تاریخ انتشار:۱۶:۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه موقت گچساران:
عصر دنا: امام جمعه موقت گچساران گفت: پافشاری در اجرای کنسرت‌ها منجر به رفع بیکاری مردم نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گچساران با بیان اینکه چه زیباست از زبان امام حسین (ع) توصیه به تقوا را شنیدن که می‌گوید دنیا حتی برای ما نیز ماندگار نیست، اظهار کرد: اگر دنیا قرار بود برای کسی بماند برای  افرادی همچون انبیا می‌ماند.

خطیب موقت جمعه این هفته گچساران با بیان اینکه دنیا جای ماندن نیست، دنیا جای رفتن است، افزود: بر این اساس است که باید تقوای الهی پیشه کنیم و از خدا بترسیم.

صفایی در ادامه با تسلیت روز به شهادت رسیدن سیدالساجدین به محضر ولی‌عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب گفت: امام زین‌العابدین(ع) نقش مهمی را در زنده نگاه داشتن پیام و اهداف قیام امام حسین(ع) ایفا کرد و با تبیین معارف تربیت شیعیان واقعی سبب گسترش آموزه‌های اهل بیت(ع) شد و با زبان دعا و نیایش به مبارزه با حکومت وقت پرداخت.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: دوره امامت چهارمین امام شیعیان همزمان با خلافت حاکمانی چون یزید بن معاویه، عبدالله بن زبیر، معاویه بن یزید، مروان بن حکم، عبدالملک بن مروان و ولید بن عبدالملک بود.

حجت‌الاسلام صفایی با اشاره به اینکه حاکمان زمان آن امام ظلم و استبداد و از میان بردن عقاید دینی را در دستور کار خویش قرار داده بودند اظهار داشت: بنابراین با توجه به چنین شرایطی امام زین‌العابدین(ع) برای ارشاد مردم و مبارزه با حکومت وقت علاوه بر ایراد خطبه‌هایی کوبنده و سازنده و تربیت و پرورش شاگردان بسیار، زبان دعا و وعظ را نیز برگزید.

وی افزود: مجموعه دعاهای دلنشین و تاثیرگذار ایشان در اثر ارزنده «صحیفه سجادیه » جمع آوری شده است که اکنون یکی از گنجینه‌های مهم آثار اسلامی محسوب می‌شود و از آن به عنوان خواهر قرآن یاد می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه دوران زندگی سید الساجدین(ع) یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام به شمار می‌رود اظهار داشت: ایشان پرچمدار کربلا بود که سختی‌های بسیاری کشید.

وی در ادامه با اشاره به روز عاشورا در گچساران گفت: در روز عاشورا این همه جمعیت سیاهپوش و عزادار امام حسین(ع)بودند اما متاسفانه وضع بد بدحجابی بسیار زننده‌ است.

صفایی عنوان کرد: چرا بعضی‌ها رعایت نمی‌کنند، دشمن به دنبال سست کردن عفاف و حجاب است و انتظار از جامعه اسلامی بیش از این است.

وی در ادامه با انتقاد از برگزاری کنسرت‌ها در فضای کشور اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی باید بداند مردم ما خون داده‌اند، جان داده‌اند و فرزندهایشان را در راه اسلام و این کشور داده‌اند؛ چرا نباید این کنسرت‌ها تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها نان شب ندارند اظهار داشت: آیا با برگزاری چنین کنسرت‌هایی مشکلات مردم بیکار حل می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه‌ای جوانانش عاشقانه از حرم اهل بیت دفاع می‌کنند اما بعضی در کشور خیانت می‌کنند.

صفایی اظهار کرد: ما پیرو سید و سالار شهیدان هستیم و خدا را قسم می‌دهیم که مسؤولان ما را بیدار کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.