کد خبر: ۱۰۴۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
تعطیلی بزرگترین پروژه های عمرانی بویراحمد و گچساران؛
عصر دنا: معاون برنامه ریزی و مجری طرح سد تنگ سرخ یاسوج از تعطیلی کامل این پروژه که بزرگترین پروژه شهرستان بویراحمد به شمار می آید، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ابوالقاسم محمدزاده گفت: متاسفانه پروژه سدتنگ سرخ یاسوج با وجود حضور وزیر نیرو در این پروژه و دستور ویژه ریاست‌جمهوری، بدلیل تخصیص‌نیافتن اعتبارات مورد نیاز اکنون تعطیل است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه سدتنگ سرخ یاسوج را هشت درصد عنوان و اظهار داشت: تاکنون 120 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده اما اکنون تعطیل است.

معاون برنامه‌ریزی و مجری طرح سدتنگ سرخ یاسوج افزود: حدود 60 کارگر این پروژه حدود 10 ماه است که حقوق نگرفته اند که شرایط نگران کننده ای در این ارتباط وجود دارد.

محمدزاده گفت: 95 میلیارد ریال در سال‌جاری از محل اعتبارات‌عمومی برای سرتنگ سرخ یاسوج مصوب شده اما تاکنون که هفت ماه از سال می گذرد یک ریال هم به آن تخصیص داده نشده است.

وی پیشتر هم از احتمال حذف سهمیه آب شیراز از سدتنگ سرخ یاسوج به ایلنا خبرداده بود.

عملیات اجرایی سدتنگ سرخ یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از سال 90 شروع شده اما اکنون تعطیل و کارگران آن هم طلبکارند.

 سد چم شیر گچساران در آستانه تعطیلی

محمدرضا فاضل معاون اجرایی کارفرمای شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: عملی نشدن تعهدات گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ارسال به موقع یک هزار و 392 تن آرماتور به طرح چم شیر گچساران، موجب تعطیلی برخی از بخش‌ها در این پروژه شده است.

وی با تشریح وضعیت عمرانی سدچم شیر گچساران، اظهار داشت: ادامه این روند منجر به بیکاری پرسنل و ادعای خسارت پیمانکاران خواهد شد.

معاون اجرایی کارفرمای شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: متاسفانه باوجود پرداخت وجه یک هزار و 392 تن آرماتور در روز هشتم خردادماه امسال و تعهدی که گروه ملی فولاد ایران نسبت به ارسال تمام محموله حداکثر ظرف مدت 20 روز از تاریخ شانزدهم خردادماه امسال داشته است اما شرکت مزبور نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

به نوشته ایلنا، فاضل گفت: اکنون و پس از گذشت چهارماه از موعدمقرر، بیش از یک هزارتن آرماتور هنوز به کارگاه ارسال نشده که نتیجه آن تعطیلی بخش های مختلف پروژه، عقب افتادن زمان آبگیری و بیکاری بخشی از پرسنل و ایجاد فضای ادعای خسارت برای پیمانکاران را بهمراه دارد.
نیروگاه و سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

امیداریم زارعی و تاجگردون، دو تن از نمایندگان مردم استان در مجلس از تعطیلی و بیکارتر شدن جوانان این مرز و بوم جلگوگیری و راه جذب اعتبارات را برای این دو پروژه بزرگ هموار کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
حالا تاجگردون شاید .... اما امیدی به زاری نیست
کشاورز شوشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
اگر هم این دوپروژه است پیش کش خود وقتی ناجگروون اعلام کرده پروژه ها نیمه فعال است زترعی 5سال تست وعده افتتاح پل سوم بشار را میدهد کو بیچاره حاج عدل حیلی امیدواراست نمیداند که مردم می فهمند که با این مدیران ابی برای سرمردم گرم نمیشود
یاحق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
مگر بویراحمد و دنا انتخاباتش ابطال ...الان وضعیت نمایندگی باید چطور اداره شود نماینده این دو شهرستان کیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.