کد خبر: ۱۰۳۴۶
تاریخ انتشار:۱۹:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: وزیر مشاور در امور خارجه امارات بار دیگر ادعای ارسال سلاح‌های ایرانی برای انصارالله یمن را تکرار کرد و افزود: این اقدامات فقط جنگ را طولانی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد افزایش حملات از سوی انصارالله در یمن که از طریق ارسال سلاح ایرانی برای آنها صورت می‌گیرد ، هدف قرار دادن ناو اماراتی و تعرض به مرزهای عربستان فقط به دنبال نابودی راه‌حل سیاسی است و این اقدامات نتیجه‌ای جز طولانی کردن جنگ ندارد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: هدف قرار دادن ناو «سویفت» توسط حوثی‌ها حمله‌ای برنامه‌ریزی شده است که هدف آن کنار زدن راه‌حل سیاسی ارائه شده از سوی سازمان ملل برای حل مساله یمن و نیز چیدن یکطرفه مقدمات سیاسی از جمله تعیین نخست‌وزیری غیرمشروع است.

جنبش انصارالله یمن شنبه این هفته اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا (جنوب غرب) هدف قرار داده و منهدم کرده است.

وزارت خارجه امارات ابتدا در واکنش به این خبر و تکذیب ادعای نیروهای یمنی، اعلام کرد که یکی از کشتی‌های غیر جنگی این کشور در نزدیکی‌های تنگه باب المندب یمن دچار سانحه و غرق شده است.

نیروهای انصارالله ساعاتی پس از انتشار این خبر، ویدیوئی از لحظه شلیک و برخورد موشک سطح به سطح به کشتی امارتی منتشر کردند.

امارات و فرماندهی ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی و تداوم شکست‌های خود اعلام کردند که کشتی‌ای که مورد اصابت موشک نیروهای یمنی قرار گرفته، حامل کمک‌های انسان دوستانه بوده است اما سازمان ملل آن را تکذیب کرد./ فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.