کد خبر: ۱۰۴۵۳
تاریخ انتشار:۱۳:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور پاسخ داد:
عصر دنا: عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور درباره چگونگی تحقق وعده های انتخاباتی دولت یازدهم در بخش مسکن گفت: در سال های اخیر رکود عمیقی بر بخش مسکن حاکم شده به طوری که بخش خصوصی انگیزه ای برای تولید مسکن نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ایرج رهبر با بیان این مطلب افزود: از ابتدای دولت یازدهم ؛ دکتر آخوندی انتقادات فراوانی نسبت به پروژه مسکن مهر داشت و این طرح را عامل اصلی تورم معرفی می کرد اما قراربود دولت به تعهدات خود در این پروژه عمل کرده و خانه ها را تحویل متقاضیان دهد که هنوز این کار نیز به اتمام نرسیده است.

 

به گزارش افکارنیوز؛ وی اظهار کرد: در کنار آن قرار بود دولت مسکن اجتماعی را برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد آغاز کند که در سال های گذشته به دلیل کمبود منابع مالی و بودجه مناسب نتوانست این طرح را اجرایی کند.

وی توضیح داد: در سال های اخیر رکود شدیدی در بخش مسکن حاکم شده به طوری که بخش خصوصی انگیزه ای برای تولید مسکن ندارد زیرا خانه های ساخته شده به اصطلاح روی دست آنها مانده و تا فروش نرود نمی توان سرمایه در گردش خود را به جریان بیاندازند.

رهبر تصریح کرد: وضعیت کلی اقتصاد در سال های گذشته در حالت رکود بوده و شاهد گردش اقتصاد کلی نبوده ایم که بخش عمده این مساله مربوط به مسائل حوزه مسکن است زیرا صنعت ساختمان نقش عمده ای در رونق اقتصادی دارد.

وی تاکید کرد: همه مسائل دست به دست هم داده تا نتوانیم در بخش مسکن شاهد رونق و فعالیت خوبی باشیم.

این فعال بخش انبوه سازی درباره احتمال تغییرات بخش مسکن و ایجاد رونق در یک سال باقی مانده دولت یازدهم گفت: نمی توان پیش بینی دقیقی داشت زیرا در کل اقتصاد کشور شاهد رکود هستیم و اگر رشد اقتصادی اتفاق بیافتد می توان امیدوار بود که دربخش مسکن نیز شاهد رونق باشیم اما باید توجه کرد در مدت زمان کوتاه مانند یک سال نمی توان انتظار رونق در این بخش را داشت.

وی تاکید کرد: شاید دولت در ماه های آینده در نظر داشته باشد برنامه ای فوری برای خروج از رکود تدوین کند که این کار مستلزم تلاش همه جانبه و صرف هزینه فراوان است و اگر خواهان این مساله است بانک ها باید از بخش مسکن حمایت جدی کنند.

رهبر درباره نمره دولت یازدهم در بخش مسکن گفت: باید تمام شرایط را در نظر گرفت و بعد نمره داد هرچند مردم خود می توانند با بررسی عملکردها به دولت نمره دهند.

وی در پایان اظهار کرد: ما جای دولت نیستیم و نمی توانیم به طور دقیق بگوییم چرا نتوانسته در بخش مسکن کاری از پیش ببرد بنابراین مسوولان این حوزه باید دلایل را مطرح کرده و از عملکرد خود دفاع کنند.

مهرنوش حیدری

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.