تاریخ انتشار:۱۶:۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه موقت دیشموک:
عصر دنا: امام جمعه مقوت دیشموک گفت: توجیه برخی دولتی‌ها در خصوص حقوق‌های نجومی خنده‌دار است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین ادوار سیاسی توانست ادامه دهنده راه امامت باشد.

وی در ادامه گفت: امروز شهادت پنجمین شهید محراب اشرفی اصفهانی به دست منافقان کوردل است که یاد شهدای روحانیت مخصوصا شهدای مدافعان حرم از صدر تا کنون تسلیت می‌گویم.

حجت‌الاسلام عبدالپور با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان عنوان کرد: اولیا باید همکاری لازم را با مربیان در جهت توسعه و پیشرفت دانش‌آموزان خود داشته باشند اما متاسفانه این امر در دیشموک کم‌رنگ است.

وی اذعان کرد: اولیا باید در جلسات شرکت داشته باشند و بر پررنگ بودن حضور خود در مدارس قدم بردارند و بدانند که حضور در مدارس باعث پیشرفت و خوشحالی دانش‌آموزان خود می‌شود.

خطیب موقت دیشموک با بیان اینکه اشرافیت در اسلام معنا ندارد تشریح کرد: در زمان اعراب جاهلیت رسم بود ولی با روی کار آمدن اسلام اشرافیت از بین رفت چون همین اشراف‌گری باعث تضعیف ابهت و عظمت اسلام می‌شود.

وی اذعان کرد: ما مدعیان مولا علی و شیعیان از قبیل مجلس، دولت، قوه قضائیه باید خودمان را محک بزنیم و ببینیم چقدر فاصله داریم چون در جامعه امروزی ما قضیه اشراف‌گری در حال تکرار است و یک سری قوانین غلط که ما اسم آن را قانون می‌گذاریم خیانت به بیت‌المال و مردم است.

عبدالپور ابراز داشت: چرا بعضی مقامات توجیه می‌کنند که این چیزهای تصویب شده قانون است همانند حقوق‌های نامتعارف که واقعا خنده‌دار است و توهین به شعور و فهم مردم است و تصویب این قوانین که منافع عده‌ای را در بردارد غارتگری و چپاول است.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مبادا به اعتماد مردم خدشه‌ای وارد شود چون این مردم هستند که سرمایه عظیم هستند عنوان کرد: اعتماد مردم خیلی مهم است و لذا باید کسانی که بر خلاف قوانین اسلامی قدم برمی‌دارند برکنار شوند و اموال به بیت‌المال برگردانده شود و ضمن اینکه مجازات نشدند هنوز در این خصوص اتفاقی نیفتاده است.

امام جمعه موقت دیشموک گفت: وقتی که خداوند پیغمبر را برای امر تبلیغ در میان جامعه فرستاده است و مفهوم تبلیغ یعنی آموزش و پرورش است و اگر خداوند در پیغمبر صلاحیت ایمان در معنویت و تزکیه را نمی‌دید پیغمبر برای تبلیغ انتخاب نمی‌شد.

عبدالپور یادآوری کرد: کسانی که متولی و علمدار بحث فرهنگ هستند و کسی که خودش را بانی فرهنگ می‌داند و در حیطه آموزش و پرورش کار می‌کند باید تاریخ را با دقت بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه کسی که بانی فرهنگ است باید عالم و عادل باشد، عنوان کرد: عالم و عادل بودن در تعلیم و تربیت موثر است که این فرد باید تقوای درون و خداترسی داشته باشد.

خطیب موقت شهر دیشموک با بیان اینکه هدف اصلی متولیان فرهنگ باید تزکیه باشد یادآوری کرد: بانیان فرهنگ باید تزکیه را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار دهند و امروز کسانی که در حیطه آموزش و پرورش کار می‌کنند فقط معلم نیستند بلکه در جایگاه پدر معنوی قرار دارند.

عبدالپور در ادامه اذعان کرد: آیا خیلی از قوانین و مقررات که در آموزش و پرورش در جهت ارتقای فرهنگ اهمیت دارد اجرایی خواهد شد.

وی توصیه کرد: آیا قوانینی که در جهت اجرای فرهنگ و تبلیغ معارف دینی در مدارس ابلاغ می‌کنند باید اجرایی شوند.

امام جمعه موقت دیشموک گفت: کسی که مدعی فرهنگ و علمدار یک رسالت علمی و فرهنگی است باید سیره‌اش سیره پیغمبر باشد.

وی در پایان متذکر شد: دلسوزی، آگاهی داشتن و عالم بودن به امور مسائل دینی باید در مدارس اجرایی شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.