کد خبر: ۱۰۵۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه باشت:
عصر دنا: امام جمعه باشت گفت: از زمانی که این اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی لو رفته تا الان چه برخوردی شده است؟ اعتماد مردم را برگردانید و مسؤولان و دستگاه قضایی باید برخورد کنند، دزد را باید آبرویش را برد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت در نماز جمعه عبادی و سیاسی این شهرستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان علمی افزود: وجود این جوانان با استعداد و نخبه یک لطف و نعمت الهی هم برای خود نخبگان به جهت استعدادی که خداوند به آنها عنایت کرده و باید قدرش را بدانند و شکرگذاری کنند و هم یک نعمت برای مسوولان و نظام است که باید از ظرفیت این نخبگان علمی استفاده شود.

وی ادامه داد: معاونتی در بحث نخبگان علمی کشور سالیان سال است که تشکیل شده و کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و پیشرفت خیلی خوبی هم داشتند.

امام جمعه باشت با اشاره به رشد علمی کشور بیان داشت: چند سال قبل رشد علمی ما به 13 برابر متوسط جهانی رسید که دنیا را متحیر کرد و جای شکرگذاری دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد نگرانی از کاهش سرعت علمی کشور اظهار کرد: نگرانی نه به این معناست که الان کار علمی نمی‌شود، بلکه دانشگاه‌ها، دانشمندان و نخبگان ما تلاش می‌کنند اما نباید آن رشد متوقف شود و باید سریعتر حرکت کند.

این خطیب جمعه افزود: علم یکی از ابزارهای قدرت در دنیا است، الان اگر غرب را می‌بینید که پیشرفت‌های علمی دارد بروید سابقه علمی آن ها را بخوانید واقعا سابقه علمی آن‌ها مدت زیادی نیست و بعضی از آن‌ها سابقه علمی 40 ساله دارند اما تلاش کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذی‌ها در مراودات علمی و پژوهشی بیان داشت: برنامه‌ریزی دشمن بر این اساس است که بتواند در همه دستگاه‌ها خصوصا مباحث علمی نفوذ کند که اخیرا چند اتفاق در بحث نفوذ در مراکز آموزشی و مباحث علمی ما اتفاق افتاد که خیلی خطرناک است.

عبودی ادامه داد: کسانی که جاسوس بودند با عنوان و موضوع پژوهشی و علمی وارد شدند و در بعضی از مراکز ما خیلی از اطلاعات و برنامه‌هایی که ما داشتیم را برای دشمن فرستادند که این خطر بزرگی است و مسؤولان و دستگاه‌های امنیتی باید در این زمینه دقت کنند.

امام جمعه باشت با اشاره به سخنان دیروز خود در جمع دانشجویان بسیجی اظهار کرد: بعضی از دانشگاه‌های ما به تجارتخانه تبدیل شده‌اند و این نگران کننده است، دانشگاه پولی و مدرک پولی نمی‌توانند به کشور کمک کنند.

وی با اشاره به تبعات مدرک پولی و دانشگاه پولی بیان داشت: اولا جمهوری اسلامی را بدنام می‌کنند، ثانیا ضعف علمی برای ما می‌آورند، ثالثا مدیران بی‌سواد برای ما تربیت می‌کنند و رابعا جوانان مدرک‌دار را به فضای جامعه می‌فرستند که برای او توقع ایجاد می‌شود.

عبودی گفت: مسؤولان باید چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند دانشگاه‌ها برای عده‌ای انسان‌های منفعت طلب و سودجو تجارتخانه شود.

وی با بیان اینکه آنچه برای بعضی از دانشگاه‌های ما مهم است فقط جذب دانشجو است، ادامه داد: در بعضی از دانشگاه‌های ما اساتیدی مورد احترامند که هر طور شده دانشجو را جذب کنند و فله‌ای نمره دهند، این استاد استاد نمونه می‌شود که خطرناک است.

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در مورد جمع میان علم و معنویت اظهار کرد: از نخبگان علمی کشور تا رده‌های پایین‌تر یعنی دانش‌آموزان و پیش دبستانی‌های ما باید علمشان با معنویت همراه باشد.

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: واقعا باید غصه خورد، دستگاه‌های نظارتی چه می‌کنند؟ دستگاه‌های نظارتی کارشان در این مملکت چیست؟ خوابند یا خودشان را به خواب زده‌اند؟

وی ادامه داد: وقتی فرهنگیان عزیز ما بازنشسته می‌شوند بعد از یک سال سرمایه بازنشستگی او را می‌دهند، چرا تاخیر؟ برای اینکه می‌گویند هزینه نیست، راست می‌گویند هزینه نیست وقتی آقای مدیرعامل، همسر و فرزندش این همه بدزدند نباید هم باشد که به بازنشسته‌ها بدهند.

امام جمعه باشت ادامه داد: چرا آقای وزیر برخورد نکردی تا نهایت گوش خودت را گرفتند و زودتر استعفا دادی و نگذاشتی به مجلس برسی، جوابگوی مردم چه کسی باید باشد؟

عبودی افزود: از زمانی که این اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی لو رفته تا الان کدام برخورد شده است؟ اعتماد مردم را برگردانید و مسؤولان و دستگاه قضایی ما برخورد کنید، دزد را باید آبرویش را برد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
آقای روحانی باید جوابگو باشد - شما که دولت قبل رو متهم به دزدی می کردی حالا از بدنه دولت شما اختلاس صورت گرفته - خدایا 8000 میلیاردتومانننننننننننننننننن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
تکبیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
درود بر امام جمعه شجاع شهرستان باشت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین