تاریخ انتشار:۰۰:۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
با بدرقه مردم و مسؤولان
عصر دنا: کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی از سوق با بدرقه مردم و مسؤولان عازم کربلا شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در آستانه اربعین سالار شهیدان تعدادی از مردم سوق عصر امروز در قالب کاروان 40 نفره پیاده‌روی خود را از گلزار شهدا به مقصد کربلای معلا آغاز کردند.

در آئین بدرقه این کاروان که مردم سوگوار حسینی شهر سوق و مسؤولان حضوری داشتند، پس از برگزاری مراسم زیارت عاشورا و سینه‌زنی، اعضای کاروان با شهدای شهر سوق تجدید میثاقی دوباره بستند.

عاشقان ثارالله پس از مداحی و ذکر اهل بیت(ع) با در دست داشتن پرچم‌های حسینی مسیر گلزار شهدا تا شهر را پیمودند و پس از آن با بدرقه مسؤولان سفر معنوی خود را آغاز کردند.

این کاروان پس از طی مسافت 900 کیلومتری و از مسیر شهرهای دهدشت، بهبهان، امیدیه، ماهشهر، آبادان از سمت مرز شلمچه وارد شهرهای نجف و کربلا در کشور عراق می‌شوند و در مراسم اربعین حسینی امسال شرکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در آیین بدرقه زوار حسینی اظهار داشت: برای انسان مؤمن پنج ویژگی آورده شده و یکی از این نشانه‌ها زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است.

امام جمعه سوق با اشاره به فضیلت زیارت در روز اربعین افزود: علما و اولیای الهی برای زیارت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین اهمیت والایی قائل بودند و با پای پیاده از نجف به سوی کربلا رهسپار می‌شدند.

کیانی‌اصل اربعین را بزرگترین اجتماع شیعی در جهان دانست و گفت: مراسم اربعین حسینی هر ساله با حضور محبان و شیعیان اهل بیت(ع) باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.