تاریخ انتشار:۰۰:۴۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: اعضای یک گروه حفاری اشیای عتیقه به همراه دستگاه گنج یاب در بخش سوق این شهرستان دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سیاوش زمان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: دستگاه این گروه هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در پایگاه های مختلف تاریخی را امکان پذیر می ساخت.
وی اظهار کرد: با تلاش و همکاری مأموران یگان حفاظت و عوامل انتظامی پاسگاه سوق، در ورودی شهر سوق این گروه حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
زمان عنوان کرد: دستگاه فلزیاب کشف شده قابلیت های زیادی در کشف اشیای عتیقه داشت.
وی گفت: در صورت مشاهده چنین جرایمی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
زمان اضافه کرد: افرادی نیز که اقدام به حمل و نقل، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب کنند با برخورد قاطع نهادهای نظارتی روبرو خواهند شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.