کد خبر: ۱۰۵۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۲۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
صحبت های انتخاباتی معاون سیاسی وزیر کشور در یاسوج:
عصر دنا: مقیمی اظهار کرد: در پایان انتخابات، اصولگرا ها می‌گفتند مجلس مال ما است و اصلاح طلب‌ها و مستقلین هم مجلس را از آن خود می‌دانستند، در هر صورت، ترکیب کنونی مجلس ترکیب خوبی است که امیدواریم بتوانند برای کشور برکات خوبی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمدحسین مقیمی دقایقی پیش در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دولت باید به تعهدات خود که بر اساس برنامه‌های ارائه شده و سال 92 و رأی اعتماد مردم را گرفت باید عمل کند تا مردم از قبیل این اقدامات در آرامش و آسایش بیشتری قرار بگیرند. 

وی گفت: دولتمردان با انجام وظیفه مطلوب به‌گونه‌ای پیش بروند تا بتوانیم از عملکردمان دفاع کنیم و در مقابل خدا و مردم سربلند باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر اینکه توقع رئیس‌جمهور از مدیران در مدت باقیمانده از عمر دولت انجام وظیفه و به بهترین نحو ممکن است، افزود: مجموعه مدیران کشور برای حل مشکلات مردم و سرافرازی کشور تلاش کنند.

مقیمی گفت: دولت در چارچوب سیاست‌های کلی نظام برنامه 5 ساله که به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده برنامه‌های اجرایی کشور را پیش می‌برد.

وی بیان کرد: دولت برای مقابله با تهدیدها و کمبودها نیاز به کار و برنامه‌ریزی جدی دارد تا بتواند این امور را سامان دهد و در این راستا تلاش کرده از مدیران کارآمد و پاکدست استفاده کند، که ما نیز در زمره این خدمتگزاران قرار گرفتیم و باید بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت در ارتباط با مسائل امنیتی فعالیت‌های خود را به خوبی انجام داده، عنوان کرد: در مدتی که از عمر دولت می‌گذرد کشور در شرایط امنیتی بسیار خوبی اداره می‌شود و در کل کشور از نظر امنیت وضعیت خوب و قابل دفاعی داریم.

مقیمی ابراز کرد: موضوع دومی که باید موردتوجه دولت قرار می‌گرفت توجه به مسائل اجتماعی و مردم بود که بر این اساس مطالعات عمیقی انجام شد و نتیجه مطالعات در قالب یک گزارش در شورای اداری استان‌ها برای مدیران کل قرائت شد.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی کشور در این گزارش به صورت کامل و شفاف ارائه شده، تصریح کرد: این گزارش در مجلس شورای اسلامی نیز در یک جلسه غیرعلنی برای نمایندگان قرائت شد و دو بار نیز در اختیار مقام معظم رهبری قرار گرفت و رهبر در این خصوص تأکید داشت که اقدامات زیادی باید برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور انجام شود و برای کنترل 5 آسیب مواد مخدر، اعتیاد، فقر، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی جامعه بتوانیم اقدامات فوق‌العاده ای انجام دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در این خصوص تکالیف جدی برای همه دستگاه‌های اجرایی مشخص شده، ابراز کرد: هر شش ماه یک بار باید گزارش این عملکرد به مقام معظم رهبری ارائه شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید وارد این بحث شده تا بتوانیم آثار زیان بار آنها را جبران کنیم.

مقیمی در خصوص مسائل سیاسی نیز عنوان کرد: دولت از ابتدای کار نشاط سیاسی را از برنامه‌های اصلی خود می‌دانست و از ابتدا تلاش می‌کرد فعالان سیاسی بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی توجه به احزاب را از دیگر عملکردهای دولت عنوان و ابراز کرد: احزاب نیز جلساتی را برای مطرح کردن نقطه نظرات خود تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در این خصوص دولت در ابتدای کار با مشکلاتی روبه‌رو بود، بعضی سخنرانی‌ها به هم زده می‌شد اما امروز سخنرانی‌ها انجام می‌شود، زیرا همه قبول کردیم که باید در چارچوب قانون فعالیت کنیم.

مقیمی عنوان کرد: فعالان سیاسی که اجازه سخنرانی دارند، خود را ملزم به حرکت در چاچوب قانون کرده اند، و همه مسائلی که باید دیده شود برای اینکه صلاحیت یک حزب به تأیید برسد در کمیسیونی با حضور مسئولان مختلف بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور جای خود را پیدا کرده است، در انتخابات سال گذشته هزاران جلسه ارائه برنامه داشتیم و در استان شما نیز که یک استان فعال در مسائل انتخابات است همه گروه‌ها فعالانه برخورد کردند و از کل این هزاران جلسه تنها 9 جلسه به هم خورد که این موضوع در جمهوری اسلامی ایران که مردم سالاری دینی در آن تجربه می‌شود یک دستاورد مهم است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات همه فعالان سیاسی کشور حرف های خود را زده، افزود: عده‌ای از دولت انتقاد کرده و عده‌ای حمایت کردند، هیچ جا نه دعوا و نه درگیری نداشتیم در حالی که در انتخابات‌های قبلی این موارد فراوان بود.

