تاریخ انتشار:۱۶:۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد
عصر دنا: پرسنل دامپزشکی به عنوان ضابط قضایی معرفی شده‌اند به گونه‌ای که هر جایی لازم باشد قوه قضائیه همکاری و همراهی را در جهت تأمین سلامت بهداشتی دام و طیور و انسان‌ها اتخاذ خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمع‌آوری و پلمب 180 مکان عرضه مرغ زنده در یاسوج گفت: پلمب مکان‌های فروش مرغ زنده و ممانعت از فروش و عرضه شیر خام در سطح استان با جدیت باید پیگیری شود.

 عبدالله بهمنش حفظ سلامت و بهداشت عمومی دام و دامداران را از مهمترین وظایف اداره دامپزشکی خواند و گفت: عشایر و دامداران باید برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌های دامی و یا شیوع آن آموزش لازم را ببینند.

وی  به برداشت‌های غلط از وظایف دامپزشکی اشاره و گفت: برخی تنها وظیفه دامپزشکی را واکسیناسیون دام و طیور می‌دانند در حالی که وظایف این اداره فراتر از این می‌باشد.

بهمنش افزود: هرجایی که نامی از دام و طیور وجود دارد، حیطه و وظایف دامپزشکی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 2هزار بیماری دامی شناخته شده وجود دارد که از این تعداد قریب به 800 مورد مشترک میان انسان و دام می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات مالی و اعتباری اداره کل دامپزشکی استان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات بیش از 8 ماه نتوانستیم مأموریت پرسنل را پرداخت نماییم ولی با جدیت به کار خود و ارائه خدمات ادامه داده‌ایم.

بهمنش به لزوم همکاری ادارات و نهادها با اداره دامپزشکی اشاره و گفت: پرسنل دامپزشکی به عنوان ضابط قضایی معرفی شده‌اند به گونه‌ای که هر جایی لازم باشد قوه قضائیه همکاری و همراهی را در جهت تأمین سلامت بهداشتی دام و طیور و انسان‌ها اتخاذ خواهد کرد.

وی به لزوم جدیت در جهت پلمب مکان‌های فروش مرغ زنده در شهرستان اشاره و افزود: به جهت مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی در مرکز استان (یاسوج) بیش از 180 مکان فروش مرغ زنده پلمب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمع‌آوری مکان‌های فروش مرغ زنده و ممانعت از فروش و عرضه شیر خام در بازار از جمله برنامه‌هایی است که در سطح شهرستان لنده و دیگر شهرستان‌های استان باید با جدیت اجرایی شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین