کد خبر: ۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار:۲۲:۳۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
آخرین تحولات بحرین؛
عصر دنا: حمد بن عیسی مدعی شد که اگر حسین بن علی (ع) در عصر حاضر حضور داشت، در کنارش قرار می‌گرفت. بدین ترتیب با این ادعای عجیب شاه بحرین نام خود را در فهرست رهبران معدومی همچون صدام و قذافی دیکتاتورهای عراق و لیبی قرارداد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): موج سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه بر ضد مردم شرکت‌ کننده در مناسبت‌های عاشورایی بار دیگر ضمن اثبات نیت استبدادی حاکمیت بحرین، موج گسترده از خشم و محکومیت بویژه در میان مردم این کشور و رهبران دینی آن ایجاد کرد. رژیم آل خلیفه که به تجاوز به حقوق بشر و لغو آزادی‌ بیان و مطبوعات شهره است، این بار، ماهیت خود در تجاوز به شعائر دینی مختص بخش گسترده ای از مردم این کشور را نشان داد.
 
جلوگیری از بیان مسایل سیاسی از طریق سخنرانان مساجد به همراه لغو بزرگترین مراسم نماز جمعه برای سیزدهمین هفته متوالی در منطقه دراز و مصادره خمس پرداخت شده از سوی مردم به رهبران دینی بعلاوه تجاوز آشکار به مراسم عاشورایی از جمله برچیدن پلاکاردها و تصاویر نمادین عاشورا ماهیت استبدادی حاکمیت آل خلیفه و نیاز مفرط مردم این کشور به کمترین حد از آزادی‌های فردی و اجتماعی را نشان داد. این در حالی است که بسیاری از مردم به علت مشارکت در برپایی عزاداری حسینی و برافراشتن پرچم ها و نمادهای عزاداری حسینی (ع) به پای میز بازجویی و محاکمه کشیده شدند.
 
مرکز حقوق بشر بحرین در این رابطه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی بحرین در بیش از 15 منطقه این کشور پلاکاردها و پارچه نوشته ها مربوط به مراسم محرم را از بین بردند و نیروهای پلیس در واکنش به اعتراض مردم به اقدامات یاد شده به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند.
 
نکته قابل توجه در تمامی این اقدامات این است که مدعیان حقوق بشر و آزادی های فردی و اجتماعی از دولت‌های بزرگ گرفته تا سازمان‌های غیر دولتی هیچ تحرک جدی را برای مقابله با این رویکرد در دستور کار قرار نداده و با فروش سلاح های سرکوبگرانه، به دولت آل خلیفه در سرکوب بیشتر تظاهرات مسالمت آمیز مردمی که چیزی غیر از حقوق و آزادی های اولیه خود را نمی خواهند، کمک می کند.
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
 آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا
 
البته جامعۀ جهانی، در سی و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که نیمۀ سپتامبر برگزار شد، ظلم و استبداد روزافزون در بحرین را محکوم کردند و در بیانیۀ مشترکی خواستار توقف فوری اقدامات علیه پیروان مکتب تشیع در بحرین شدند، اما هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از این سیاست‌ها در دستور کار قرار ندادند.
 
عباس البحرانی یکی از رهبران جریان الوفاء بحرین با اشاره به انگیزه‌های رژیم آل خلیفه برای مبارزه با شعائر دینی نظیر نماز جمعه و ممانعت از برپایی مراسم عاشورا تأکید کرد که این رژیم می‌خواهد دین و شعائر اسلامی بدون محتوای تأثیرگذار و تحرک آفرین خود در چارچوب مقاومت در برابر ظلم و ایجاد تغییر در جامعه دنبال شود، آنها به دنبال دینی هستند که بر اساس آن آل سعود و انگلیس و آمریکا از ما راضی باشند، اما ملت بحرین دینی براساس دیدگاه‌های امام حسین علیه‌السلام را می‌خواهد.
 
رژیم آل خلیفه سعی دارد تحرکات مردمی در جهت احقاق حقوق مشروع و ابتدایی خود را رنگ و بوی مذهبی و فرقه ای بدهد، آنها به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه بین مسلمانان جهت جلوگیری از اتحاد شیعیان و اهل تسنن بر ضد ظلم اعمال شده از سوی حاکمیت هستند. آنها همچنین به این ترتیب می‌خواهند حمایت رژیم های اهل تسنن منطقه از خود را نیز جلب کنند.
 
 آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
این در حالی است که پس از گذشت حدود ۴ ماه از اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، مردم انقلابی بحرین همچنان برای دفاع از رهبر خود در صحنه حاضر هستند و در برابر منزل ایشان تحصن کرده اند. همچنین علمای حامی شیخ عیسی به مسئولیت خطیر خود مبنی بر روشنگری و تبیین راه های مبارزه با ظلم آل خلیفه پایبند هستند؛ امری که بیش از پیش موجب برانگیخته شدن خشم آل خلیفه شد و نظامیان این رژیم در ادامه سیاست های سرکوبگرانه خود اقدام به بازداشت و حبس چندین عالم برجسته این کشور و احضار ده ها عالم دیگر کردند.
 
