کد خبر: ۱۰۴۸۰
تاریخ انتشار:۰۶:۲۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
سکوت عجیب در قبال شائبه‌های قرمزها/
عصر دنا: هواداران پرسپولیس در این باره که چرا برخی مسایل در این باشگاه همچون رازی سر به مهر بوده و وزیر نیز در قبال آن سکوت کرده، با نگرانی پیگیر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): در شرایطی که وزیر ورزش در گفت و گویی ایرادات زیادی به نحوه مدیریت و باشگاه داری افشارزاده در طول مدت حضورش در استقلال گرفت، مواردی در دیگر باشگاه پرطرفدار تهرانی به چشم می خورد که به نظر می رسد آنها نیز باید مورد توجه محمود گودرزی قرار بگیرند. مواردی که افشارزاده هم در بیانیه اش تعدادی از آنها را به شکل "سئوالی" مطرح کرد ولی هنوز بی پاسخ مانده و شائبه هایی را درباره این باشگاه و نظارت بر آن مطرح کرده است. 

علی اکبر طاهری 27 خرداد ماه سال گذشته طی حکمی از سوی وزارت ورزش و جوانان به سمت سرپرستی پرسپولیس منصوب شد و بلافاصله هم جلسه ای با نصرالله سجادی برگزار کرد تا به اتفاق هیأت مدیره اش زمام امور را در دست بگیرد و گرفت. او در این مدت هم هر بار به پایان دوران مشخص زمانی سرپرستی اش می رسید، دوباره در سمت خود ابقا و از دریافت حکم مدیرعاملی دور می ماند. وی به تازگی هم در قبال همین موضوع که چرا بعد از حدود یک سال و نیم هنوز مدیرعامل نشده گفت که علاقه ای به مدیرعامل شدن نداشته و فقط می خواهد خدمت کند!

با این وجود، بیشتر رسانه ها و مسئولان در این باره که چرا برخی مسایل در این باشگاه همچنان همچون رازی سر به مهر قرار نیست برای مخاطبان پرشمار پرسپولیس بازگو شوند، پیگیر هستند. البته وزارت ورزش که باید در این باره مسئول اصلی باشگاه را مجاب به پاسخگویی کند، هیچ اقدامی انجام نمی دهد. طرح و بررسی برخی سئوالات بوجود آمده در یک سال و چهار ماه، شاید وزیر ورزش را مجاب کند تا تصمیمات تازه ای در این باره بگیرد.

************************

1 – اولین و مهمترین نکته، پرسشی است که در این مدت بارها مطرح شده و باز هم مطرح است که چرا هنوز برای طاهری حکم مدیرعاملی صادر نشده است؟ چرا این روند نادرست و حتی مغایر قانون در این مجموعه ادامه دارد؟

2 – با وجود اینکه بارها تأکید شده بود که اعضای هیأت مدیره کار خود را قانونی انجام بدهند؛ ولی هنوز اسامی اعضا ثبت قانونی نشده است. چه زمانی قرار است این اتفاق رخ بدهد؟

3 – هنوز پرسپولیس تکلیف 3 میلیارد تومانی که در دوران سرپرستی طاهری از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به این باشگاه پرداخته شد را روشن نکرده است. وی در برنامه تلویزیونی نود قول داد که این پول را سرجایش برمی گرداند ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

4 – با وجود گذشت حدود 16 ماه از حضور طاهری در پرسپولیس، این باشگاه هنوز در ارتباط با مسایل مالی شفاف سازی نکرده است. وزیر ورزش هم هیچ اشاره ای در این مدت به این موضوع نمی کند.

5 – طاهری هنوز به سوال افشارزاده در بیانیه ای که صادر کرد، پاسخ نداده است. این پرسش را افشارزاده از محمود گودرزی پرسید که چطور وحید امیری که با دریافت یک میلیارد و 600 میلیون تومان توافق کرده بود به استقلال بپیوندد، به یک باره سر از پرسپولیس درآورد؟ نه طاهری به این سئوال واضح جواب داده و نه وزیر.

6 – سکوت ادامه دار طاهری در قبال جذب بازیکنان اوکراینی که در این مدت مسأله دار هم شده اند. خیلی ها از جمله سرپرست تیم نسبت به مشکل دار بودن نحوه پیوستن این بازیکنان اشاراتی داشته اند ولی وزیر ورزش هرگز سوالی در این باره طرح نکرده و طاهری هم پاسخی برای روشن شدن اذهان عمومی نداده است!

