کد خبر: ۱۰۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۰۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمدجوادکولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی درباره استفساریه مجلس شورای درباره نظارت شورای نگهبان بر انتخابات قوه مقننه به خبرنگار جمهوریت  گفت: طرح استفساریه تبصره (3) ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که اگراگر کسی در استان یا شهرستان خود رد صلاحیت شد، می تواند اعتراض خود را به شورای محترم نگهبان بدهد و شورای نگهبان هم ظرف 20 روز نظر قطعی و نهایی می دهد.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: سوال اصلی در این استفساریه این بود که اگر شورای نگهبان نتیجه انتخابات یک حوزه انتخابیه را تایید کند و بعد از تایید صحت انتخابات آیا می تواند صلاحیت نماینده را رد کند، جواب این بود که خیر تا زمان تایید صحت انتخابات موضوع در حیطه مجلس است و بعد از تایید  صحت انتخابات دیگر کار در حیطه فعالیت و اختیارات مجلس بوده و باید اسناد را به مجلس بدهد تا در خصوص اعتبارنامه موارد لازم را در نظر بگیرد.


وی ادامه داد: قانون این است که این موضوع قبلا به  تایید شورای نگهبان رسیده و در آنجا تاکید شده است که شورای نگهبان ظرف 20 روز نظر قطعی و نهایی خود را می دهد و  در قانون خلاء یی بود مبنی " 20 روز برای نظر نهایی و قطعی" بعد از تایید صحت انتخابات بود که مجلس این موضوع را شفاف کرد.


کولیوند در خصوص این استفساریه تاکید کرد: پاسخ استفساریه خیر است و تمام  و آنچه در قالب توضیح آمده ، توضیح خیر است و قانون گذاری نیست.


در زمان اصلاح ایرادات شورای نگهبان به استفساریه مجلس نماینده این شورا حضور داشت


کولیوند در خصوص پیش بینی تصمیم این بار شوراس نگهبان با توجه به اصلاح ایرادات شکلی طرح شده از جانب این شورا گفت: این بار اصلاحات صورت گرفته  با حضور نماینده ای از شورای نگهبان  بود و با حضور ایشان بحث کردیم و به همین دلیل تصور می کنیم که با توجه به حضور نماینده این شورا در زمان بحث و بررسی در این خصوص قاعدتا باید نتیجه تایید شود.


مصوبه سال 78 مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظارت شورای نگهبان بعد از تایید صحت انتخابات


کولیوند همچنین گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه ای در سال 78 دارد که تاکید می کند که تا زمانی که انتخابات تمام می شود باید به شکایات رسیدگی و پاسخ آن داده شود اما زمانی که صحت انتخابات تایید و انتخابات تمام شد پرونده آن انتخابات دیگر بسته می شود.


استفساریه مجلس منجر به ورود مینوخالقی به مجلس دهم نمی شود


رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در خصوص وضعیت منتخب مردم اصفهان، خانم خالقی بعد از این استفساریه گفت: حتی در صورت تایید این استفساریه توسط شورای نگهبان قانون عطف به ماسبق نمی شود و خالقی نمی تواند با این به مجلس بیاید./

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
بابا هی بگید مینو تا هی کیسه خال معلمین را بدزدند
ناشناس
|
Italy
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
بدحجابی کردی باید هم چوبشو بخوری، چوب خدا
بدحجابی برابر است با تجاوز به حقوق مرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.