کد خبر: ۱۰۲۹۶
تاریخ انتشار:۰۹:۲۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
از گوشه و کنار ورزش/
عصر دنا: با روایت عصردنا، از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
اگرچه این روزهای ورزش ایران پر از خبر و اتفاقات عجیب و غریب است؛ اما زوایایی از آن همچنان پنهان بوده و نیاز به دقت بیشتری دارد.

* کاروان ورزش ایران در حالی عازم ویتنام شد تا در بازی های ساحلی آسیا شرکت کند که همچنان دلایل حضور ما در این رویداد که در تضاد فرهنگی و اجتماعی با جامعه ما است، نامشخص است. جالب این است، کاروان اعزامی که با حضور مسئولان کمیته المپیک نیز به شرق آسیا رفته، در یک سکوت خبری و رسانه ای اعزام شده است. گویا مسئولان کمیته نیز می دانند که این اعزام هیچ نسبتی با فرهنگ و عرف جامعه ما ندارد؛ اما مسائلی وجود دارد که آنها را مجبور به این حضور می کند. البته، تاکنون که دلیلی عنوان نشده است.

* بازیکن ملی پوش فوتبال تهران که در سال های اخیر شهرت و محبوبیت ویژه ای برای خود دست و پا کرده، چنان در حواشی زندگی غوطه ور شده که اعتراض مدیر برنامه هایش را نیز موجب شده است. این بازیکن که به یک باره مشهور شد، اخیرا افت محسوسی نیز داشته که ریشه در همین حواشی و از بین رفتن تمرکزش داشته است. وی برخی شب ها را به قهوه خانه نشینی می پردازد و در سایر موارد نیز تا پاسی از شب میزبان میهمانان هنری و ورزشی است. این موضوع با اعتراض مدیر برنامه هایش نیز مواجه شده؛ اما به نظر می رسد کار این بازیکن ملی پوش از این حرف ها گذشته است.

* انتشار خبر نامه کمیته بین المللی المپیک و برخی فدراسیون های جهانی مبنی بر دخالت دولت در ورزش، موجی از واکنش ها را در پی داشت. این موضوع با تمامی ابعادی که دارد، این نکته را در ذهن آگاهان متبادر کرده که زمینه چنین اتفاقی چگونه فراهم شده است. مشخصا نهادهای بین المللی بدون دریافت اطلاعات و اخباری از داخل کشورها، مبادرت به چنین رفتاری نمی کنند. سوال این است که چه فرد یا افرادی چنین کرده و در پس این اتفاق، چه اهدافی نهفته است. به نظر می رسد، باید در این زمینه تاملی جدی داشت چرا که این عوامل داخلی برای نیل به اهدافشان از تعلیق ورزش ایران نیز ابایی ندارند و دست به هر کاری خواهند زد.

* یکی از نزدیکان به رئیس جمهوری که برخی دلال ها و بدنامان ورزش خود را به آن نزدیک کرده اند، در سودای ورود به این حوزه و مدیریت بر آن است. این شخص که دارای سابقه سیاه در قضایای فتنه 88 است، فردی دلال و از مطرودین ورزش را کنار خود قرار داده تا بدین طریق با اهالی این حوزه ارتباط گیرد. این فرد به ظاهر ورزشی که به دلالی و قلم فروشی در رسانه شناخته می شود، به کارچاق کنی نیز مشهور شده است که در هر دوره تغییر چهره می دهد. ارتباط این دو که یکی دارای سابقه سیاه در فتنه بوده و دیگری مشهور به تبانی و فساد رسانه ای، تلفیقی قبل تامل است.

* اگرچه انتخابات فدراسیون جودو در فضایی قانونی و شفاف برگزار شد؛ اما برخی در حال غبارآلود کردن آن هستند. این انتخابات که پیش از نامه نگاری های اخیر ورزش مبنی بر لزوم اصلاح اساسنامه فدراسیون ها برگزار شد، اکنون با برخی تردیدها مواجه شده است. البته، تا کنون کمیته ملی المپیک درباره قانونی یا غیر قانونی بودن انتخابات جودو اظهار نظری نکرده که همین نیز شائبه برانگیز است. شفافیت نهادهای مربوطه می تواند این شائبه را برطرف کند تا این فدراسیون که با مشکلات عدیده ای مواجه بوده، با خیالی راحت به راهش ادامه دهد.

* با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بارقه هایی از قانون گرایی و نظم پذیری در ساختار این رشته به وجود آمد. در همین راستا، نگاه ها به کمیته اخلاق فدراسیون بود که عملا نتوانسته در سال های اخیر به وظایف خود به درستی عمل کند. با وجود انتصاب گزینه ای جدید به عنوان رئیس از سوی تاج، همچنان شاهد رکود در این بخش هستیم. اگر کمیته اخلاق بتواند به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کند، بسیاری از نا به سامانی های ورزش از بین می رود.

منبع: مشرق

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.