7 – همواره باشگاه ها میزان درآمدشان از منابع اسپانسرینگ را رسانه ای می کنند ولی با وجود اسپانسرهایی همچون پدرخوب، استیل آذین، همراه اول، شرکت پوشاک جیووا و ...، طاهری در این باره توضیح و سندی ارائه نمی کند. این در حالی است که پاسخ به این پرسش از جمله وظایف مدیریت یک باشگاه است.

8 – سامانه پیامکی 3090 تا اینجا از چه طریقی و تا چه میزان، به ویژه در فصل نقل و انتقالات، به پرسپولیس کمک کرده است؟ این هم از جمله موارد مبهم در بحث مدیریتی باشگاه است. این سامانه امسال تا این مرحله از فصل چه مقدار کمک کرده است؟ هواداری که بابت هر اس ام اس به حساب باشگاه پول واریز می کند، حق ندارد بداند مجموع کمک های خود و دیگران چه میزان است و چه مقدار از آن صرف خرید بازیکن اوکراینی و دیگر اتفاقات شده است؟

9 – رقم قرارداد برانکو که گفته شد دو ساله تمدید شد، با چه مقدار افزایش همراه بود؟ برخی شایعات در این باره مطرح است که قرارداد برانکو تا 8 میلیارد تومان هم افزایش داشته است.

10 – بازگرداندن رامین رضاییان و مهدی طارمی هم همچنان مبهم و بدون پاسخ مانده است. چه مقدار هزینه روی دست باشگاه گذاشته شد تا این دو برگردند؟

11 – پرسپولیس چه مقدار از بلیت فروشی ها سهم می خواهد؟ جدالی که در این مدت بین سازمان لیگ و باشگاه در جریان است، چه زمانی باید علنی شود تا هوادار بداند بابت بلیتی که تهیه می کند تا بازی تیمش را ببیند، چه میزان به تیم محبوبش کمک کرده است. چرا طاهری در این باره شفاف سازی نمی کند؟ چرا وزیر پیگیر این حق باشگاه تحت نظارت خود نیست؟ مگر موضوع سامانه بلیت فروشی الکترونیکی در برنامه نود علنی نشد؟ چرا وزارت ورزش دنبال احقاق حق باشگاه نیستند؟

12 – حسین هدایتی در این سال ها چه مقدار به پرسپولیس کمک کرده و از چه مجرایی پول هایش به حساب باشگاه آمده و اصلا این مقادیر واریز شده یا نه!؟ آیا ذیحسابی باشگاه نباید به رییس مجمع در این باره جواب پس بدهد؟ هدایتی مدعی شده 200 هزار یورو بابت گولج پول داده ولی گولج گفته فقط 30 هزار یورو دریافت کرده است. تکلیف 170 هزار یورو گم شده در این بین چه می شود؟ طاهری چرا در این باره پاسخ روشنی به رسانه ها نمی دهد و از آن عجیب تر اینکه چرا وزارت ورزش پیگیر این مبلغ نیست؛ در حالی که سال گذشته در همین ایام بابت 40 هزار دلار مفقود شده در استقلال برای تسویه حساب با بازیکن برزیلی (دسوزا) همه ارکان حقوقی و جزایی وزارتخانه دست به کار شده بودند تا تکلیف آن مقدار پول را روشن کنند؟

13 – ترکاشوند در ارتباط با مسایل مالی پرسپولیس کجای این ماجراست؟ معاونت اقتصادی باشگاه که در این مدت بابت مسایل مختلف مالی همواره یک پای ماجراهای غیرشفاف پرسپولیس بوده، چه نقشی در معادلات مالی داشته است؟ طاهری در این باره توضیحی به رسانه ها نمی دهد؟

******************************************************

این پرسش ها و دیگر مسایلی که در این باره وجود دارند، همه و همه این سوال کلی را در ذهن ایجاد می کند که آیا دوستی قدیمی طاهری با گودرزی می تواند نقشی در بی تفاوتی وزیر نسبت به این همه اتفاق داشته باشد؟ رابطه ریاست و کارمندی وزیر و سرپرست کنونی تاثیری در این زمینه داشته یا خیر؟ هواداران حق دارند که حقایق را بدانند.

مشرق

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین