تاریخ انتشار:۰۶:۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
مدیر کل پزشکی قانونی استان :
عصر دنا: مدیر عامل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :در سال 94 در بحث معاینات بالینی به پزشکی قانونی،استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت رتبه اول کشور را در اختیار داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): کامروز امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه در بحث مراجعات برای نزاع ها بعد از اردبیل استان دوم کشور بودیم گفت:در بحث معاینات بالینی یک سری آمار تفکیک شده وجود دارد و در بحث نزاع ها برای تشکیل پرونده در سال 94 بعد از اردبیل استان اردبیل استان دوم کشور کهگیلویه و بویراحمد بود که در همین رابطه طی 5 ماهه اول سال جاری استان اول بودیم.

امینی به رتبه چهارم استان کهگیلویه و بویراحمد در موضوع مصدومین حوادث رانندگی اشاره کرد و بیان کرد: در این مورد بعد از استان های یزد،قم و اصفهان چهارمین استان کشور بودیم که در بحث رشد مراجعین حوادث رانندگی رتبه سوم کشور به استان ما تعلق گرفت.

وی در ارتباط با آمار متوفیان ناشی از رانندگی در 5 ماهه اول استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:92 نفر در شش ماهه اول سال 95 در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 51 مورد در شهرستان های بویراحمد و دنا،33 مورد در گچساران و باشت و 8 مورد نیز در حوزه کهگیلویه اتفاق افتاده است.

مدیر عامل پزشکی قانونی استان ادامه داد:72 مود از این آمار مربوط به حوادث برون شهری ،14 مورد تصادفات درون شهری و 6 مورد در جاده های روستایی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 29 نفر زن و 63 نفر مرد بوده اند.

کامروز امینی ضمن تاکید بر اینکه بشترین آمار متوفیان ناشی از حوادث رانندگی مربوط به ماه اول سال بوده است گفت: در فروردین ماه 23 مورد ،تیرماه 18 مورد و شهریور ماه 17 مورد جان خود را از دست داده اند.

امینی با اعلام اینکه 50 مورد تصادفات منجر به فوت در روز اتفاق افتاده است ،اضافه کرد: 37 مورد از این تصادفات در شب و 5 مورد نیز در طلوع و غروب خورشید اتفاق افتاده است.

وی افزود:51 درصد از تصادفات منجر به فوت ناشی از برخورد دو وسیله نقیله به یکدیگر بوده است و 18 مورد برخورد با عابر پیاده ،19 مورد واژگونی خودرو و بقیه نیز مربوط به سایر موارد از جمله برخورد با شی ،سقوط و حریق بوده است.

مدیر عامل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت:در بحث فوت ناشی از استفاده از مواد مخدر استان ما خوشبختانه در رده های آخر بوده است که در سال 94 آمار فوتی استان ما در این زمینه 12 نفر بوده است.

کامروز امینی در ادامه به رتبه اول صدور مجوز سقط جنین استان اشاره کرد و تصریح کرد:در این مورد طی سه الی چهار سال اخیر رتبه اول کشور را داشتیم که بیشترین دلیل آن به ناهنجاری های جنینی مربوط می شود.

امینی ضمن تاکید بر اینکه مهمترین دلیل غرق شده گی رودخانه ها هستند گفت :در زمینه غرق شده گی رتبه پنجم کشور را به نسبت جمعیت در اختیار داریم که با توجه به اینکه در سال جاری فصل گرما را سپری کرده ایم 11 مورد غرق شده گی منجر به فوت وجود داشت که همگی مرد بوده اند.

وی به رتبه ششم استان در موضوع گازگرفتگی اشاره کرد و عنوان داشت:در سال 94 تعداد9 نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود ر از دست داده اند و در شش ماهه اول سال جاری نیز سه مورد فوت گازگرفتگی در پزشکی قانونی به ثبت رسیده است.

همسر آزاری و کودک آزاری از دیگر مباحثی بود که کامروز امینی با اشاره به این موارد گفت:در بخش کودک آزاری همواره در استان ما موارد انگشت شمار هستند اما در بحث همسر آزاری طی شش ماهه اول سال جاری 314 پرونده به ثبت رسید که 308 زن و 6 مرد از همسران خود به دلیل همسر آزاری شکایت کرده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به پرونده های ناشی از حوادث کار اشاره کرد و گفت:ذر بحث حوادث کار و فوت ناشی از کار 4 مورد فوتی وجود داشت که همگی مرد بوده اند و در همین زمینه 192 مورد پرونده مصدومیت وجود دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.