کد خبر: ۱۰۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
مناظره جنجالی وکیلی و نقوی حسینی در برنامه متن و حاشیه؛
عصر دنا: موضوع تغییر و تحولات در کابینه دولت یازدهم در برنامه متن- حاشیه شبکه سوم سیما با حضور دو تن از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): موضوع تغییر و تحولات در کابینه دولت یازدهم در برنامه متن- حاشیه شبکه سوم سیما با حضور "سید حسین نقوی حسینی" و "محمدعلی وکیلی" دو تن از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آرایش زیر پوستی مجلس را نمایانگر می کند

محمد علی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت اولین ایستگاه جدی در مجلس دهم است، گفت: در  این جلسه آرایش زیر پوستی مجلس نمایانگر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر مشاهدات فضای مجلس در روز جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، صحنه پر چالشی نخواهیم داشت، ادامه داد: به لحاظ نشانه شناسی گرایش مجلس یک گرایش اعتدالی است و هم اکنون صدای حمایت از دولت صدای منحصر فراکسیون امید تلقی نمی شود و صدای نزدیکی به دولت در جریان مقابل ما هم مشهود است.

هر سه وزیر پیشنهادی دولت رای اعتماد مجلس را کسب می کنند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا کنون آرایش جدی در مخالفت با وزرای پیشنهادی در مجلس مشاهده نشده خاطر نشان ساخت: برداشت بنده این است که سه وزیر پیشنهادی دولت موفق به کسب رای اعتماد از مجلس خواهند شد.

حذف درس حسین فهمیده از کتب درسی در این دولت اتفاق افتاد

در ادامه این بحث سید حسین نقوی حسینی ضمن تبریک روز بسیج دانش آموزی و گرامیداشت روز شهادت حسین فهمیده از حذف درس حسین فهمیده از کتب درسی که در این دولت اتفاق افتاده انتقاد کرد و اظهار داشت: احتمالا FATF به این دلیل که چرا خشونت طلبی ها  در کتب درسی آمده  بنا دارد زیر بنای  بسیج دانش آموزی را بر هم بزند.

وی با بیان اینکه در جریان تغییر و تحولات در کابینه دولت باید به سوال پاسخ داد، گفت: اول اینکه آیا آنچه که در دولت اتفاق افتاده ترمیم کابینه محسوب می شود؟ دوم اینکه اگر بنا بود دولت کابینه خود را ترمیم کند، چرا این وزارت خانه ها مگر  مطتلیات اساسی مردم از این دستگاه ها بود؟ و سوم اینکه چرا دولت وزرای که در ابتدای این دولت نتوانسته بودند از مجلس کسب رای اعتماد کنند را مجددا به مجلس معرفی کرده است ؟

استعفای «فانی» فرار رو به جلو بود/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس رای می آورد

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح فانی ، وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار داشت که ۲۰۰ رای هم می آورد خاطر نشان ساخت: استعفای فانی یک فرار رو به جلو بود و طرح استعفای وزرای فرهنگ و ورزش نیز به دلیل ضعف مدیریتی نبوده است؛ لذا نمی توانیم بگوییم که کابین دولت ترمیم پیدا کرده است.

نقوی حسینی با اشاره به اتفاقات در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: هم اکنون یک میلیون و صد هزار معلم از ما سوال دارند و اگر رئیس جمهور رضایت فرهنگیان را مدنظر داشت وزیر مربوطه را دو سال قبل کنار می گذاشت.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون مشکل دارای اولویت دار جامعه بیکاری رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی است پس اگر قرار است کارآمدی دولت ارتقا پیدا کند می باشد مطالبات مردم در این حوزه ها پاسخ داده می شد.

وکیلی دیگر نماینده مجلس نیز با انتقاد از معرفی سه وزیر پیشنهادی بیان داشت: بهتر بود دولت سه وزارت خانه مربوطه را با سر پرست مدیریت می کرد تا در موقعیت دیگری افراد با صلاحیت را به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی می کرد.

وی تغییر کابینه دولت در این بازده زمانی را قابل تحسین دانست و گفت: البته معرفی به هنگام وزرای پیشنهادی از سوی دولت را می توان یک اقدام مناسب قلمداد کرد چراکه بازی عدم معرفی به هنگام وزرا  بازی با مجلس بوده که پیشتر مرسوم بوده است لذا دولت درصدد بوده تا حرمت مجلس را حفظ کند.

نقوی حسینی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، دانش آشتیانی سابقه وزارت علوم را دارد گفت: ایشان در مجلس قبلی رای اعتماد کسب نکرد و لذا در فتنه 88 نقش فعالی دارد به طوری که اسناد مستند آن موجود است.

فتنه خط قرمز نظام است

وی با تاکید بر اینکه، فتنه خط قرمز نظام است عنوان کرد: دولت باید خط قرمز نظام را رعایت کند زیرا این فتنه به نظام ضربه وارد کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه، هیچ کس حق ندارد از این خط قرمز عبور کند بیان کرد: فتنه گرسرمایه انسانی نیست بلکه سرمایه آمریکایی ها است.

وي با اشاره به وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: هنوز راجع به سلطانی فر به جمع بندی نرسیده ایم اما نقدهایی  پیرامون برنامه های ایشان وجود دارد و آن اینکه ایشان بیشتر برنامه هایش معطوف به ورزش است و به موضوع جوانان  کمتر توجه شده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه، این تغییرات دولت ترمیم نیست افزود: اگر قرار به ترمیم بود باید از دستگاههای دیگر این امر صورت می گرفت.

وکیلی در ادامه با اشاره به اینکه، تغییر برای بهبود و کارآمدی مطلوب مفید است اظهار داشت: اقدام رئیس جمهور برای کارآمدی دولت است .

وی با بیان اینکه، عدم درک  آشتیانی از مشکلات و معضلات جامعه فرهنگی اتهام ناروا است ادامه داد: ایشان ستاد فعال کردن امکانات تحصیلی را در جنگ برای بسیجیان مهیا  کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه، 8 هزار میلیارد از بانک سرمایه  که سهامداران آن صندوق ذخیره فرهنگیان بود به يغما رفته است گفت: اینکه بخواهیم 8 هزار میلیارد تخلف را به پای دولت بنویسیم خلاف انصاف است.

وی عدم رای به وزیر را از مجلس  دلیلی بر عدم صلاحیت ندانست و ادامه داد: مگر ممکن است رئیس جمهور کسی را که سابقه مجازات دارد را بدون عبور از دالان های دستگاه های چهار گانه برای وزیری معرفی کند.

وکیلی با اشاره به اینکه، تغییر باید از نقطه دیگری آغاز می شود گفت: تغییر در دولت خوب است اما کافی نیست لذا باید ترمیم از دستگاههای دیگر شروع می شود.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
همه میدانند که فانی رفت تا حقایق رو نشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.