کد خبر: ۱۰۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۰۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
اعضای شورای شیراز مطرح کردند
عصر دنا: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، توجه نمایندگان مردم شیراز و استاندار فارس را به تلاش برای حفظ حق‌آبه شیراز و استان فارس از سد بشار(تنگ سرخ) کهگیلویه و بویراحمد، خواستار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به‌دنبال تذکر محسن معین، یکی از اعضای شورای شیراز در هفته‌های گذشته، رضا محمدیان و محمودرضا طالبان نیز در قالب نطق‌های جداگانه، خواستار حفظ حق‌آبه استان فارس و شهر شیراز، از محل سد بشار که قرار است در کهگیلویه و بویر احمد احداث شود، شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عصر دوشنبه 3 آبان در سخنانی در جلسه علنی شورا،‌ گفت: بحث حق‌آبه مصوب فارس و شیراز در سد بشار بسیار جدی است و باید مد نظر همه مسئولان و دلسوزان استان فارس و شهر شیراز قرار گیرد.

محمودرضا طالبان با یادآوری اینکه معمولا هزینه تملک یک سد 7 تا 8 درصد کل هزینه احداث آن است، گفت: امروز و به‌دلایلی هزینه تملک در سد بشار، به 2 برابر هزینه پیش‌بینی شده برای احداث کل سد افزایش یافته است.

وی گفت: این موضوع سبب شده که وزارت نیرو تصمیم بگیرد سد بشار را به یک بند تبدیل کرده و حجم مخزن آن را کاهش دهد تا هزینه‌های تملک کمتر شود.

طالبان با بیان اینکه براساس آخرین مصوبه، 72 میلیون مترمکعب از آب سد بشار، به فارس اختصاص یافته است،‌ گفت: تنزل سد بشار به بند، به معنای کاهش حق‌آبه فارس و رساندن آن به حد صفر است. حال آنکه سرمنشاء تامین آب این سد، از منابع آب سطحی استان فارس است.

او با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعات، حجم آب مخزن سد درودزن که نباید کمتر از 420 میلیون مترمکعب باشد،‌ اکنون به 380 میلیون مترمکعب کاهش یافته است،‌ این موضوع را حتی برای بدنه سد زمینه‌ساز بروز مشکلاتی دانست و گفت: قرار بود حق‌آبه اختصاص یافته به فارس از سد بشار با استفاده از تونل به سد درودزن تزریق شود.

طالبان از نمایندگان استان فارس، خصوصا چهار نماینده شیراز و همچنین از استاندار فارس درخواست کرد که به این موضوع به‌عنوان مطالبه جدی مردم شیراز و فارس ورود کرده و آن را در سطوح ملی دنبال کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شیراز، این مهم را یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این شورا به‌عنوان نمایندگان مردم شیراز دانست و گفت: پیشنهاد می‌دهم که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس برای هم‌اندیشی و انتقال دغدغه‌ها به شورا دعوت شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیراز نیز در نطق قبل از دستور خود، نسبت به از بین رفتن حقوق فارس از محل حق‌آبه سد بشار (تنگ سرخ) کهگیلویه و بویراحمد، هشدار داد.

رضا محمدیان گفت: با توجه به درخت‌کاری‌هایی که از یکی دو سال قبل در محدوده زیردست سد بشار انجام شده، هزینه احداث سد افزایش یافته و مسئولان به‌دنبال کاهش حجم مخزن سد برای کاهش هزینه‌ها هستند.

محمدیان با تصریح اینکه منشا اصلی تغذیه کننده سد بشار، آب چمشه‌های واقع در فارس،‌ خصوصا منطقه شش پیر در شهرستان سپیدان است،‌ گفت: اگر قرار است حق‌آبه‌ای به فارس تعلق نگیرد، باید با اندیشیدن راهکاری، آب فارس را در همین استان که بیش از هر استانی نیازمند آب است، نگه داشت.

به گزارش ایسنا،‌ تقی تذروی نیز خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار فارس و طرح دغدغه‌های اعضای شورای شیراز به‌‌عنوان نمایندگان مردم این شهر شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
نماينده كهگيلويه كجاست كسي كه خودش مجري ابرساني به استانهاي همجوار از روان آبهاي كهگيلويه بوده است اما دشتهاي كهگيلويه خشك وبي آب ومردم اين ديار گرسنه وآواره دشت وبيابان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.