کد خبر: ۱۰۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۲۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید موسی خادمی در همایش هم اندیشی مدیران هسته های گزینش کهگیلویه و بویراحمد با حضور اسد الله وطنی دبیر هیات عالی گزینش کشور در یاسوج، اظهار داشت: رضایت خداوند و صلاح جامعه 2 معیار و مبنای مهم در کار گزینش گران باشد.

وی گفت: بدون شک سنجش و تعیین صلاحیت افراد با مترهای دیگر سلیقه ای، بزرگترین اجحاف در حق فرد و جامعه محسوب می شود.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: رویکرد و نگاه یک گزینش گر در نظام دینی و اسلامی باید این باشد که چنانچه شخصی شرایط و کیفیت لازم به لحاظ صلاحیت های عمومی و یا تخصصی را داشت با پرهیز از سایر سلیقه ها، وی را تایید کند.

خادمی با بیان اینکه جذب بهترین و شایسته ترین نیروها باید مورد اهتمام و توجه جدی گزینش گران باشد، گفت: البته در این کار مهم نیز رعایت حقوق افراد و جامعه هر 2 مهم است.

وی با بیان اینکه همواره احتمال بروز خطا در نحوه تشخیص صلاحیت افراد از سوی گزینش گران وجود دارد، افزود: خطای نخست این است که در انجام وظیفه و کار تحقیقاتی خود ممکن است فرد صالحی، ناصالح تشخیص داده شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز ممکن است کسی را که سالم و شایسته نیست وی را صالح تشخیص داد که این مهم نیز خطای نوع دوم محسوب می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت دقت، ظرافت و تیز بینی در هنگام گزینش افراد تاکید کرد و گفت: کار گزینش همواره سخت و سنگین است زیرا فرد گزینش گر باید تا مرز تعیین مصادیق و تایید معیارها برای حصول اطمینان نهایی پیش رود.

خادمی با تاکید بر اینکه همواره 2 اصل مهم و اساسی در فرایند کار گزیش گران وجود داشته، افزود: اینکه میان صلاحیت های عمومی و تخصصی اشخاص کدام مهم تر است، باید ملاک و مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: صلاحیت های عمومی گزینش شونده باید ملاک عمل قرار گیرد و پس از آن از میان صلاحیت های تخصصی نیز معدل و میانگین را از حیث درجه و اعتبار شغل مورد نظر لحاظ کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه امروزه و در نظام مدیریتی وجود دارد این است که همواره صلاحیت های عمومی بیش از صلاحیت های تخصصی مورد توجه است.

وی ابراز داشت: امروزه چهار منبع مهم شامل منابع مالی، فیزیکی، اطلاعاتی و نیروی انسانی در نظام مدیریتی و اداری مورد توجه و اهتمام است.

خادمی تصریح کرد: منبع نیروی انسانی یکی از مهمترین، راهبردی ترین و با ارج ترین منابع مورد تاکید نظام هاست که نقش گزینش گران در این راستا نیز بسیار حساس و تعیین کننده خواهد بود
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
اینگار خدا هم از استان ما رفته ,اقای استاندار !!!!!!خودت عین نگاه سیاسی هستی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.