تاریخ انتشار:۰۶:۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
در نشست بررسی مشکلات سوق مطرح شد
عصر دنا: آسفالت چهار کیلومتر از جاده سوق به دهدشت در حالی بار دیگر در نشست مسؤولان شهرستان مطرح و به مردم وعده داده شد که سال 94 هم نسبت به آسفالت پنج کیلومتر از این جاده قول مساعد داده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

جلسه مشترک امام جمعه سوق با فرماندار و تعدادی از مدیران شهرستان امشب در دفتر امام جمعه این شهر برگزار و باز هم پروژه جاده سوق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی در این نشست اظهار داشت:مهمترین مشکل اساسی که الان حدود 10 سال است به طول کشیده مین جاده سوق است که امیدواریم مسؤولان تا قبل از شروع فصل بارندگی فکر راهکار اساسی برای آن باشند.

امام جمعه سوق خواستار افزایش و تخصیص به موقع اعتبار برای این پروژه شد و اضافه کرد: باید بر کار پیمانکار نظارت شود و با تشویق کردن پیمانکار از لحاظ مالی جهت هرچه زودتربه اتمام رساندن این جاده به تسریع در روند عملیات آن کمک کنند.

کیانی آب شرب را از دیگر مشکلات بخش سوق عنوان و تصریح کرد: مردم روستاها نسبت به تهیه آب شرب و هزینه‌ای فیش آبفای روستایی اعتراض دارند که امید است مسؤولان نسبت به حل مشکل مردم رسیدگی بیشترداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مستقل شدن ادارات و نهادها را حق شهروندان سوقی دانست و گفت:اگر اداره‌ای در سوق وجود دارد اعتبار و هزینه نیز برای آن اداره درنظرگرفته شود.

کیانی با بیان اینکه بعضی از ادارات مانند اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی در ابن بخش وجود ندارد از راه‌اندازی نمایندگی کمیته امداد تشکر کرد و افزود: ساماندهی قبور شهدای گمنام و زیر سازی جاده دسترسی به یادمان این شهدای گرانقدر پیگیری شود.

علی اصغر تارم رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه نیز با اشاره به عملیات بهسازی و تعریض جاده سوق به دهدشت نبود اعتبار را عامل مهم در کند شدن روند عملیات اجرایی این پروژه دانست و تشریح کرد: سال گذشته 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان برای جاده پیش‌بینی شده بود اما با گذشت یک سال هنوز هیچ مبلغی وصول نشده است.

رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه با بیان اینکه برای برخی از پروژه‌ها اعتبار ملی تزریق می‌شود گفت:هم اکنون دو پیمانکار در این جاده مشغول به کار هستند.

تارم تصریح کرد: چهار کیلومتر از جاده سوق تا پایان آبان ماه سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی درباره جاده‌های روستایی بخش سوق تصریح کرد: زیرسازی جاده‌های روستایی به متراژ 35 کیلومتر انجام می‌شود.

تارم افزود: جاده طوف خیمه نزدیک به 700 متر به زودی با وسایل اداره راه و شهرسازی انجام و یک دستگاه گریدر جهت بهسازی و مسطح کردن جاده بی ‌بی زلیخایی تا اواخر هفته آینده به این منطقه اعزام می‌شود.

ولی جفتا با اشاره به نگرانی روستائیان طوف خیمه، بی‌بی زلیخایی و بلوط بنگان در مورد هزینه آبرسانی با بیان اینکه آب این روستاها به وسیله تانکر تأمین می‌شود گفت: بالا بودن هزینه آب به این علت که بیشتر از سیکل مصرفی استاندار آبفار استفاده می‌کنند.

علی پوزش مشکلات آب شهر سوق را مربوط به آبفای شهری دانست و اظهار داشت: مدیر عامل آبفای شهری استان برای اصلاح شبکه داخلی آب سوق قول‌هایی داده است که باید عملی شوند.

فرماندار کهگیلویه در مورد وضعیت جاده سوق با بیان اینکه کد اجرایی این پروژه به سال 84 برمی‌گردد گفت: از سال 92 تاکنون سه مدیر کل در حوزه راه و شهرسازی استان عوض شده است.

فرماندار کهگیلویه افزود: از مجموع اعتباراتی که  سال 93  برای جاده‌های شهرستان در نظر گرفته شده بود فقط 50 درصد تخصیص یافت، امیدوار بودیم در سال 94 اعتبار بیشتری وصول می‌شد، اما متأسفانه این اعتبار نیامد.

پوزش تصریح کرد: سال 95 از محل ماده 180 نزدیک به یک میلیارد پیش‌بینی شده که بین پیمانکاران تقسیم شده و در حال حاضر نزدیک به 70 میلیارد از اوراق خزانه به استان اختصاص داده شده که امیدواریم از اعتبار این اوراق خزانه مشکلات شهرستان به ویژه جاده سوق نیز حل شود.


فرماندار کهگیلویه در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال تا پایان آبان بخشی از جاده سوق زیر آسفالت رود.

به گزارش فارس، وعده آسفالت بخشی از این جاده 9 کیلومتری و موکول شدن به آبان ماه 95 در حالی است که آبان ماه سال 94 نیز در نشست امام جمعه وقت سوق با مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان نسبت به آسفالت پنج کیلومتر از این جاده حداکثر تا پایان سال (94) قول مساعد داده شده بود./ فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین