تاریخ انتشار:۲۳:۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
به همت هانیه برنامنش هنرمند قرآنی صورت گرفت
عصر دنا: به همت هانیه برنامنش هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی، نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن و عترت در کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پیش از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس کنگره شهدای استان  و جمعی از علاقمندان به فرهنگ قرآنی نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن و عترت در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در  آیین افتتاح این نمایشگاه قرآنی با بیان اینکه جنگ در دنیای امروز جنگ ارزش‌ها، تمدنها و فرهنگ‌هاست گفت: توجه هر جامعه‌ای به مهمترین داشته هایش برای اثرگذاری فرهنگی امری لازم و ضروری است.

فتاح محمدی با اشاره به اینکه  توجه به فرهنگ قرآنی و سنت پیامبر بسترساز ارتقای معنویت در جامعه اسلامی است اظهار داشت: هنرمندان در قالب هنر اسلامی با استفاده از ظرفیت خوبی که دارند می‌توانند در ارتقای فرهنگ غنی اسلامی بیش از هر زمان دیگری بکوشند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از هانیه برنامنش موسس خلق این آثار هنری خواستار بازدید علاقمندان  از این آثار زیبای قرآنی شد.

محمدی از آموزش و پرورش استان خواست طوری برنامه‌ریزی کنند که دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی از این نمایشگاه که نقش مهم و تاثیرگذاری در تقویت فرهنگ قرآنی دارد بازدید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این آیین گفت: موضوع قرآن و عترت برای همه ما یک ارزش است و این نمایشگاه جلوه‌ای زیبا از خلق آثار تجسمی قرآن و عترت است.

رضا دهبانی‌پور با بیان اینکه همه وظیفه داریم برای تقویت غنای فرهنگی و دینی در جامعه تلاش کنیم گفت: بستر در  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای هنرمندان فعالیت‌های قرآنی آماده است.

 موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی در این آیین گفت: 80 اثر قرآنی در این نمایشگاه وجود دارد که حاصل تلاش 10 ساله خودم و دو ماهه شاگردانم در آموزشگاه است.

هانیه برنامنش گفت: در این نمایشگاه  به زیبایی و ذوق هنری خاصی آیه های قرآن به تصویر کشیده است که متعلق به همه مقاطع سنی است.

 وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نسل جوان با مقوله هنر در قرآن اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه همه روزه  صبح ها از ساعت 9 تا اذان ظهر و عصرها از ساعت 16 تا 19 پذیرای علاقمندان به فرهنگ قرآنی خواهد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین