کد خبر: ۱۰۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
طی نامه‌ای به لاریجانی؛
عصر دنا: رییس جمهور سه گزینه وزارت که نمایندگان مجلس نهم به آنها رای اعتماد ندادند، برای تصدی وزارتخانه ها به مجلس دهم معرفی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نامه ای با امضای رییس جمهوری به ترتیب به عنوان وزیران پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

حسن روحانی امروز در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی این سه چهره را برای جایگزینی وزرای مستعفی معرفی کرد.

صالحی امیری گزینه وزارت ارشاد، مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان اسناد و مدارک و کتابخانه ملی ایران در سال ۱۳۴۰ در شهر بابل به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است. وی دومین گزینه دولت برای وزارت ورزش بود که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفت.

مسعود سلطانی فر گزینه وزارت ورزش، 57 ساله در دولت یازدهم معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. وی به عنوان نماینده تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورا استعفا کرد. وی  اولین گزینه وزارت ورزش بود که توسط مجلس سابق رای اعتماد نگرفت.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد 1334 استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رییس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. وی پس از استیضاح فرجی دانا از وزارت علوم، گزینه دوم دولت برای این سمت بود که مجلس به وی رای اعتماد نداد و نهایتا فرهادی به وزارت رسید.

متن نامه حجت الاسلام  حسن روحانی به  علی لاریجانی رییس مجلس شورای ‏‏‏اسلامی برای معرفی وزیران پیشنهادی، به این شرح است: ‏‏ ‏

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام ‏
احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقایان ‏‏‏دکتر سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای اخذ ‏رای ‏‏اعتماد به ترتیب جهت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ورزش و جوانان و آموزش و ‏پرورش ‏‏به مجلس شورای اسلامی معرفی می گردد.‏
حسن روحانی ‏رییس جمهوری اسلامی ایران ‏

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
چه فایده آموزش وپرورش اصلا آموزشی نیست.روحانی با 800000000000میلیارد چکار می کند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.