مقیمی با بیان اینکه این موضوع که در این دوره از انتخابات در 7 اسفند کمترین مشکلات امنیتی را داشتیم به دلیل نشاط سیاسی ایجاد شده در کشور بود، اظهار کرد: در پایان انتخابات، اصولگرا ها می‌گفتند مجلس مال ما است و اصلاح طلب‌ها و مستقلین هم مجلس را از آن خود می‌دانستند، در هر صورت، ترکیب کنونی مجلس ترکیب خوبی است که امیدواریم بتوانند برای کشور برکات خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس خبرگان هم با اوج آرامش و نشاط سیاسی توانستیم انتخابات خوبی را برگزار کنیم، عنوان کرد: انتخابات را با توجه به سه موضوع حق‌الناس بودن رأی مردم و صیانت از این رأی، برگزاری قانونمند انتخابات و بی طرف بودن برگزارکنندگان انتخابات برگزار کردیمو فراهم کردن شرایط یکسان برای همه گروه‌ها سبب شد کسی به خود اجازه دعوا ندهد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ارتباط با مسائل اقتصادی که مهمترین دغدغه دولت است، از ابتدا دو برنامه در دستور کار دولت قرار گرفت، یکی حل مسائل اقتصادی و تحریم‌ها بود که در پی آن مذاکرات شروع شد.

مقیمی بیان کرد: ما در تاریخ کشور سابقه مذاکره در این حد را نداشتیم، این در حالی است که تیم روبه‌روی تیم مذاکره کننده ما تجربه‌های زیادی در ارتباط با چنین مذاکراتی داشتند، و همه دانشگاه‎ها و مجموعه‌های پژوهشی به تیم مقابل تیم  ما کمک می‌کردند و با این شرایط تیم ما با دعای مردم و پشتیبانی مقام معظم رهبری و دولت کار خود را شروع کرد و نهایتا برجام به تصویب رسید.

باید شرایط را برای یک جهش اقتصادی آماده کنیم

وی گفت: بعد از برجام شرایطی برای کشور به وجود آمده که ما به عنوان مسئولان اجرایی باید از این شرایط استفاده کرده و اقتصاد و صنایع خود را نوسازی و کمبودها را جبران کرده و شرایط را برای یک جهش اقتصادی آماده کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: قبل از برجام یک میلیون بشکه نفت می‎توانستیم صادر کنیم، اما هم اکنون بیش از دو میلیون بشکه نفت و به هر کشور و به قیمتی که بخواهیم صادر می‌کنیم و در عوض آن دیگر روپیه و جنس بنجل به ما نمی‌دهند و ما هر کالایی که بخواهیم می‌توانیم خریداری کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت با تورم43 درصدی و بیکاری 14 درصدی روبرو بودیم، ابراز کرد: در آن شرایط رکود همه جا را گرفته و بدهی به پیمانکاران، شرکت‌ها و پرسنل و کارمندان دولت شرایط خاصی بود و دولت باید برای حل این مشکلات تصمیم می‌گرفت.

وی گفت: اولین تصمیمی که دولت گرفت مهار تورم بود که به 7.6 درصد کاهش یافت و بیکاری از 14 درصد به کمتر از 12 درصد رسید، علاوه بر این، رشد اقتصادی که منفی بود به 4.5 درصد رسید.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: باید تلاش کنیم رشد اقتصادی را به 8 درصد برسانیم و پس از آن، باید سال‌های قبل را جبران کرده و در سند چشم انداز حرف اول را در منطقه بزنیم.

مقیمی تصریح کرد: از این 8 درصد، 2.5 درصد به بهره‌وری مربوط است که در حال حاضر بهره‎وری ما 0.75 تا 1 درصد بوده و افزایش آن نیاز به تغییر دیدگاه‌های ما در ادارات دارد تا با افزایش بهره‌وری به رشد اقتصادی موردنظر برسیم.

وی به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و گفت: هیچ اقتصاد دانی تاکنون در زمینه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد حرفی نداشته و معتقدند برای بهبود وضعیت در کمترین زمان ممکن باید اجرایی شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی و رونق تولید راهی جز تولید کالاهای باکیفیت داخلی وجود ندارد که باید برای کمک به این مهم به فکر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تکمیل زیرساخت‌ها باشیم.

مقیمی تصریح کرد: مدیران باید به این موضوع توجه داشته باشند که مسائل انتخابات آنان را از خدمات اجرایی غافل نکند و ممانعت از استفاده از امکانات دولتی برای کاندیدای خاص در انتخابات ریاست جمهوری را تکلیف اداری و وظیفه الهی خود بدانند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
باسلام هردولتی چهار سال اول به فکر مردم بوداین دولت همین چهار سال اول هم نبود اگر خدایی ناکرده قبول شد فاتحه مملکت را باید خواند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
تعهدات را ول کن هیچ کس باور نمی کند دیگه 8000000000000 چی شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
وقتی نفت رامجانی میبرند هرچی بدیم میخوان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.