کد خبر: ۱۰۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار، با حضور نماینده بویراحمد و دنا و مدیران دستگاه های مختلف استان برگزار شد.

در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آماری از وضعیت اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای و تملک دارایی پرداخت و گفت: تاکنون در سال 95 به میزان 70 درصد اعتبارات هزینه‌ای استان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون 50 درصد اعتبارات تملک دارایی پرداخت شده، ضمن اینکه 67.3 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به انجام مبادله موافقت‌نامه‌های عمرانی و هزینه‌ای توسط دستگاه‌ها گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و اداره‌کل زندان‌ها دستگاه‌هایی هستند که هنوز موافقنامه خود را مبادله نکرده‌اند.

نوروزی بیان کرد: دستگاه‌ها ظرف سه روز آینده نسبت به مبادله موافقنامه‌ها اقدام کنند و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار گزارش اداره‌کل ورزش و جوانان استان شد که مدیرکل مربوطه در نشست حضور نداشت و شاکری معاون ورزش و جوانان در این خصوص گفت: جهانبخش ایزدپور به دلیل چند مزایده در نشست حضور پیدا نکرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ معاون ورزش و جوانان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به جلسات شورای برنامه‌ریزی بی‌توجه است و از حضور وی در نشست‌های بعدی جلوگیری می‌شود.

اختصاص اعتبارات استان در قالب اسناد خزانه اسلامی از دیگر دستور کارهایی بود که در نشست امروز به آن پرداخته شد، و اعلام شد دستگاه‌ها تاکنون بدهی خود به اداره کل اقتصاد و دارایی اعلام نکرده اند.

ابراهیم کشاورز مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گفت: سرجمع بدهی‌های اعتبارات عمرانی 640 میلیارد تومان است که تاکنون 67 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به استان اعلام شده است.

وی عنوان کرد: اسناد خزانه تخصیص یافته به استان از اسناد ویژه و ممتاز است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 70 درصد اعتبارات تخصیص یافته حقوق و مزایا اعلام شد بیان کرد: در حال حاضر کسری حقوق 24 دستگاه استانی که از محل بودجه استانی اعتبارات را تامین می‌کنند 10 میلیارد و 250 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه استانداری و جهاد کشاورزی بیشترین کسری بودجه را دارند، گفت: تا پایان سال جاری کسری حقوق دستگاه‌ها به 20 میلیارد تومان می‌رسد.

وی بیان کرد: برای جبران کسری حقوق از سرجمع اعتبارات دستگاه‌ها برداشت شد که همین امر دستگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

کشاورز بیان کرد: به جز اوقاف و امور خیریه سایر دستگاه‌ها با کسری حقوق مواجه هستند.

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا پایان مهر 35 میلیارد ریال از درآمدهای حوزه بهداشت و درمان توسط خزانه کشور برای کسری حقوق برداشت شد، وضعیت دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص مطلوب نیست.

در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه روش‌های نوین و متداول برای اتمام پروژه‌های عمرانی شد و افزود: دستگاه‌ها به دنبال روش‌های نوین و جدید باشند چرا که از طریق روش‌های قدیمی و سنتی به نتیجه نمی‌رسیم.

وی به طلب 50 میلیارد تومانی بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن با ماشین‌آلات استان برای شهرداری شیراز کار کرده و طلب دارد که بارها برای وصول این مبلغ به ما مراجعه کرده است.

خادمی خواستار امضای قرارداد با پیمانکاران شد و خاطرنشان کرد: در اوایل حضورم در استان پروژه‌ای برای افتتاح آماده شده بود که با پیمانکار قراردادی منعقد نشده بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
جناب آقای استاندار
یک سوال قابل تامل برای عقلای استان وجود دارد. اگر مسکن و شهرسازی استان محروم ما ماشین الاتی دارد که در شیراز برای شهرداری کار کرده و 50 میلیارد تومان طلب دارند ، چرا در پروژه های راه و شهرسازی و مسکن استان خودمان کار نکرده اند( بطور امانی ) . آیا 100درصد راههای روستایی و بخشی از راه پاتاوه دهدشت و ... با همین ماشین الات تمام نمی شد ؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.