کد خبر: ۱۰۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۱۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
در نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری مطرح شد
عصر دنا: در اراضی کشاورزی مناطق سروک، اکبرآباد، بلکو و حتی پشت پمپ بنزین منصوری و مناطق سر رود شمالی و جنوبی ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته است که جهادکشاورزی حساسیت به خرج دهد و ساخت و سازهای غیر مجاز را قلع و قمع کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کارگروه مبارزه با زمین‌‌خواری پس از وقفه‌ای طولانی امروزه دوشنبه 17 آبان در سالن اجتماعات ساختمان بحران استانداری برگزار شد.

در این نشست سید حسین کاظمی با اشاره به تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گفت: در اراضی کشاورزی مناطق سروک، اکبرآباد، بلکو و حتی پشت پمپ بنزین منصوری و مناطق سر رود شمالی و جنوبی ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته است که جهادکشاورزی حساسیت به خرج دهد و ساخت و سازهای غیر مجاز را قلع و قمع کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تصرفات زیادی در منابع طبیعی استان صورت گرفته اما تصرف اراضی شهرستان‌های بویراحمد و دنا بیشتر از سایر مناطق استان است که انتظار داریم منابع طبیعی با قاطعیت بیشتری با متخلفین برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 700 هکتار از اراضی ملی استان تصرف شده است، گفت: آمار جدید در هفته آتی به صورت مستند و مستدل به دفتر فنی ارائه می‌شود.

کاظمی با اشاره به تصرفات حاشیه و بستر رودخانه‌ بشار گفت: تصرفات در حاشیه رودخانه بشار از زمان جمع‌آوری کارخانه‌های شن و ماسه افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یکی از عوامل افزایش زمین‌خواری در استان را چراغ سبز دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌کنند که این کار جرم است و دستگاه قضایی با دستگاه‌های متخلف برخورد می‌کند.

در ادامه عزت‌الله بهشتی‌فر با اشاره به اینکه جلسات تعاملی با حضور دستگاه‌ها برگزار شود، گفت: منطقه دلی‌بجک یک منطقه ملی است و برای امور عشایری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما دو هکتار زمین در این مکان توسط بنیاد مسکن تصرف شده است.

وی گفت: مناطقی هستند که متعلق به منابع طبیعی است اما به روستا تبدیل شده و بنیاد مسکن هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر اینکه این زمین‌ها واگذار شده را ندارد که این اراضی هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

این مسؤول بیان کرد: در سال جاری 13 هزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی را جمع‌آوری کردیم و هدف ما هم پیشگیری است اما امکانات محدود ما جوابگوی مقابله با دخل و تصرفات نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: زمین‌های زیادی در روستاهایی مانند دشتروم و یا روستاهای شهرستان کهگیلویه جزء منابع ملی بوده که توسط مردم ساخت و ساز شدند.

فرزانه با اشاره به اینکه نباید زمین‌های ملی تصرف شوند، افزود: زمین‌هایی که بیش از 30 سال در آنها دخل و تصرف صورت گرفته باید پس گرفته شود و هزینه آن هم به مردم پرداخت شود.

وی بیان کرد: همین که زمین‌ها و اراضی به بنیاد مسکن واگذار می‌شود افراد محلی و سیاسی ما را تحت فشار قرار می‌دهند که چرا زمین‌های مردم را از آنها گرفته‌اید.

این مسؤول تصریح کرد: حتی در خود استان مقامات عالی رتبه استانی و سیاسی جلساتی برگزار می‌کنند و به ما تشر می‌زنند و ممانعت‌هایی برای ما ایجاد می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر منابع ملی هستند همه بپذیرند و نباید مسؤولی از استان ما را در این خصوص تحت فشار قرار دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
خدا خیر تان بده همه جارا تصرف کرده اند ان وقت دولت آباد که وسط شهر یاسوجه میگن منابع ملی است ؟دره گرم ،پشت ساختمان ادارات ،و.........................................................................................................و........................و.....................
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار