کد خبر: ۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار:۱۴:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج مطرح شد
عصر دنا: امام جمعه موقت یاسوج عملکرد کلینتون را به عنوان یک غیر مسلمان در پذیرش نتیجه انتخابات بسیار بهتر از عملکرد برخی افراد فتنه‌گر داخلی در انتخابات ۸۸ دانست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ظهر امروز نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امام جمعه موقت شهر یاسوج برگزار شد.

وی گفت: در اسلام اگر کسی بدهکار بود و نتوانست بدهی خود را بدهد و هیچ راه چاره‌ای نداشت و به عسر و حرج رسید نباید این فرد را مجبور به پرداخت کرد و قرآن می‌گوید که نباید به این بدهکار گرفتار سختگیری کرد و اگر طلبکار او را ببخشد کار ثواب و خوبی انجام داده است.

امام جمعه موقت یاسوج با تأکید بر این که اگر فردی بدهکار باشد و مشکلی نداشته باشد و قادر به پرداخت بدهی باشد لازم و واجب است که بدهی خود را بپردازد.

حسینی‌صدر در همین خصوص و با بیان این که جایز نیست مسلمانی بر مسلمان دیگر سخت گیری کند، تصریح کرد: در روایات زیادی داریم که اگر بر مسلمانان سخت‌گیری نکنیم خداوند در آخرت پاداش زیادی به افرادی می دهد که نسبت به دیگران سخت‌گیر نبوده‌اند و در گرفتن طلب خود از مسلمان بدهکار سخت نگرفته‌اند.

خطیب جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته شهر یاسوج تصریح کرد: اگر مسلمانان خمس و زکات خود را بپردازند هیچ فقیری در جامعه اسلامی یافت نمی‌شود و مسلمان بدهکار و دچار مشکل نخواهیم داشت و بخش اعظمی از مشکلات حکومت اسلامی حل خواهد شد.

حسینی صدر در ادامه و در خطبه دوم با بیان مناسبت‌های هفته به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: فصل جدیدی در اربعین باز شده و راهپیمایی عظیم شیعیان را از همه نقاط داریم که از کشور ایران اسلامی هم به صورت میلیونی در این مراسم بزرگ شرکت می‌کنند.

حسینی‌صدر تصریح کرد: این حرکت دلایلی تاریخی دارد و روایتی از امام حسن عسکری در خصوص زیارت اربعین داریم که جز پنج کار و عمل برتر یک مسلمان است.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: در روز اربعین راس مبارک آن حضرت از شام به کربلا رسید و در کنار پیکر مطهر دفن شد و دلایل دیگری نیز دارد که از سوی بزرگان نقل شده است.

حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر یاسوج تصریح کرد: رحلت علامه طباطبایی را داریم که اثر جاویدان تفسیرالمیزان از جامع‌ترین تفاسیر قرآنی جهان اسلام است و شاگردانی چون شهید مطهری را تربیت کردند.

وی به انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: این یکی از انتخابات‌های مساله‌داری بود که حرف و حدیث‌های زیادی داشت و خیلی‌ها باور نمی‌کردند ترامپ رای بیاورد چرا که وی سواد سیاسی نداشت و تاجری بوده که به عرصه سیاسی وارد نبوده است.

حسینی‌صدر با بیان این که در آمریکا چنین چیزی بوده است و ریگان از آن جمله است، تصریح کرد: در آن زمان هم 52 درصد مردم آمریکا اعتقاد داشتند که وی صلاحیت ندارد و الان هم مردم آمریکا همین اعتقاد را در خصوص ترامپ دارند.

حسینی‌صدر گفت: دلیل این است که رئیس‌جمهور آمریکا نیست که تصمیم می‌گیرد بلکه این سیستم است که تصمیم می‌گیرد لذا کسی چندان به اظهارات انتخاباتی ترامپ اهمیتی نمی‌دهند.

وی افزود: تحلیل‌گران هم پیش‌بینی کرده‌اند که از جهات مختلف آمریکا در این دوره ضعیف‌ترین دوران را در همه عرصه‌ها از جمله در عرصه سیاسی پشت سر خواهد گذاشت.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: تحلیل‌گران سیاسی همچنین این انتخاب را ماحصل سیاست‌های ضعیف هیأت حاکمه قبلی می‌دانند چرا که نوع سیستم حاکم بر این کشور سیستم سالمی نیست.


وی با بیان اظهارات ترامپ در خصوص ایران و برجام گفت: کسی به غیر از رهبری به این اظهار نظر پاسخ نداد که رهبری فرمودند اگر شما برجام را پاره کردید ما آن را می‌سوزانیم.


امام جمعه موقت یاسوج در ادامه گفت: در آمریکا اتفاقاتی افتاد و اولین بار اتهام تقلب در انتخابات زده شد و برخی اعتقاد دارند که 5 هزار و 500 تخلف صورت گرفته است.

وی افزود: طرف مقابل شکست را پذیرفت که این می‌تواند برای برخی درس باشد که با همه حرف‌هایی که در رقابت‌ها زده شد خانم کلینتون به هواداران خود گفت که نتیجه را بپذیرند.

حسینی‌صدر به حوادث انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: این باید درسی برای عده‌ای باشد که سلامت انتخابات ما را زیر سوال بردند.

وی با انتقاد از کسانی که در برابر فرمایشات رهبری موضع‌گیری می‌کنند، تصریح کرد: این که افرادی بیایند و برخلاف نظرات رهبری قدرت دفاعی کشور را زیر سؤال می‌برند تعجب‌انگیز است.

خطیب جمعه موقت شهر یاسوج گفت: برخی افراد هنوز در خصوص فتنه شائبه ایجاد می‌کنند و نمی‌خواهند بپذیرند که عده‌ای در کشور فتنه‌گری کردند و کشور را به هم ریختند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.