عناصر سرکوبگر رژیم آل خلیفه همزمان با روزهای دهه اول محرم از ورود سخنرانان دینی به این منطقه جلوگیری می کنند.
 
آل خلیفه در همین رابطه شیخ بشار العالی، خطیب حسینی و مدافع حقوق بشر و شیخ میثم السلمان، خطیب حسینی و مسئول هیأت سماهیج را برای بازجویی احضار کرد. بازجویی و تحقیق از خطیبان و مداحان دربارۀ مطالبی است که در مجالس عزاداری مطرح می شود و معمولا دربارۀ اعتقادات پیروان مکتب اهل بیت(ع) است. این احضارها همزمان با تجاوز به مظاهر عاشورایی انجام می شود که در بیش از 35 منطقه صورت گرفته است.
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
 آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا
 
در همین رابطه سید حسن نصرالله در سخنان خود در مراسم روز عاشورا به مبارزه ملت بحرین در برابر نظام حاکم بر این کشور اشاره کرد و گفت: پایبندی ملت بحرین به رهبر و آرمان خود و همچنین مقاومت این ملت که از حقوق قانونی خود دست برنمی‌دارد را گرامی می‌داریم و به آنها می‌گوییم که در راه حق شکیبا باشید و هم دیگر را به صبر تشویق کنید.

وی با اشاره به محاصره شیخ عیسی قاسم در منطقه دراز، گفت: یک رهبر حسینی در منطقه دراز در محاصره است و در اطراف وی جمعیتی وجود دارد که از حسین خود دفاع می‌کنند.

نصرالله افزود: بحرین کشوری است که زندان‌های آن پر است از دانشمندان دینی، رهبران سیاسی، صاحبان نظران و جوانانی که به خاطر آزادی طلبی در زندان به سر می‌برند.
 
تجاوزها و جنایت‌های آل خلیفه بر ضد شیعیان عزادار در حالی است که مواضع عجیبی از سوی مقامات ارشد این کشور در رابطه با ایام عاشورا و امام حسین (ع) مطرح شده است. وزارت کشور بحرین پس از یورش به بیش از 15 روستای متعلق به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) برای برچیدن پرچم های سیاه و نشانه های عزا از خیابانها مدعی شد که " عاشورا را به عنوان یک مناسبت دینی قدر می داند". البته این ادعا جای تعجب ندارد زیرا شاه بحرین ادعای عجیب تری را مطرح کرده است.
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
حمد بن عیسی مدعی شد که اگر حسین بن علی (ع) درعصر حاضر حضور داشت، در کنارش قرار می گرفت. بدین ترتیب با این ادعای عجیب شاه بحرین نام خود را در فهرست رهبران معدومی همچون صدام و قذافی دیکتاتورهای عراق و لیبی قرارداد. صدام ادعا داشت که حسین بن علی(ع) جد اوست و قذافی رئیس جمهوری لیبی هم مدعی شده بود که نسب او به امام موسی کاظم (ع) می رسد.
 
نیروهای امنیتی سال گذشته نیز در 175 مورد مراسم محرم را آماج تاخت و تاز خود قرار دادند و 15 نفر از سخنرانان و مداحان و دست اندرکاران مراسم محرم را بازداشت کردند. در نتیجه حمله نیروهای دولتی به چهار دسته عزادارای با استفاده از بمب‌ها شیمیایی و گلوله های ساچمه ای 45 شهروند زخمی شدند.

آل خلیفه، دشمنی با مسلمانان و سرسپردگی به صهیونیسم
بدرفتاری رژیم حاکم بر بحرین با مردم مسلمان این کشور در حالی است که روابط حکومت آل خلیفه با رژیم صهیونیستی از دیرباز آشکار بوده و با تغییر اوضاع منطقۀ خاورمیانه گاه دچار نوسان شده است. در طول سال های گذشته چند دیدار بین مسئولان بحرینی و اسرائیلی صورت گرفته است. علاوه بر این، مواضع سران بحرین معمولا نشانگر نوعی تغییر در روابط منامه و تل آویو و حرکت آنان به سوی عادی سازی روابط است.
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
آل خلیفه از ادعای عجیب درباره امام حسین تا سرکوبگری یزیدی در عاشورا 
 
مهم ترین موضع گیری بحرین در این زمینه، دعوت شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین، از سران عرب برای روی آوردن به اسرائیل از طریق رسانه ها در مقاله ای بود که در نشریۀ واشنگتن پست به چاپ رساند. وی در ژانویۀ سال 2000 نیز در حاشیۀ نشست اقتصادی داووس با مسئولان اسرائیلی دیدار کرد. پیش از آن نیز وزیر خارجۀ بحرین در اکتبر همان سال بعد از دیدار با زیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی، خواستار ایجاد سازمان منطقه ای با مشارکت اسرائیل شد.
 
عمق همبستگی رژیم بحرین با صهیونیست های سرزمین های اشغالی را می توان در هنگام هلاکت شیمون پرز رئیس اسبق این رژیم دید. خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در پیامی مرگ شیمون پرز نهمین رئیس رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و در صفحه توئیتر خود نوشت: خدا رحمت کند (آسوده بخواب) شیمون پرز، مرد جنگ و مرد صلحی که همچنان تحقق آن در خاورمیانه، مشکل است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.