیازمندان تدوین و انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وظایف هر دستگاه متناسب به رسالت آنها مشخص شده  و در راستای تدوین و اجرای این سند تفاهم‌نامه همکاری با ادارات استان منعقد می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.