کد خبر: ۱۰۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۲۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سعید پایدار عضو شورای شهر یاسوج و از دوست‌داران صنعت توریست با هدف معرفی گردشگری روستایی و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از 4 گردشگر خارجی برای حضور در روستای نظرآباد و چیتاب بویراحمد دعوت کرد.

این عضو شورای شهر یاسوج گفت: با رایزنی انجام گرفته با آژانس‌ها و فعالان گردشگری خارج از کشور برای اولین بار توانستیم توریست‌های خارجی را به منطقه کبگیان دعوت و ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه عملا برای جوانان تولید درآمد کنیم.

سعید پایدار افزود: گردشگران آلمانی سفر به روستای نظرآباد را بهترین خاطره برای خود دانستند و وعده دادند که سال آینده نیز در این منطقه حضور پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنا دارم نسبت به توسعه گردشگری روستایی از هیچ تلاشی فروگذاری نکنم ابراز کرد: بدون شک با توجه به نقش روستا‌ها در جذب گردشگری، رونق این صنعت در روستا‌ها سبب ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف و در ابعاد وسیع‌تر، افزایش درآمد، مهاجرت معکوس، رونق کشاورزی و دامداری...و از همه مهم‌تر، افزایش مشارکت اجتماعی، ارتقای فرهنگ محلی و حفظ سنن بومی می‌شود.

پایدار ابراز کرد: ذخایر فرهنگی و طبیعی علاوه بر پاسخگویی به نیازهای روحی، طبیعت گرایی و زیبا طلبی انسان، منجر به کسب درآمد و توسعه نیز بوده که در قرن حاضر به عنوان زیر ساخت‌های اصلی گردشگری به آن‌ها اشاره می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری روستایی یکی از پویا‌ترین فعالیت‌های اقتصادی عصرحاضر بوده که نقش مهمی در توسعه پایدار مناطق محلی ایفا کرده است عنوان کرد: این صنعت ابزار قدرتمندی برای رشد اقتصادی، فقرزدایی، حفظ منابع و ذخایر طبیعی و فرهنگی و ترویج و تقویت تفاهم و احترام متقابل بین ملت‌ها و جوامع محسوب می‌شود.

این فعال بخش گردشگری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق بسیار مستعد برای گردشگری بوده که دسترسی آسان به استان‌های جنوبی، داشتن آب و هوای مطلوب، وجود کوه‌ها، رود‌ها، چشمه ساران، گیاهان دارویی، مزارع، محصولات کشاورزی ارگانیک و ویژگی‌های فرهنگی شامل آداب و رسوم، گویش محلی، پوشاک سنتی، غداهای بومی و بازی‌های محلی می‌تواند، آرامش روح و روان گردشگران را فراهم کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Italy
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
احسنتم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.